Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tip na zajímavou ojetinu. Peugeot 207 byl lepší než předchůdce

aktualizováno 
Model 207 nahradil v roce 2006 oblíbenou a konzervativně pojatou 206. Novinka přinesla víc ve všech směrech. Otázkou však je, jestli tomu tak bylo i po stránce spolehlivosti.

207 byla jedním z prvních vozů své třídy s dvouzónovou samočinnou klimatizací. Dodnes to řada aut nemá. | foto: Peugeot

Peugeot 206 nahradil v roce 1998 legendární 205. Ač byl vůz zcela nový, bylo vidět, že se značka zaměřila zejména na design. Technika byla v tomto případě lehce podružná, takže vůz musel žít s původními motory řady TU z druhé poloviny 80. let, stejně jako s tradiční zadní nápravou odpruženou torzními tyčemi.

Výjimku představovaly diesely z řady DV, které se však objevily až v průběhu produkce. To u nástupnické 207 se technika řešila o poznání víc, takže ač tvary v zásadě rozvíjely ty u předchůdce, pod nimi byla řada věcí jinak.

S novým podvozkem

Stejně jako už dříve představený původní Citroën C3, dostala také 207 zcela novou zadní nápravu. Ta využívá torzní příčku a vinuté pružiny, takže v porovnání s originálním řešením PSA, používaným od 80. let, je o dost jednodušší a hlavně zcela bezproblémová.

Peugeot 207

Bohužel každá mince má dvě strany a v tomto případě je tou odvrácenou omezený komfort odpružení, kterým 207 kvalit předchůdce bohužel nedosahuje. Druhou chybou je hlučnější projev.

Vpředu se zůstalo u modifikovaného McPhersonu, avšak i tady se děly změny. Tou hlavní je nahrazení archaického hydraulického posilovače řízení úsporným elektromechanickým. Elektromotor je v tomto případě umístěn dole u ozubené tyče, s níž tvoří jeden montážní celek.

Který motor zvolit

Doporučujeme: 1.4 16V (65 kW): Motor známý jako ET3 byl pokusem PSA o inovací původních agregátů řady TU. Na stávající blok byla namontována nová dvouvačková
hlava s 16 ventily. Motor potěší jízdní dynamikou stejně jako spolehlivostí, jen mu musíte dopřát po 120 000 km nové rozvody.

NEBRAT: motory 1.4 VTi a 1.6 VTi: Nové motory EP3 a EP6 byly zamýšleny jako náhrada za starší 1.4 16V (viz výše) a 1.6 16V TU5J4. Po technické i jízdní stránce jsou úžasné, avšak jejich spolehlivost lze sotva označit za dostatečnou. Spektrum problémů je široké a zahrnuje i fatální závady.

NEBRAT: 1.6 Flex: Vzácná varianta původní 1.6 z řady TU spalující palivo E85 a benzin v libovolném poměru. U nás na ni takřka nenarazíte.

Zejména zkraje produkce nebývaly výjimkou různé výpadky, doprovázené tuhnutím řízení při otáčení volantem, na což Peugeot reagoval různými modifikacemi. Z pohledu rozebíratelnosti přední nápravy potěší možnost vyměnit samostatně čep ramene. Bohužel oba silentbloky samostatně výrobce jako originální díl nenabízí. Kdo nechce měnit celé rameno, nechť zabrousí k obecným prodejcům náhradních dílů, kteří oba silentbloky samostatně nabízejí.

S ročním zpožděním

V době příchodu 207 ještě nebyly zcela hotové moderní zážehové motory řady EP, vyvinuté ve spolupráci s BMW, takže novinka musela vzít za vděk staršími, převzatými z předchůdce.

Přesto ne vše bylo špatné. Původní osmiventilová 1.4 již parametry neoslní, avšak její dvouvačková verze s 16 ventily, pojmenovaná ET3, jede dodnes velice dobře a hlavně je spolehlivá.

