Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odvážné C2 nahradí saxo zhruba za rok

  10:10aktualizováno  10:10
Odvážný vzhled nového Citroenu Vás na první pohled překvapí, možná i šokuje. Po čase však novému C2 přijdete na chuť, tvrdí zástupci francouzské automobilky. Vůz má popravdě rozhodně více stylu, než jeho předchůdce Saxo, kterého má nahradit. K C2 se nyní upírají naděje manažerů PSA, neboť i sesterský Peugeot 106 si odbyde příští rok derniéru. Zhruba o rok později se dalším trumfem pro Evropu stane nový minivůz, který budou Francouzi produkovat společně s Toyotou ve středočeském Kolíně.

První fotografie třídvéřového C2, jenž se má ale objevit na trzích až počátkem příštího roku, pronikla nedávno nečekaně na veřejnost. Dle odborníků jde téměř o konečnou podobu vozu, který vypadá ještě kontroverzněji, než pětidvéřový model C3.

Nový Citroen C2 by se měl na trzích střetnout například s připravovaným Fordem Fiesta či s Toyotou Yaris, na českém trhu bude největším konkurentem rozhodně Škoda Fabia. Lidé z Citroenu navíc věří, že jejich nový vůz zaujme svou koncepcí připomínající malé MPV i potencionální kupce minivanů.

Konkurenční výhodou by měla být hlavně cena. Ta dle proklamací nebude vyšší než u stávajícího saxa. Nejlevnější varianta se objeví s litrovým benzínovým motorem, vybrat si ale zákazníci budou moci i z úplně nových agregátů - konkrétně zážehového tříválce o obsahu 1,2 litru a dieselu 1.4 TDCi. Obě dvě posledně jmenované jednotky připravují Francouzi společně s vývojovým střediskem Fordu. Očekává se, že Citroen vytvoří i sportovní variantu vozu s dvoulitrovým motorem o výkonu 137 koní.

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.