Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetá laguna: prostorná a pohodlná

  15:52aktualizováno  15:52
Nástupce Renaultu 21 se začal vyrábět v roce 1994, elegantní vůz střední třídy dostal název Laguna. O rok později přibylo prostorné kombi, které se těší velkému zájmu.

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Renault Laguna se vyrábí jako čtyřdveřový sedan nebo kombi, pod označením Grandtour. Jedná se o prostorný automobil s pohodlným pérováním a dobrými jízdními vlastnostmi.

V interiéru je dostatek místa i pro cestující na zadních sedadlech; jediné co trochu ubírá na pohodlí jsou nevhodně tvarovaná sedadla s příliš měkkým čalouněním. Přístrojová deska je přehledná a dobře zpracovaná.

Zavazadlový prostor čtyřdveřové verze má objem 452 litrů, po sklopení zadních sedadel 1334 litrů, verze Grandtour (kombi) má zavazadelník o objemu 520 litrů a po sklopení zadních sedadel lze dosáhnout hodnoty 1782 litrů.

Grandtour má ještě jednu velkou výhodu - může být vybaven dvojicí nouzových dětských sedadel v zavazadlovém prostoru. Vznikne tak sedmimístný automobil, a je tedy ideálním vozem pro početné rodiny.

MOTORY
Základní pohonnou jednotkou je zážehový "čtyřválec" o objemu 1,8 litru a výkonu 66 kW (90 k). Dalším motorem v nabídce je dvoulitrový "čtyřválec" o výkonu 83 kW (113 k). Od roku 1995 se do Renaultu Laguna montoval i vznětový motor, který má objem 2,2 litru a výkon 61 kW (83 k).

V roce 1997 přibyl zážehový "šestiválec" o objemu tři litry a výkonu 123 kW (167 k) a přeplňovaný vznětový agregát o objemu 2,2 litru a výkonu 83 kW (113 k). V roce 1998 byl proveden facelift karoserie a do nabídky byly zařazeny nové motory.

 

 





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...
Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...

r.v. 2009, naj. 143 000 km, diesel
640 090 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.