Diskuze

K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na delší cesty vyrazili v polovině případů autem. Jak se na cestu připravit a kdy vyrazit? Odborník radí klidnější noční dopravu. Podmínkou je však fit řidič a časté pauzy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mně moje kamarádka nedávno vytáhla na lowcostovou dovolenou do JV Asie, pořád jsme někde jezdili,šmejdili, poznávali. Na pláži jsme "leželi" v kuse maximálně dvě hodiny, cesta letadlem hrůza. A přesto jsem se vrátil poctivě i tělesně odpočatější, než kdybych týden ležel v Chorvatsku. Protože je to z velké části v hlavě: na práci jsem ani nepomyslel, je tam levně, problémy nebyly a oba jsme tam jeli se stejnou představou. To bohužel pro rodiny ani omylem neplatí. Myslím, že rodiny, které si dost užijí jeden druhého ve volném čase i během roku, si tu dovolenou tak neužijí, a udřený otec by určitě raději jel na týden s kamarády na Lipno. ;-)

0 0
možnosti

P19e87t83r 62B92á85č79a

27. 6. 2017 15:18

Neni lepsi ani nahodou, clovek nemuze jet rychle musi jet opatrnej, k otmu nebezpeci srnky atd, nesnasim jezdeni v noci.

Navic dojede na misto a celej den je vyrizenej, naprosto k nicemu, hezky rano vyjet, vecer tam je a jit normlane spat.

3 2
možnosti

když jedete 8 hodin do Chorvatska nebo Itálie, tak je lepší jet přes den. Když jedete 17 hodin, tak je lepší jet na noc....a přes noc ujet co nejvíce km za minimálního provozu a v relativním chladnu....

0 0
možnosti

Jste skrivan,proto se vám v noci chce spát.Ja mám ty stejně problémy jako vy.Takže vám rozumní.Sovu jsou na řízení v noci na tom podstatně lépe.

1 0
možnosti

Nějak nerozumím proč se tomu říká dovolená na zotavenou, když se takoví cestovatelé vrací do práce unavenější než před dovolenou. Nebylo by jim líp někde u nás a v klidu? Nebo to je nějaká povinnost dovolená u moře za každou cenu?

1 1
možnosti

Máte pravdu, ale nemáme tady moře. My alergici se na tu slanou vodu a čerstvý vzduch těšíme po celý rok;-)

3 0
možnosti

Když to tak čtu, tak si říkám, co mají lidi proti elektromobilům, protože s takovým množstvím zastávek máte neomezený dojezd ;)

0 2
možnosti

Chápu výhody cesty v noci, ale nějak se mi nechce jezdit na dovolenou přes noc a pokud se vyhnete špičce v okolí velkých měst tak by neměl být žádný problém akorát asi na hranicích mimo EU se zdržíte o něco víc než ve 2 ráno. Bud vyrážím večer nejpozději v 7 s tím, že až se mi bude chtít tedy někdy kolem 1-3 ráno si lehnu a pokračuju až se vzbudím takže tak v 6 pokud mne jak minule nevzbudí kroupy už ve 4 a jelikož jsem věděl, že už znovu neusnu tak jsem jel dál. Nebo ráno až se vzbudím... Přestávky předem neplánuju, protože doma ještě nevím kdy se mi bude chtít čůrat;-D nebo pojedu kolem něčeho co chci vidět. Po dálnicích jezdím jenom tam, kde nejsou předražené(neplatí se mýto) a nebo pokud už není jiná možnost a objetí by stálo víc než mýto. Hlavně nezapomeňte, že západní pumpy jsou dost často bez obsluhy( o víkendu skoro všechny) a dost často lze pak platit pouze kartou ikdyž občas narazíte i na možnost platby hotově, ale dejte si pozor co tam strčíte za bankovku, protože to nevrací:-P

1 0
možnosti

Dal jsem Prahu - Burgas (přes Srbsko) za 24h, jen s krátkými pauzami. Nejhorší bylo čekání na Maďarsko Srbských a Srbsko Bulharských hranicích 3 a 3hod.

Následující den jsem celej prospal.

0 0
možnosti

Nebylo by lepší to letět? Nevím na kolik si ceníte svého času vy, ale u mě by námaha z řízení spojená s dost velkým hazardem jet něco takového na jeden zátah, cena paliva a hlavně dva dny v prachu převyšovaly cenu letenky.

0 1
možnosti

Jezdím s dětma, většinou na noc, a když bych cítil, že toho mám dost, je už pozdě. Držím se pravidel co platí pro profesionální řidiče:

- po čtyřech hodinách přestávka 45 minut

- nebo si 45 minut rozložím a v těch čtyřech hodinách zastavím na 15 minut a další zastávka na 30 minut

- nebo tyhle přestávky dodržuju tak, že se vystřídám se spolujezdcem a během přestávky se naprosto nevěnuju dopravní situaci okolo

- jeden řidič řídí maximálně 10 hodin denně

Při dodržení těchhle pravidel jsme v pohodě a do cílové destinace dojíždíme přiměřeně neunavení.

A jestli se během pauz děti vzbudí? Tak se vzbudí, lepší než je někde díky mikrospánku zabít/zmrzačit.

3 0
možnosti

Jezdíme taky a nic takto naplánovaného tedy nemám. Stavím často, kde a kdy se mi chce.... Neumím si tedy moc představit jet v kuse 4 hodiny, to by mne asi spolucestující proklínali.

1 0
možnosti

Střídání je podle mě ideální. V CZ manželka. Za hranicemi já.

0 0
možnosti

P64e29t32r 98N64ě30m64e36c

27. 6. 2017 10:02

Blbý, když v ČR jedete 100 km a za hranicemi 1000 :(

0 0
možnosti

Tak on je podstatný rozdíl, jaký řidič sedí za volantem. Pokud někdo, kdo za rok najede 5 000 km a z jízdy po dálnici má obavy, tak je to pro něho cesta hodně náročná a příprava důležitá.

Pokud je to někdo, kdo najde za rok přes 50 tis. km tak je pro něho taková cesta zívačka.

9 0
možnosti

Dálnice je v hodně v pohodě. nemusíte řešit přednosti, že nevidíte za zatáčku za horizont...

Akurát to chce odhad a mít potřebný rozestup. Ono to ve 130 brzdí o pozníní déle než když člověk jede 90 :-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!