Předvedení Škody Felicia se na konci roku 1994 stalo velkou domácí událostí. Po technické stránce však nová vlajková loď z Mladé Boleslavi, která se ve velkém začala prodávat až v roce 1995, velký pokrok vpřed neuskutečnila.
Příčinou bylo množství použitých technologií ze Škody Favorit. Spojení značky Škoda a příznivá cena však dokázaly své. Prodejní úspěch přišel okamžitě.
Až do nástupu Škody Fabia v roce 1999 neměla felicia na trhu s novými vozy prakticky žádného silného konkurenta.
Felicia je typickým představitelem malých vozů, díky svému prostornému interiéru může bez větších problémů zastávat funkci rodinného auta. Zejména ve spojení s kufrem ve verzi kombi. Až do nedávna patřila felicii první příčka prodejnosti mezi ojetinami, v únoru letošního roku ji však předstihla fabia ...VÍCE
Klady |
* velký vnitřní prostor a kufr u verze kombi |
* nízké ceny náhradních dílů a jejich snadná dostupnost |
* minimum vážných závad |
* odolné motory |
Konstrukce vozu pocházející ze Škody Favorit však přinášela konkrétní problémy. Mezi ně patří vysoká hlučnost, horší ovladatelnost u modelů postrádajících posilovač řízení nebo nedostatečná antikorozní ochrana karoserie.
Narazit na ojetou felicii bez zrezivělých pátých dveří je proto téměř zázrak. Od nového modelu (1998) je ochrana proti korozi lepší. To ale bohužel neznamená, že se tento problém podařilo zcela odstranit.
Postupně se začalo zlepšovat jak technické vybavení, tak dílenské zpracování. Rozšiřovala se i nabídka motorů, případně bylo možné si objednat boční airbagy, posilovač řízení, klimatizaci či protiprokluzový systém. Co se týká vzhledu, výrazným zásahem byla modernizace v roce 1998, kdy se radikálně změnila čelní maska auta.
Ceny ojeté Škody Felicia v bazarech začínají na 35 tisících korun. Jde však o nejstarší modely, mnohdy v horším stavu. K této ceně stačí přihodit dalších 10 tisíc a domů můžete odjet s verzí kombi. V zásadě platí, že na kvalitní Škodu Felicii z roku 2000 s naftovým motorem o objemu 1,9 litru (47 kW) je potřeba 100 000 korun. Ve výbavě je posilovač řízení a dva airbagy.
Zápory |
* koroze pátých dveří hlavně u modelů do roku 1998 |
* rychlá koroze výfuku |
* netěsnost převodovky a následné úniky oleje |
* vnitřní hlučnost |
* tuhé řízení bez posilovače |
* u dieselového motoru bývá problém se startérem, který postupně slábne a studený motor už nedokáže patřičně roztočit |
Německá konkurence
Konkurenty Škody Felicie na trhu s ojetinami je Opel Astra a Ford Escort. Tyto vozy se pohybují v cenové hladině sto tisíc korun a nabízejí stejně jako jejich český protivník dostatek karosářských variant, širkou škálu motorů a ve srovnání s felicií většinou i bohatší výbavu.
Šikovné auto pro skromné
Škoda Felicia představuje rozumný kompromis pro nenáročné zákazníky, kteří se potřebují přepravit z bodu A do bodu B, upřednostňují nižší pořizovací cenu vozu i náhradních dílů a naopak oželí o něco horší zpracování, komfort a především pak image vozu.
Odvděčí se mu ovšem dosažitelnou cenou, rozumnou spolehlivostí a dostupností servisu i levných náhradních dílů. Felicia se díky své dostupnosti na trhu ojetin často stává prvním vozem mladých řidičů-nováčků. Verze kombi je ideálním vozem pro menší rodinu, ale i nenáročného podnikatele, který ocení zavazadlový prostor, a krátká verze je velmi oblíbená i u starších lidí.
Jaký je ideální model Škody Felicia
Ideálním modelem je vůz od roku 1998 s agregátem 1,3 MPi se čtyřbodovým vstřikováním a vyšší výbavou. Obecně je dobré pořídit si model s posilovačem řízení. Výbava u felicií bývá obvykle základní, ale pokud se povede sehnat některý z posledních vozů se dvěma airbagy a navíc s ABS a posilovačem řízení, je to sice na úkor přihrádky před spolujezdcem, ale určitě se to vyplatí.
Ceny náhradních dílů
|