Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Hulváti podjíždějí kolonu odstavným pruhem

  14:35aktualizováno  14:35
Řidiči si odstavným pruhem rádi zkracují cestu, když je zbrzdí kolona. Kromě toho, že to je velké hulvátsví, je to hlavně velmi nebezpečné. Do odstavného pruhu například uhýbají auta, když v zácpě pouštějí sanitku.

V dopravácké terminologii je to zpevněná krajnice, motoristé tomu říkají odstavný pruh. Sloužit má k odstavení nepojízdného auta a najíždějí do něj automobilisté v nesnázích, třeba vyměnit píchlou gumu. Na dálnicích má obvykle 2,5 metru, ale může mít až tři metry. Právě odstavné pruhy se rozšíří i na frekventované dálnici D1, jejíž rekonstrukce před několika dny odstartovala.

"Odstavný pruh je pro vozidla která jsou nepojízdná. Jízda v něm je zakázaná. Hrozí za to až dvoutisícová pokuta," uvádí Jan Pechout, koordinátor Besipu v Ústeckém kraji a instruktor bezpečné jízdy. "Stává se, že jím řidiči podjíždějí kolony a vymlouvají se, že budou po kilometru sjíždět. Často v něm jezdí i policisté, správci silnic a složky integrovaného záchranného systému. To ale také není správně," popisuje. Takové vozy mají totiž jezdit koridorem, který jim vytvoří auta mezi sebou (čtěte, jak pustit sanitku).

Na amatérském videu čtenáře iDNES.cz je vidět, jak si o uplynulém víkendu na dálnici D8 zkracovali tímto nepovoleným manévrem cestu řidiči u pražských Zdib.

Odstavným pruhem ujížděl začátkem března policii také sedmnáctiletý mladík, který vzal auto svému otci a po tragické nehodě, kdy naboural několik aut, ve voze uhořel (více o nehodě).





Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.