Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte, jak odklízí přívaly sněhu profíci v Kanadě

  9:58aktualizováno  9:58
Kupy sněhu přikryly v uplynulých dnech Česko. Auta se kloužou, kamiony bezradně stojí a sypače a pluhy jsou v jednom kole. Podívejte se, jak odklízí přívaly sněhu v Montrealu, kam se jezdí učit, jak si poradit s přívaly sněhu. Těžká technika kmitá a za pár dní je sníh na obří hromadě za městem.

Když sněhová bouře zasype druhé největší kanadské město, je v pohotovosti víc než 2 300 nakladačů, pluhů a další techniky. Tři tisíce lidí odklidí sníh z deseti tisíc kilometrů ulic a za čtyři dny není po sněhu ani památky.

Víte, že Montreal leží na stejné rovnoběžce jako italské Benátky? Za zimu na něj napadne víc než dva a půl metru sněhu. Půlmetrová nadílka napadne klidně za čtyřiadvacet hodin. Na kalamity jsou tedy místní obyvatelé, kterých je víc než jeden a půl milionu, zvyklí.

Do Montrealu se jezdí k profesionálům, kteří mají propracovaný systém odklízení sněhu, učit i z ostatních měst.

Uklidit auta

Město začíná odvážet sníh z ulic, když nasněží víc než 30 cm. Pokud se přižene silná sněhová bouře, čeká se s hlavním odklízením, až přestane vytrvale sněžit.

Ještě večer se po ulicích rozmístí oranžové cedulky se zákazem parkování mezi 7. hodinou ráno až 19. večer, nebo obráceně. Řidiči mají 12 hodin na to, aby si auto zaparkované na ulici přeparkovali jinam, kde se bude sníh odklízet později. Nebo na veřejné parkoviště, za které se nemusí v době úklidu platit.

Pokud auto nepřeparkují, jede před kolonou odklízecích strojů a obrovských nákladních aut odtahová služba, která auta odtáhne jednoduše o několik ulic dál a majitel vozu pak zaplatí pokutu.

Pak už do vyklizených ulic, kde nepřekáží auta, vyjedou sněhové frézy a malé i obrovské pluhy, které sníh shrnuji a nakládají na připravené nákladní vozy. Ty sníh vozí za město, kde se za každou zimu vytvoří tak obrovská hromada sněhu, že jeho černé a zledovatělé zbytky často zůstanou až do konce léta. 

Celé odklízení sněhu má vždy trvat v průměru čtyři až pět dnů. Na ulicích pak nezbude téměř žádný a chodci i auta tak mají znovu prostor.

Úklid rekordní povánoční sněhové nadílky stál Montreal 25 milionů dolarů (téměř 500 milionů korun), což je velká část z celkového rozpočtu na celou zimu, ve kterém má kanadské město 150 milionů kanadských dolarů.





Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.