Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetá Škoda Felicia: Šikovné auto pro skromné

aktualizováno 
Škoda Felicia vyjela na silnice České republiky v roce 1994. Její výroba byla ukončena o sedm let později. Během této doby se stala nejprodávanějším novým autem.

Škoda Felicia Combi - Verze kombi je ideálním vozem pro menší rodinu, ale i nenáročného podnikatele, který ocení zavazadlový prostor. | foto: Škoda

Předvedení Škody Felicia se na konci roku 1994 stalo velkou domácí událostí. Po technické stránce však nová vlajková loď z Mladé Boleslavi, která se ve velkém začala prodávat až v roce 1995, velký pokrok vpřed neuskutečnila.

Příčinou bylo množství použitých technologií ze Škody Favorit. Spojení značky Škoda a příznivá cena však dokázaly své. Prodejní úspěch přišel okamžitě.

Až do nástupu Škody Fabia v roce 1999 neměla felicia na trhu s novými vozy prakticky žádného silného konkurenta.

Felicia je typickým představitelem malých vozů, díky svému prostornému interiéru může bez větších problémů zastávat funkci rodinného auta. Zejména ve spojení s kufrem ve verzi kombi. Až do nedávna patřila felicii první příčka prodejnosti mezi ojetinami, v únoru letošního roku ji však předstihla fabia ...VÍCE

Klady
* velký vnitřní prostor a kufr u verze kombi
* nízké ceny náhradních dílů a jejich snadná dostupnost
* minimum vážných závad 
* odolné motory

Lepší Škoda Favorit
Konstrukce vozu pocházející ze Škody Favorit však přinášela konkrétní problémy. Mezi ně patří vysoká hlučnost, horší ovladatelnost u modelů postrádajících posilovač řízení nebo nedostatečná antikorozní ochrana karoserie.

Narazit na ojetou felicii bez zrezivělých pátých dveří je proto téměř zázrak. Od nového modelu (1998) je ochrana proti korozi lepší. To ale bohužel neznamená, že se tento problém podařilo zcela odstranit.

Postupně se začalo zlepšovat jak technické vybavení, tak dílenské zpracování. Rozšiřovala se i nabídka motorů, případně bylo možné si objednat boční airbagy, posilovač řízení, klimatizaci či protiprokluzový systém. Co se týká vzhledu, výrazným zásahem byla modernizace v roce 1998, kdy se radikálně změnila čelní maska auta.

Ceny ojeté Škody Felicia v bazarech začínají na 35 tisících korun. Jde však o nejstarší modely, mnohdy v horším stavu. K této ceně stačí přihodit dalších 10 tisíc a domů můžete odjet s verzí kombi. V zásadě platí, že na kvalitní Škodu Felicii z roku 2000 s naftovým motorem o objemu 1,9 litru (47 kW) je potřeba 100 000 korun. Ve výbavě je posilovač řízení a dva airbagy.

 
Zápory
* koroze pátých dveří hlavně u modelů do roku 1998
* rychlá koroze výfuku
* netěsnost převodovky a následné úniky oleje
* vnitřní hlučnost 
* tuhé řízení bez posilovače
* u dieselového motoru bývá problém se startérem, který postupně slábne a studený motor už nedokáže patřičně roztočit 


Německá konkurence
Konkurenty Škody Felicie na trhu s ojetinami je Opel Astra a Ford Escort. Tyto vozy se pohybují v cenové hladině sto tisíc korun a nabízejí stejně jako jejich český protivník dostatek karosářských variant, širkou škálu motorů a ve srovnání s felicií většinou i bohatší výbavu.

Šikovné auto pro skromné
Škoda Felicia představuje rozumný kompromis pro nenáročné zákazníky, kteří se potřebují přepravit z bodu A do bodu B, upřednostňují nižší pořizovací cenu vozu i náhradních dílů a naopak oželí o něco horší zpracování, komfort a především pak image vozu.

Odvděčí se mu ovšem dosažitelnou cenou, rozumnou spolehlivostí a dostupností servisu i levných náhradních dílů. Felicia se díky své dostupnosti na trhu ojetin často stává prvním vozem mladých řidičů-nováčků. Verze kombi je ideálním vozem pro menší rodinu, ale i nenáročného podnikatele, který ocení zavazadlový prostor, a krátká verze je velmi oblíbená i u starších lidí.

Jaký je ideální model Škody Felicia
Ideálním modelem je vůz od roku 1998 s agregátem 1,3 MPi se čtyřbodovým vstřikováním a vyšší výbavou. Obecně je dobré pořídit si model s posilovačem řízení. Výbava u felicií bývá obvykle základní, ale pokud se povede sehnat některý z posledních vozů se dvěma airbagy a navíc s ABS a posilovačem řízení, je to sice na úkor přihrádky před spolujezdcem, ale určitě se to vyplatí.

 

 Ceny náhradních dílů

DÍL CENA 
Sdružená zadní svítilna 1645 Kč
Výfuk (zadní díl) 1168 Kč
Brzdové destičky
přední (sada)
619 Kč 
Přední blatník 2225 Kč 
Převodovka 25 161 Kč 
Čelní sklo 1782 Kč 
Alternátor 3391 Kč 
Rozvodový řemen 378 Kč 
Brzdový kotouč 424 Kč 
Poznámka: uvedené ceny jsou za originální náhradní díly


Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.