Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tip na zajímavou ojetinu. Peugeot 207 byl lepší než předchůdce

aktualizováno 
Model 207 nahradil v roce 2006 oblíbenou a konzervativně pojatou 206. Novinka přinesla víc ve všech směrech. Otázkou však je, jestli tomu tak bylo i po stránce spolehlivosti.

207 byla jedním z prvních vozů své třídy s dvouzónovou samočinnou klimatizací. Dodnes to řada aut nemá. | foto: Peugeot

Peugeot 206 nahradil v roce 1998 legendární 205. Ač byl vůz zcela nový, bylo vidět, že se značka zaměřila zejména na design. Technika byla v tomto případě lehce podružná, takže vůz musel žít s původními motory řady TU z druhé poloviny 80. let, stejně jako s tradiční zadní nápravou odpruženou torzními tyčemi.

Výjimku představovaly diesely z řady DV, které se však objevily až v průběhu produkce. To u nástupnické 207 se technika řešila o poznání víc, takže ač tvary v zásadě rozvíjely ty u předchůdce, pod nimi byla řada věcí jinak.

S novým podvozkem

Stejně jako už dříve představený původní Citroën C3, dostala také 207 zcela novou zadní nápravu. Ta využívá torzní příčku a vinuté pružiny, takže v porovnání s originálním řešením PSA, používaným od 80. let, je o dost jednodušší a hlavně zcela bezproblémová.

Peugeot 207

Bohužel každá mince má dvě strany a v tomto případě je tou odvrácenou omezený komfort odpružení, kterým 207 kvalit předchůdce bohužel nedosahuje. Druhou chybou je hlučnější projev.

Vpředu se zůstalo u modifikovaného McPhersonu, avšak i tady se děly změny. Tou hlavní je nahrazení archaického hydraulického posilovače řízení úsporným elektromechanickým. Elektromotor je v tomto případě umístěn dole u ozubené tyče, s níž tvoří jeden montážní celek.

Který motor zvolit

Doporučujeme: 1.4 16V (65 kW): Motor známý jako ET3 byl pokusem PSA o inovací původních agregátů řady TU. Na stávající blok byla namontována nová dvouvačková
hlava s 16 ventily. Motor potěší jízdní dynamikou stejně jako spolehlivostí, jen mu musíte dopřát po 120 000 km nové rozvody.

NEBRAT: motory 1.4 VTi a 1.6 VTi: Nové motory EP3 a EP6 byly zamýšleny jako náhrada za starší 1.4 16V (viz výše) a 1.6 16V TU5J4. Po technické i jízdní stránce jsou úžasné, avšak jejich spolehlivost lze sotva označit za dostatečnou. Spektrum problémů je široké a zahrnuje i fatální závady.

NEBRAT: 1.6 Flex: Vzácná varianta původní 1.6 z řady TU spalující palivo E85 a benzin v libovolném poměru. U nás na ni takřka nenarazíte.

Zejména zkraje produkce nebývaly výjimkou různé výpadky, doprovázené tuhnutím řízení při otáčení volantem, na což Peugeot reagoval různými modifikacemi. Z pohledu rozebíratelnosti přední nápravy potěší možnost vyměnit samostatně čep ramene. Bohužel oba silentbloky samostatně výrobce jako originální díl nenabízí. Kdo nechce měnit celé rameno, nechť zabrousí k obecným prodejcům náhradních dílů, kteří oba silentbloky samostatně nabízejí.

S ročním zpožděním

V době příchodu 207 ještě nebyly zcela hotové moderní zážehové motory řady EP, vyvinuté ve spolupráci s BMW, takže novinka musela vzít za vděk staršími, převzatými z předchůdce.

Přesto ne vše bylo špatné. Původní osmiventilová 1.4 již parametry neoslní, avšak její dvouvačková verze s 16 ventily, pojmenovaná ET3, jede dodnes velice dobře a hlavně je spolehlivá.

V létě 2007 konečně dostala 207 nové agregáty z již zmíněné řady EP. Kromě základní 1.4 VTi a od ní odvozené 1.6 VTi byla v nabídce rovněž přeplňovaná 1.6 THP. V civilních verzích nabízela 110 kW, od roku 2009 s příchodem Euro5 pak 115 kW. Vrcholem bylo provedení se 128 kW, pojmenovaná nikoliv GTi, jak by se dalo čekat, nýbrž RC.

