Ceny zánovních ojetin stouply za rok o devět procent

  14:08aktualizováno  14:08
Zájem o zánovní automobily zdražuje ojeté vozy v Česku. Cena čtyřletých ojetin se za poslední rok zvýšila průměrně o devět procent. Důvodem je růst spotřeby obyvatelstva a vzrůstající prosperita firem, které stojí za zvyšující se poptávkou.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Škoda Auto

Na trh se také dostávají stále více vybavené mladé ojetiny, u nichž cenu zvedá příplatková výbava. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.

„Ceny ojetin táhne vzhůru segment zánovních vozů, který dynamicky roste, což pozorujeme v rámci naší značky Mototechna, jež dosahuje už zhruba desetiny objemu prodejů celé skupiny. Je jasné, že lidé volí zánovní vozy namísto vozů nových. Vliv na růst cen běžných ojetin ve stáří do osmi let není nijak zásadní,“ uvedl provozní ředitel sítě AAA Auto Petr Vaněček. 

ANALÝZA: Proč Češi jezdí starými auty? Na mladší jednoduše nemají

Ilustrační snímek

Na druhou stranu do tuzemska podle Vaněčka proudí stále starší a nekvalitnější ojetiny ze zemí západní Evropy, a to zejména vozy s dieselovými motory, které jsou k nám dováženy pod cenou, jelikož jsou pro evropské řidiče morálně nevyhovující.

Trh s osobními vozidly je podle ředitele Cebie Martina Pajera výrazně ovlivněn dominancí značky Škoda prakticky ve všech segmentech a právě cenová politika této značky určuje úroveň cen celého trhu.

„U vozidel Volkswagen je vývoj cen kolísavější, během roku došlo ke zvýšení ceny i propadům, a to zejména u dieselových motorů, což přisuzujeme hlavní roli této značky v aféře dieselgate s emisními podvody,“ uvedl Pajer. Aféra podle něj sice snížila podíl dieselových motorů v případě koupě nových vozidel, ale u ojetých situaci výrazně nezměnila, a to jak z pohledu poměru zastoupení druhů motorů, tak i cen jednotlivých vozů.

Za nižšími cenami aut s dieselovými motory, než jaké byly očekávány v době pořízení vozidla, podle něj stojí spíše přebytek fleetových vozidel.

V segmentu mini a malých aut průměrná cena narostla o 12 procent. Cena nejprodávanější Škody Fabia se pak zvýšila o více než 13 procent. V nižší střední a střední třídě ceny rostly o necelá čtyři procenta. Škoda Rapid ale podražila o 12 procent. Tyto automobily jsou přitom nejčastějšími flotilovými vozy a jejich následný prodej po ukončení operativních leasingů výrazně ovlivňuje relativní nízké ceny ve srovnání s ostatními segmenty.

Zánovní ojetiny vyšší střední třídy podražily o sedm procent. Způsobil to zejména nárůst ceny dominantního Superbu. Ceny ojetých SUV rostly o 12 procent.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Průkopník automobilismu Václav Klement se narodil před 150 lety

Václav Klement své výrobky osobně propagoval.

Konec 19. století byl zlatou érou rozvoje průmyslu, v té době byly položeny základy řady dodnes prosperujících podniků....

Operativní leasing na vzestupu. Dlouhodobě pronajmout si lze i ojetinu

Ilustrační snímek

Firmy upřednostňují při financování nového osobního automobilu operativní leasing, vyplývá ze statistik České...

Do Bruselu nemohou staré diesely. Cizinci musejí své vozy registrovat

Den bez aut v centru Bruselu (16. září 2018)

V Bruselu mají od letoška nízkoemisní zónu. Vjezd do ní je zakázán dieselům s motory tříd EURO 0 a 1. Od 1. října platí...

Najdete na iDNES.cz