Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na delší cesty vyrazili v polovině případů autem. Jak se na cestu připravit a kdy vyrazit? Odborník radí klidnější noční dopravu. Podmínkou je však fit řidič a časté pauzy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Mně moje kamarádka nedávno vytáhla na lowcostovou dovolenou do JV Asie, pořád jsme někde jezdili,šmejdili, poznávali. Na pláži jsme "leželi" v kuse maximálně dvě hodiny, cesta letadlem hrůza. A přesto jsem se vrátil poctivě i tělesně odpočatější, než kdybych týden ležel v Chorvatsku. Protože je to z velké části v hlavě: na práci jsem ani nepomyslel, je tam levně, problémy nebyly a oba jsme tam jeli se stejnou představou. To bohužel pro rodiny ani omylem neplatí. Myslím, že rodiny, které si dost užijí jeden druhého ve volném čase i během roku, si tu dovolenou tak neužijí, a udřený otec by určitě raději jel na týden s kamarády na Lipno. ;-)

0 0
možnosti
PB

P60e72t53r 82B86á74č77a

27. 6. 2017 15:18

Neni lepsi ani nahodou, clovek nemuze jet rychle musi jet opatrnej, k otmu nebezpeci srnky atd, nesnasim jezdeni v noci.

Navic dojede na misto a celej den je vyrizenej, naprosto k nicemu, hezky rano vyjet, vecer tam je a jit normlane spat.

3 2
možnosti
MK

když jedete 8 hodin do Chorvatska nebo Itálie, tak je lepší jet přes den. Když jedete 17 hodin, tak je lepší jet na noc....a přes noc ujet co nejvíce km za minimálního provozu a v relativním chladnu....

0 0
možnosti
PK

Jste skrivan,proto se vám v noci chce spát.Ja mám ty stejně problémy jako vy.Takže vám rozumní.Sovu jsou na řízení v noci na tom podstatně lépe.

1 0
možnosti
MK

Nějak nerozumím proč se tomu říká dovolená na zotavenou, když se takoví cestovatelé vrací do práce unavenější než před dovolenou. Nebylo by jim líp někde u nás a v klidu? Nebo to je nějaká povinnost dovolená u moře za každou cenu?

1 1
možnosti
RH

Máte pravdu, ale nemáme tady moře. My alergici se na tu slanou vodu a čerstvý vzduch těšíme po celý rok;-)

3 0
možnosti

Když to tak čtu, tak si říkám, co mají lidi proti elektromobilům, protože s takovým množstvím zastávek máte neomezený dojezd ;)

0 2
možnosti
RM

Chápu výhody cesty v noci, ale nějak se mi nechce jezdit na dovolenou přes noc a pokud se vyhnete špičce v okolí velkých měst tak by neměl být žádný problém akorát asi na hranicích mimo EU se zdržíte o něco víc než ve 2 ráno. Bud vyrážím večer nejpozději v 7 s tím, že až se mi bude chtít tedy někdy kolem 1-3 ráno si lehnu a pokračuju až se vzbudím takže tak v 6 pokud mne jak minule nevzbudí kroupy už ve 4 a jelikož jsem věděl, že už znovu neusnu tak jsem jel dál. Nebo ráno až se vzbudím... Přestávky předem neplánuju, protože doma ještě nevím kdy se mi bude chtít čůrat;-D nebo pojedu kolem něčeho co chci vidět. Po dálnicích jezdím jenom tam, kde nejsou předražené(neplatí se mýto) a nebo pokud už není jiná možnost a objetí by stálo víc než mýto. Hlavně nezapomeňte, že západní pumpy jsou dost často bez obsluhy( o víkendu skoro všechny) a dost často lze pak platit pouze kartou ikdyž občas narazíte i na možnost platby hotově, ale dejte si pozor co tam strčíte za bankovku, protože to nevrací:-P

1 0
možnosti
RK

Dal jsem Prahu - Burgas (přes Srbsko) za 24h, jen s krátkými pauzami. Nejhorší bylo čekání na Maďarsko Srbských a Srbsko Bulharských hranicích 3 a 3hod.

Následující den jsem celej prospal.

0 0
možnosti
MK

Nebylo by lepší to letět? Nevím na kolik si ceníte svého času vy, ale u mě by námaha z řízení spojená s dost velkým hazardem jet něco takového na jeden zátah, cena paliva a hlavně dva dny v prachu převyšovaly cenu letenky.

0 1
možnosti
JN

Jezdím s dětma, většinou na noc, a když bych cítil, že toho mám dost, je už pozdě. Držím se pravidel co platí pro profesionální řidiče:

- po čtyřech hodinách přestávka 45 minut

- nebo si 45 minut rozložím a v těch čtyřech hodinách zastavím na 15 minut a další zastávka na 30 minut

- nebo tyhle přestávky dodržuju tak, že se vystřídám se spolujezdcem a během přestávky se naprosto nevěnuju dopravní situaci okolo

- jeden řidič řídí maximálně 10 hodin denně

Při dodržení těchhle pravidel jsme v pohodě a do cílové destinace dojíždíme přiměřeně neunavení.

A jestli se během pauz děti vzbudí? Tak se vzbudí, lepší než je někde díky mikrospánku zabít/zmrzačit.

3 0
možnosti
ZM

Jezdíme taky a nic takto naplánovaného tedy nemám. Stavím často, kde a kdy se mi chce.... Neumím si tedy moc představit jet v kuse 4 hodiny, to by mne asi spolucestující proklínali.

1 0
možnosti
JC

Střídání je podle mě ideální. V CZ manželka. Za hranicemi já.

0 0
možnosti
PN

P46e36t76r 66N65ě81m89e29c

27. 6. 2017 10:02

Blbý, když v ČR jedete 100 km a za hranicemi 1000 :(

0 0
možnosti
MN

Tak on je podstatný rozdíl, jaký řidič sedí za volantem. Pokud někdo, kdo za rok najede 5 000 km a z jízdy po dálnici má obavy, tak je to pro něho cesta hodně náročná a příprava důležitá.

Pokud je to někdo, kdo najde za rok přes 50 tis. km tak je pro něho taková cesta zívačka.

9 0
možnosti
JK

Dálnice je v hodně v pohodě. nemusíte řešit přednosti, že nevidíte za zatáčku za horizont...

Akurát to chce odhad a mít potřebný rozestup. Ono to ve 130 brzdí o pozníní déle než když člověk jede 90 :-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč