Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

aktualizováno 
Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho nenapadlo postavit tohle. Partisan One je vojenský speciál, jednoduchý, nerozbitný. A s neuvěřitelnou stoletou zárukou.

Partisan One | foto: Partisan Motors

Postnikovova myšlenka je jednoduchá, chtěl postavit to nejlepší vozidlo pro nejhorší cesty. Funkčnost, jednoduchost a trvanlivost byly nejzásadnější požadavky, kterými se při stavbě svého vojenského speciálu řídil. Na prostorový rám z oceli se kromě plechů karoserie (samozřejmě mohou být neprůstřelné) dá připevnit cokoliv kamkoliv, v tom je ta blízkost s Merkurem. To dává možnost nepřeberného množství modifikací. Partisan Motors umí díky tomu nabídnout různé délky rozvoru, variabilní počet dveří, typu karoserie (třeba nákladní) a dokonce i různé množství náprav (dvě, tři, čtyři).

Fotogalerie

Partisan má na délku 4,7 metru, na šířku 2,3 metru a výška je jen o pár centimetrů menší, světlá výška je pětatřicet centimetrů. Není to tedy žádný drobek, tvůrce ovšem uvádí, že je vše vymyšlené tak, aby se do jednoho standardního kontejneru vešlo pět jeho Partisanů v částečně rozmontovaném stavu.

Pro pohon zvolil německý start-up z Magdeburgu 2,8litrový diesel od Fiatu (dojezd slibuje výrobce až 1500 kilometrů), uvádí ovšem, že pod kapotu se dá namontovat vlastně cokoliv, třeba elektromotor.

Vojenský speciál, který zatím existuje jen jako prototyp, má být téměř bezúdržbový a neabsolutně nerozbitný, životnost má být padesát let, Postnikov chce ovšem na mechanický základ, který dodá (tedy pravděpodobně už ne motor a třeba speciální výstroj), poskytnout neuvěřitelnou stoletou záruku. Základní cena je 1,3 milionu.



Témata: Merkur, Fiat

Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Placatý speciál připomíná stříbrné šípy od Mercedesu

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow

Tato futuristická placka vzpomíná na slavné "stříbrné šípy", meziválečné závodní speciály. Ale Mercedes-Benz Vision EQ...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Automobilky drží na skladě víc aut než obvykle, levnější však nebudou

Dovezené automobily čekají na distribuci v britském přístavu Sheernese (říjen...

Nadprůměrné letní registrace většiny automobilek a plné odstavné plochy nových aut po celém Česku svádějí k úvaze, že...



Najdete na iDNES.cz