Peugeot 207

Technika a problémy

Po technické i jízdní stránce byla řada EP takřka bezkonkurenční. Jen těžko už může být technika zážehových motorů vyspělejší. Bohužel celá řada i fatálních problémů v zásadě vylučuje tyto agregáty, jakkoliv jízdně imponující, ze hry u zájemce o ojetou zážehovou 207.

Fotogalerie

Na rozdíl od předchozí řady TU či ET3 jsou rozvody v tomto případě poháněny řetězem. Ten platil dlouhá léta za jistotu, neboť i sebelepší ozubený řemen potřebuje jednou za čas vyměnit, jinak hrozí destrukce motoru.

Historie však ukázala, že na moderních motorech to již zdaleka neplatí. Zatímco ozubené řemeny na starých "téúčkách" pracovaly až neuvěřitelně spolehlivě, řetězy na nových motorech EP se vytahovaly a řetězová kola na kladkách se protáčela.

To ale není vše. Zejména 1.4 VTi a 1.6 VTi jsou známy zvýšenou konzumací oleje. Nedělají to všechny, avšak i s tím se někteří majitelé potýkají. Spotřeba může dosáhnout klidně až 0,5 l na 1 000 km.

Časté závady

- Vadný snímač teploty chladicí kapaliny. Zkraje produkce.
- Zanesený filtr pevných částic. Pokud někdo ignoruje výzvu k doplnění aditiv a s vozem jezdí. Výměna za repasovaný dnes vyjde cca na 5 000 Kč.
- Obtížné řazení převodů. Řešením je výměna ovládacího mechanismu.
- Špatně pracující elektromechanický posilovač řízení. Zkraje produkce, mění se vcelku s ozubenou tyčí.
- Závady originálních autorádií. Ze začátku produkce.
- Špatně ukazující palivoměr. Mění se plovák v nádrži. Vinou zoxidovaného potenciometru.
- Klepající tyčky předního stabilizátoru. Běžně po ujetí cca 40–50 tisíc km.
- Závady motorů řady EP. Spektrum je široké a sahá od vytahaných rozvodových řetězů přes obtížné startování vinou svíček až po vysokou spotřebu oleje, vadné zapalovací cívky či karbonem zanesenou hlavu válců.
- Špatně fungující servomotor systému Valvetronic. Pouze motory 1.4 VTi a 1.6 VTi.
- Opotřebené vysokotlaké čerpadlo přímého vstřikování. Pouze 1.6 THP.

Vytvořeno ve spolupráci s časopisem AUTOHIT

Autor:


Nejčtenější

Na německých okreskách se řidiči lekají sloupů na kontrolu mýtného

Sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta v Německu

V Německu se začínají objevovat kolem silnic a dálnic modré sloupy připomínající radary. Ve skutečnosti sledují...

Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...



V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Jak se žije řidičům v L.A.: hodinové kolony, tučné pokuty a žádná STK

S Volkswagenem California po Kalifornii

Slunná Kalifornie láká na krásnou přírodu, široké silnice a rychlá auta. Motoristé nemusejí jezdit na STK a výměna...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Další z rubriky

OBRAZEM: Automobilový wrestling. V demoličním derby se bourat musí

Devátý ročník extrémních demoličních závodů Destruction Derby se uskutečnil 16....

Není důležité vyhrát, ale přežít závod ve zdraví a pohodě! To je hlavní motto demoličních derby. A platilo to i pro...

Ojetina za jeden plat: benzinový Fiat Punto je bezproblémový pracant

Ojetý Fiat Punto II je dobrou volbou: za málo peněz dostanete nadčasový vzhled...

Fiat Punto je jedním z mála modelů italské automobilky, který se těší na trhu ojetin většímu zájmu. Druhá generace...

V Praze odstartoval 1000kilometrový závod kolem „Československa“

Praha, 15.6.2017, 1000 mil československých, auta, veteráni

Téměř sto automobilových veteránů vyrobených před rokem 1939 ve čtvrtek v šest ráno odstartovalo k připomínkové jízdě...

Najdete na iDNES.cz