Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetina za cenu nové octavie: žádný kompromis

aktualizováno 
Podívá -
li se motorista připravený na koupi nové Škody Octavia nejprodávanějších modelů za zhruba 400 tisíc až 550 tisíc korun na cenově srovnatelnou nabídku trhu ojetin, pravděpodobně alespoň na chvilku podlehne pokušení: za stejné peníze je k mání automobil o třídu, či dokonce o dvě lepší. Druhou stranou mince jsou větší náklady na provoz, servis a opravy prakticky u všech prestižních vozů. Zahraniční vozy uvedené cenové kategorie představují jen malý podíl na trhu ojetin. "Více se prodávají BMW řady 5 a Volkswageny Passat, zatímco zvláště Mercedes E se v bazarech vyskytuje sporadicky," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha. Zájemce o mercedesy a BMW z let 1995 a 1996 by měl počítat s tím, že budou mít na kontě kolem 150 tisíc kilometrů. "Na první pohled je to dost, ale současně se musí brát v úvahu okolnost, že taková auta bez problémů vydrží 300 tisíc kilometrů a víc," pokračuje Pánek. Menší vozy, jako Volkswagen Passat či Opel Omega, budou ve zmíněné cenové kategorii ojetin mladší, zhruba dvouleté. "Šedesát tisíc až sedmdesát tisíc kilometrů v jejich případě mnoho neznamená. Taková starší auta mají ještě velkou perspektivu," konstatuje Tomáš Pánek. Rozhodne-li se zájemce koupit drahou ojetinu v ceně nové octavie, neměl by při výběru připustit kompromisy. "Doporučuji jen vozy zcela prokazatelného původu a s čitelnou minulostí. Měla by to být auta koupená jako nová v tuzemsku, nikoliv dovezená po haváriích či určité službě ze zahraničí," radí Tomáš Pánek. Samozřejmostí by měla být servisní knížka s doklady o péči, kterou auto dostávalo v kvalitním značkovém servisu.

Jeté vozy od 400 000 do 500 000 Kč

Vůz/typ rok výroby cena (Kč)

Audi A4 1.9 TDI kombi 1997 450 000
Audi A4 1.9 TDI kombi 1998 500 000
BMW 523 1996 520 000
Mercedes C 230 1997 430 000
Mercedes E 200 1995 550 000
Opel Omega MV6 1997 440 000
Volkswagen Passat 1.9 TDI 1998 480 000

Pramen: MF DNES


Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Transit Connect 1,8...
Ford Transit Connect 1,8...

r.v. 2008, naj. 194 000 km, diesel
131 890 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.