HISTORIE MODELOVÉ ŘADY Renault Laguna se vyrábí jako čtyřdveřový sedan nebo kombi, pod označením Grandtour. Jedná se o prostorný automobil s pohodlným pérováním a dobrými jízdními vlastnostmi.
V interiéru je dostatek místa i pro cestující na zadních sedadlech; jediné co trochu ubírá na pohodlí jsou nevhodně tvarovaná sedadla s příliš měkkým čalouněním. Přístrojová deska je přehledná a dobře zpracovaná.
Zavazadlový prostor čtyřdveřové verze má objem 452 litrů, po sklopení zadních sedadel 1334 litrů, verze Grandtour (kombi) má zavazadelník o objemu 520 litrů a po sklopení zadních sedadel lze dosáhnout hodnoty 1782 litrů.
Grandtour má ještě jednu velkou výhodu - může být vybaven dvojicí nouzových dětských sedadel v zavazadlovém prostoru. Vznikne tak sedmimístný automobil, a je tedy ideálním vozem pro početné rodiny.
MOTORY Základní pohonnou jednotkou je zážehový "čtyřválec" o objemu 1,8 litru a výkonu 66 kW (90 k). Dalším motorem v nabídce je dvoulitrový "čtyřválec" o výkonu 83 kW (113 k). Od roku 1995 se do Renaultu Laguna montoval i vznětový motor, který má objem 2,2 litru a výkon 61 kW (83 k).
V roce 1997 přibyl zážehový "šestiválec" o objemu tři litry a výkonu 123 kW (167 k) a přeplňovaný vznětový agregát o objemu 2,2 litru a výkonu 83 kW (113 k). V roce 1998 byl proveden facelift karoserie a do nabídky byly zařazeny nové motory.
|