Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojeté opely: čím menší, tím lepší

  9:00aktualizováno  13:15
Menší opely předčí své větší sourozence v kvalitě. Jestliže Opely Corsa, Agila nebo Meriva se ve statistikách německých stanic technické kontroly umísťují mezi spolehlivějšími auty, astry a vectry jsou spíše v průměru, avšak zafiry, omegy a frontery patří většinou mezi podprůměr.

Opel Meriva | foto: Opel

TÜV Report zároveň opely chválí, že se na technických prohlídkách v posledních letech ukazují v lepším světle než dříve. Nejlepším důkazem je úspěch Opelu Meriva, který v loňském roce žebříčkům TÜV kraloval v nejprestižnější kategorii aut starých maximálně tři roky.

Ani letos si malá meriva nevede špatně. Mezi 116 sledovanými modely do tří let stáří jí patří devátá příčka. Na 45. místě jsou pak společně Opely Corsa a Agila, vectra je 59., astra dosedla na 73. místo, zafira je až 86., frontera 92. a nejhorší z opelů je omega na 108. pozici.

Opel Agila

Malý Opel Corsa patří mezi žádané zboží v českých bazarech. TÜV konstatuje, že novější corsa vyráběná od roku 2000 do předloňska je odolnější než dřívější hodně zakulacený model. Aktuální corsu zatím statistiky nehodnotí.

Německé STK zpravidla na corsách vyráběných po roce 2000 kritizují problémy s výfuky nebo předními nápravami, starší model vyráběný do přelomu tisíciletí trápí koroze, úniky oleje a špatně fungující světla.

Mezi malé opely patří také agila, kterou TÜV označuje jako ne zrovna pěkné auto, ale zato odolné. Zájemcům o tuto ojetinu doporučuje zaměřit se při koupi na stav světel a předních brzd. Problematický totiž bývá jejich účinek spojený s opotřebovanými kotouči. 

Velmi kvalitním opelem je podle výsledků na technických kontrolách meriva. Vysoká karoserie zaručuje vnitřní prostor, meriva tak patří mezi malá auta s variabilním vnitřním prostorem. Jedinou kaňkou na kráse je nastupující únik olejů s rostoucím věkem.

Opel Astra

Větší Opel Astra patří v přehledech TÜV Reportu k průměrným autům. Statistiky nehodnotí zatím nejnovější astry. Na mušku si berou dva modely – astru, která se stále ještě dnes prodává pod názvem Classic 2, a ještě starší astru vyráběnou do roku 1998. Novější ze dvou sledovaných aut dokazuje zlepšení kvality opelů.

Opel Zafira

Zato minivan Zafira, který řadu konkurentů inspiroval v praktických do podlahy zajíždějících sedadlech ve třetí řadě, umí na technických kontrolách majitele rozesmutnět. Trable se týkají řízení, předních poloos, světlometů, brzdového vedení, kotoučů a také výfuku.

Mezi průměr sledovaných aut řadí statistiky Opely Vectra. TÜV Report tuto modelovou řadu označuje jako "nápadně nenápadnou". Nadprůměrně časté bývají nedostatky na poloosách. Horší je v těchto partiích dnes vyráběný model, když se srovná s předchozí generací vyráběnou do roku 2002. K ní zase často patří závady na výfuku, ruční brzdě, řízení a osvětlení. 

Problematické bývají části přední i zadní nápravy - hlavně spojovací tyče řízení a ramínka. Mnoho komponentů podvozku je totiž vyrobeno z choulostivější (ale lehčí) hliníkové slitiny, která zvlášť na rozbitých silnicích hodně trpí. O výměnu si tak některé díly říkají už při nájezdu kolem 100 tisíc kilometrů, ovšem dobrá zpráva pro české majitele těchto vozů je, že nejsou příliš drahé - ceny se pohybují v řádu jednotek tisíců (např. spojovačka 1200 Kč, ramínko 3000 Kč).

Opel Vectra

V dobrém stavu se technikům většinou neprezentuje ani Opel Omega. Rozložitý a prostorný sedan či kombík nedoporučuje TÜV kupovat, aniž by si zamýšlený vůz zájemce podrobně prohlédnul. Pravidelně se totiž objevují úniky oleje, na výměnu může být zadní náprava, řízení mívá vůli. Poškozené bývají ale také výfuk, blikače a ruční brzda.

Robustním a pevným dojmem působí také další velký opel, terénní frontera. TÜV však uvádí, že zdání klame. Vypadá jako silák, ale na STK mívá slabé výsledky. Do podprůměru fronteru odsouvají problémy s brzdami, unikajícím olejem a palivový systém je závadový stejně jako světla.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Ford Transit 2.2TDCI/81kw L3H3
Ford Transit 2.2TDCI/81kw L3H3

r.v. 2006, naj. 288 000 km, diesel
131 890 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.