Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetinu si už nikdy nekoupím, tvrdí zklamaný motorista

aktualizováno 
-
Pětasedmdesát tisíc korun zaplatil Petr Sirůček z Frýdlantu v Čechách během pěti měsíců na opravách starší Škody Felicie z autobazaru. Zkažená dovolená mu byla nádavkem. »Po těch zkušenostech jsem rozhodnut: ojetinu už nikdy!« tvrdí zklamaný motorista. V bazaru si vybral Škodu Felicii 1,6 Laurin Klement ročníku výroby 1995. Vůz sice v kůži a s nejlepším vybavením, leč také s přiznanými 136 tisíci kilometry na kontě. »To minimálně. Při opravách, které vůz brzy po koupi absolvoval, se totiž mechanici vyjádřili, že může být jetý ještě mnohem víc,« upřesňuje Petr Sirůček, který si dnes dobře uvědomuje, že prakticky za stejné peníze mohl mít Škodu Felicii zcela novou. Automobil sice mnohem obyčejnější, ovšem... Ojetina totiž před letošním létem měla prodejní cenu 219 tisíc korun. Petr Sirůček ji pořídil na leasing. S tím, že zaplatil 70 tisíc korun hotově a před sebou měl šestatřicet splátek po 7113 korunách. Stará luxusní felicie tedy byla celkem za 326 086 korun. »První měsíc jsem ztratil shnilý výfuk - oprava stála 1300 korun,« vypočítává motorista ztráty. »Druhý měsíc se poprvé přehřál motor a já jsem za 1800 korun měnil skříň termoregulátoru. Třetí měsíc přinesl další přehřátí motoru a termostat s příslušenstvím a prací mě stál 2300 korun.« Zásadnější problémy motoristu čekaly na dovolené v rakouských Alpách. Odtah auta s přehřátým motorem do servisu, kde měnili těsnění pod hlavou motoru, platil v šilincích - přepočtených na pětatřicet tisíc korun. »Místo téhle zkažené dovolené jsem se vydal do Chorvatska. Sto kilometrů za Vídní se ale rozsvítila kontrolka dobíjení. Když mě za tři tisíce korun odtáhli z dálnice do nejbližšího servisu Škoda, dal jsem čtyři a půl tisíce šilinků, tedy více než jedenáct a půl tisíce korun, za alternátor s prací,« líčí další strasti Petr Sirůček. »Ještě v servisu se ale felicie opět přehřála a já už jsem nabídku další opravy v přepočtu za zhruba sedmadvacet tisíc korun odmítl. Za čtyři tisíce korun mě totiž za hranice do Česka vrátila znojemská odtahová služba.« Oprava motoru s prasklou hlavou a nefungující pumpou v tuzemských servisech stála 15 tisíc korun. Petr Sirůček nechce slyšet spekulace, co měl či neměl čekat při nákupu auta se 136 tisíci kilometry na kontě. »Vím, že jsem udělal chybu,« přiznává. »Kéž by se z ní poučili jiní.« Motoristovi se nakonec povedlo to, co se každému nezdaří: autobazar od něho vzal po tvrdých diskusích vůz zpět.

Autor:






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.