Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

aktualizováno 
Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho nenapadlo postavit tohle. Partisan One je vojenský speciál, jednoduchý, nerozbitný. A s neuvěřitelnou stoletou zárukou.

Partisan One | foto: Partisan Motors

Postnikovova myšlenka je jednoduchá, chtěl postavit to nejlepší vozidlo pro nejhorší cesty. Funkčnost, jednoduchost a trvanlivost byly nejzásadnější požadavky, kterými se při stavbě svého vojenského speciálu řídil. Na prostorový rám z oceli se kromě plechů karoserie (samozřejmě mohou být neprůstřelné) dá připevnit cokoliv kamkoliv, v tom je ta blízkost s Merkurem. To dává možnost nepřeberného množství modifikací. Partisan Motors umí díky tomu nabídnout různé délky rozvoru, variabilní počet dveří, typu karoserie (třeba nákladní) a dokonce i různé množství náprav (dvě, tři, čtyři).

Fotogalerie

Partisan má na délku 4,7 metru, na šířku 2,3 metru a výška je jen o pár centimetrů menší, světlá výška je pětatřicet centimetrů. Není to tedy žádný drobek, tvůrce ovšem uvádí, že je vše vymyšlené tak, aby se do jednoho standardního kontejneru vešlo pět jeho Partisanů v částečně rozmontovaném stavu.

Pro pohon zvolil německý start-up z Magdeburgu 2,8litrový diesel od Fiatu (dojezd slibuje výrobce až 1500 kilometrů), uvádí ovšem, že pod kapotu se dá namontovat vlastně cokoliv, třeba elektromotor.

Vojenský speciál, který zatím existuje jen jako prototyp, má být téměř bezúdržbový a neabsolutně nerozbitný, životnost má být padesát let, Postnikov chce ovšem na mechanický základ, který dodá (tedy pravděpodobně už ne motor a třeba speciální výstroj), poskytnout neuvěřitelnou stoletou záruku. Základní cena je 1,3 milionu.



Témata: Merkur, Fiat

Nejčtenější



Další z rubriky

OBRAZEM: Vision X i VW Touareg. Podívejte se na perly Autosalonu Bratislava

Autosalon v Bratislavě. Mercedes-AMG Project One

Do neděle 29. dubna je pro veřejnost otevřen Autosalon Bratislava, který po brněnském autosalonu převzal roli...

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Najdete na iDNES.cz