Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ode dneška platí dálniční známky na příští rok

aktualizováno 
První prosincový den se začínají prodávat nové roční dálniční kupony. Cena 1 200 korun se nemění. Papírové dálniční známky měly být od příštího roku nahrazeny elektronickými vinětami, poslanci zatím schválili jejich odklad.

Dálniční známka 2011 | foto: sfdi.cz

Kupony pro rok 2011 budou k dostání na 6 600 prodejních místech, například na všech pobočkách České pošty a většině čerpacích stanic.

Kupony za 1 200 korun s nápisem 2011 budou platit tradičně 14 měsíců, tedy od 1. prosince 2010 do konce ledna 2012. Podobně i letošní známky platí až do konce ledna. Ministerstvo proto neočekává v prosinci na prodejních místech přílišný nával. "Lidé většinou nechávají nákup známky až na druhou polovinu ledna," řekl říká Karel Hanzelka z ministerstva dopravy.

V emisi pro rok 2011 je připraveno 2,15 milionu kusů ročních dálničních kuponů, 700 000 měsíčních a 2,72 milionu desetidenních kuponů. Měsíční a desetidenní známky ale půjdou do prodeje až v lednu, rovněž jejich cena se nemění a zůstane na 350 korunách, respektive 250 korunách.

Použití zpoplatněné komunikace bez platného kuponu může být v blokovém řízení pokutováno do výše 5 000 Kč a ve správním řízení až do výše 100 000 Kč.

Známky se dostanou na trh i přes nejasnou legislativní situaci. Zákon totiž stále počítá s lednovým zavedením elektronických vinět místo samolepek.

Ačkoliv Sněmovna už schválila pětiletý odklad vinět, v čemž mezi politickými stranami panuje shoda, Senát se novelou bude zabývat až v prosinci. Odklad navíc musí podepsat prezident Václav Klaus.

Ministerstvo dopravy ale podle Hanzelky kalkuluje s tím, že ustanovení o vinětách se týká až ledna, tudíž je stále možné prodávat nalepovací známky. Do ledna by se přitom mělo stihnout definitivní schválení odkladu vinět.

Výnos z prodeje dálničních kuponů putuje do Státního fondu dopravní infrastruktury. Do letošního října se prodalo bezmála 4,4 milionu známek z emise 2010 celkem za 2,24 miliardy korun.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.