V létě 2007 konečně dostala 207 nové agregáty z již zmíněné řady EP. Kromě základní 1.4 VTi a od ní odvozené 1.6 VTi byla v nabídce rovněž přeplňovaná 1.6 THP. V civilních verzích nabízela 110 kW, od roku 2009 s příchodem Euro5 pak 115 kW. Vrcholem bylo provedení se 128 kW, pojmenovaná nikoliv GTi, jak by se dalo čekat, nýbrž RC.

Peugeot 207

Technika a problémy

Po technické i jízdní stránce byla řada EP takřka bezkonkurenční. Jen těžko už může být technika zážehových motorů vyspělejší. Bohužel celá řada i fatálních problémů v zásadě vylučuje tyto agregáty, jakkoliv jízdně imponující, ze hry u zájemce o ojetou zážehovou 207.

Fotogalerie

Na rozdíl od předchozí řady TU či ET3 jsou rozvody v tomto případě poháněny řetězem. Ten platil dlouhá léta za jistotu, neboť i sebelepší ozubený řemen potřebuje jednou za čas vyměnit, jinak hrozí destrukce motoru.

Historie však ukázala, že na moderních motorech to již zdaleka neplatí. Zatímco ozubené řemeny na starých "téúčkách" pracovaly až neuvěřitelně spolehlivě, řetězy na nových motorech EP se vytahovaly a řetězová kola na kladkách se protáčela.

To ale není vše. Zejména 1.4 VTi a 1.6 VTi jsou známy zvýšenou konzumací oleje. Nedělají to všechny, avšak i s tím se někteří majitelé potýkají. Spotřeba může dosáhnout klidně až 0,5 l na 1 000 km.

Časté závady

- Vadný snímač teploty chladicí kapaliny. Zkraje produkce.
- Zanesený filtr pevných částic. Pokud někdo ignoruje výzvu k doplnění aditiv a s vozem jezdí. Výměna za repasovaný dnes vyjde cca na 5 000 Kč.
- Obtížné řazení převodů. Řešením je výměna ovládacího mechanismu.
- Špatně pracující elektromechanický posilovač řízení. Zkraje produkce, mění se vcelku s ozubenou tyčí.
- Závady originálních autorádií. Ze začátku produkce.
- Špatně ukazující palivoměr. Mění se plovák v nádrži. Vinou zoxidovaného potenciometru.
- Klepající tyčky předního stabilizátoru. Běžně po ujetí cca 40–50 tisíc km.
- Závady motorů řady EP. Spektrum je široké a sahá od vytahaných rozvodových řetězů přes obtížné startování vinou svíček až po vysokou spotřebu oleje, vadné zapalovací cívky či karbonem zanesenou hlavu válců.
- Špatně fungující servomotor systému Valvetronic. Pouze motory 1.4 VTi a 1.6 VTi.
- Opotřebené vysokotlaké čerpadlo přímého vstřikování. Pouze 1.6 THP.

Vytvořeno ve spolupráci s časopisem AUTOHIT

Autor:




Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Další z rubriky

Toyota 2000 GT
Toyota slaví 80 let. Má usedlou tvář, je však průkopnická

Největší světová automobilka existuje od roku 1937. Na kontě má několik „nej“, třeba nejvíce prodaných kusů jednoho modelu.  celý článek

Suzuki SX4
Shání se auto pro dva do 150 tisíc: na velikosti nezáleží, berte benzin

Je to typický požadavek penzistů, svobodných, nebo třeba těch, kdo shání druhé auto do rodiny. Praktické auto, které nemusí být ani moc velké, jezdit s ním...  celý článek

Manuel Mejido s obrazem Girlanda míru, který na Citroën DS namaloval Pablo...
Autofotka týdne: Citroën pomalovaný od Picassa se už roky hledá

Pablo Picasso nikdy citroënem nejezdil. V jeho garáži se objevovala automobilová šlechta formátu Hispano-Suizy, Oldsmobilu, Mercedesu nebo Alfy Romeo. I přesto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.