Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetina z ciziny se každému nevyplatí

aktualizováno 
-
Přísnější podmínky, které v dovozu jetých a havarovaných automobilů ze zahraničí platí od začátku roku, omezily v letošním prvním čtvrtletí přísun zmíněných vozidel do Česka na zhruba 15 tisíc kusů, tedy na polovinu stavu ze srovnatelného loňského období. "Původně se čekalo ještě méně dovozů," konstatuje ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek. Oproti loňskému prvnímu čtvrtletí ale značně - téměř pětinásobně - přibylo ojetin, oficiálně dovážených "na náhradní díly". Těch se do republiky dostalo přes tři tisícovky a lze čekat, že mnohé z nich zamíří do běžného silničního provozu na doklady aut v Česku buďto už vysloužilých nebo rozbitých. Největší pokles dovozů hlásí severní Čechy, tedy region, jehož dovozci a opraváři zásobili v minulosti zdejší silnice ojetinami z ciziny zvláště významnou měrou. "Odhaduji, že dovozy na severu Čech se snížily až o 70 procent," říká předseda Sdružení drobných dovozců, opravářů a prodejců motorových vozidel Jan Slawisch, který působí v Krupce a také s jetými vozy ze zahraničí obchoduje. Odborníci se shodují, že v době, kdy klasické ojetiny už jsou v západní Evropě obvykle dražší než v Česku, se nevyplatí uvažovat o dovozu staršího automobilu z ciziny člověku bez kontaktů a bez opravárenského zázemí (viz tabulka na str. 6.). "Pokud se něco v dovozu ještě vyplatí, tak to jsou auta těžce havarovaná či vozy před technickými prohlídkami - to vše nakupované ve větším množství, a proto se slevami," vysvětluje Peter Kolník, ředitel pražské společnosti Mobil Data, která se zabývá sběrem cen a informací o motorových vozidlech a v tuzemsku výhradně zastupuje švýcarskou firmu Eurotax. Od letoška lze dovézt jen ojetiny, které bezvýhradně splňují ekologické podmínky předpisu EURO II, tedy kvalitnější a dražší auta, vyrobená zpravidla od roku 1995. "Existuje pár typů ze začátku devadesátých let, které rovněž vyhoví - například některé Fordy Fiesta či Escort a něco z peugeotů. Nezasvěcení lidé by ale na to neměli spoléhat," radí Jan Slawisch.
Autor:


Témata: Ford


Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.