Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojeté opely: čím menší, tím lepší

  9:00aktualizováno  13:15
Menší opely předčí své větší sourozence v kvalitě. Jestliže Opely Corsa, Agila nebo Meriva se ve statistikách německých stanic technické kontroly umísťují mezi spolehlivějšími auty, astry a vectry jsou spíše v průměru, avšak zafiry, omegy a frontery patří většinou mezi podprůměr.

Opel Meriva | foto: Opel

TÜV Report zároveň opely chválí, že se na technických prohlídkách v posledních letech ukazují v lepším světle než dříve. Nejlepším důkazem je úspěch Opelu Meriva, který v loňském roce žebříčkům TÜV kraloval v nejprestižnější kategorii aut starých maximálně tři roky.

Ani letos si malá meriva nevede špatně. Mezi 116 sledovanými modely do tří let stáří jí patří devátá příčka. Na 45. místě jsou pak společně Opely Corsa a Agila, vectra je 59., astra dosedla na 73. místo, zafira je až 86., frontera 92. a nejhorší z opelů je omega na 108. pozici.

Opel Agila

Malý Opel Corsa patří mezi žádané zboží v českých bazarech. TÜV konstatuje, že novější corsa vyráběná od roku 2000 do předloňska je odolnější než dřívější hodně zakulacený model. Aktuální corsu zatím statistiky nehodnotí.

Německé STK zpravidla na corsách vyráběných po roce 2000 kritizují problémy s výfuky nebo předními nápravami, starší model vyráběný do přelomu tisíciletí trápí koroze, úniky oleje a špatně fungující světla.

Mezi malé opely patří také agila, kterou TÜV označuje jako ne zrovna pěkné auto, ale zato odolné. Zájemcům o tuto ojetinu doporučuje zaměřit se při koupi na stav světel a předních brzd. Problematický totiž bývá jejich účinek spojený s opotřebovanými kotouči. 

Velmi kvalitním opelem je podle výsledků na technických kontrolách meriva. Vysoká karoserie zaručuje vnitřní prostor, meriva tak patří mezi malá auta s variabilním vnitřním prostorem. Jedinou kaňkou na kráse je nastupující únik olejů s rostoucím věkem.

Opel Astra

Větší Opel Astra patří v přehledech TÜV Reportu k průměrným autům. Statistiky nehodnotí zatím nejnovější astry. Na mušku si berou dva modely – astru, která se stále ještě dnes prodává pod názvem Classic 2, a ještě starší astru vyráběnou do roku 1998. Novější ze dvou sledovaných aut dokazuje zlepšení kvality opelů.

Opel Zafira

Zato minivan Zafira, který řadu konkurentů inspiroval v praktických do podlahy zajíždějících sedadlech ve třetí řadě, umí na technických kontrolách majitele rozesmutnět. Trable se týkají řízení, předních poloos, světlometů, brzdového vedení, kotoučů a také výfuku.

Mezi průměr sledovaných aut řadí statistiky Opely Vectra. TÜV Report tuto modelovou řadu označuje jako "nápadně nenápadnou". Nadprůměrně časté bývají nedostatky na poloosách. Horší je v těchto partiích dnes vyráběný model, když se srovná s předchozí generací vyráběnou do roku 2002. K ní zase často patří závady na výfuku, ruční brzdě, řízení a osvětlení. 

Problematické bývají části přední i zadní nápravy - hlavně spojovací tyče řízení a ramínka. Mnoho komponentů podvozku je totiž vyrobeno z choulostivější (ale lehčí) hliníkové slitiny, která zvlášť na rozbitých silnicích hodně trpí. O výměnu si tak některé díly říkají už při nájezdu kolem 100 tisíc kilometrů, ovšem dobrá zpráva pro české majitele těchto vozů je, že nejsou příliš drahé - ceny se pohybují v řádu jednotek tisíců (např. spojovačka 1200 Kč, ramínko 3000 Kč).

Opel Vectra

V dobrém stavu se technikům většinou neprezentuje ani Opel Omega. Rozložitý a prostorný sedan či kombík nedoporučuje TÜV kupovat, aniž by si zamýšlený vůz zájemce podrobně prohlédnul. Pravidelně se totiž objevují úniky oleje, na výměnu může být zadní náprava, řízení mívá vůli. Poškozené bývají ale také výfuk, blikače a ruční brzda.

Robustním a pevným dojmem působí také další velký opel, terénní frontera. TÜV však uvádí, že zdání klame. Vypadá jako silák, ale na STK mívá slabé výsledky. Do podprůměru fronteru odsouvají problémy s brzdami, unikajícím olejem a palivový systém je závadový stejně jako světla.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Odhalení po 45 letech: slavné ferrari se jmenuje po sexbombě Bardotové

Ferrari BB v popředí a u něj Leonardo Fioravanti, stříbrné auto vzadu je...

Ty plakáty visely asi často hned vedle sebe. Ferrari BB a francouzská herečka Brigitte Bardotová. Obojí miloval každý...

Kdo namaloval Porsche 911? Dcera designéra neuspěla s žalobou o miliony

Finální design prvního Porsche 901, později 911. Za cenu menšího místa na...

Zemský soud ve Stuttgartu zamítl žalobu týkající se autorského práva na design Porsche 911. Dcera bývalého šéfdesignéra...

OBRAZEM: Závody traktorů jsou nečekaný adrenalin

16. ročník závodu traktorů do vrchu v Žebnici na Plzeňsku

Závody zemědělské techniky jsou vždy parádní podívaná. Na tradiční traktoriádě v Žebnici, vsi na západ od Křivoklátu a...

Najdete na iDNES.cz