Ojetinu si už nikdy nekoupím, tvrdí zklamaný motorista

-
Pětasedmdesát tisíc korun zaplatil Petr Sirůček z Frýdlantu v Čechách během pěti měsíců na opravách starší Škody Felicie z autobazaru. Zkažená dovolená mu byla nádavkem. »Po těch zkušenostech jsem rozhodnut: ojetinu už nikdy!« tvrdí zklamaný motorista. V bazaru si vybral Škodu Felicii 1,6 Laurin Klement ročníku výroby 1995. Vůz sice v kůži a s nejlepším vybavením, leč také s přiznanými 136 tisíci kilometry na kontě. »To minimálně. Při opravách, které vůz brzy po koupi absolvoval, se totiž mechanici vyjádřili, že může být jetý ještě mnohem víc,« upřesňuje Petr Sirůček, který si dnes dobře uvědomuje, že prakticky za stejné peníze mohl mít Škodu Felicii zcela novou. Automobil sice mnohem obyčejnější, ovšem... Ojetina totiž před letošním létem měla prodejní cenu 219 tisíc korun. Petr Sirůček ji pořídil na leasing. S tím, že zaplatil 70 tisíc korun hotově a před sebou měl šestatřicet splátek po 7113 korunách. Stará luxusní felicie tedy byla celkem za 326 086 korun. »První měsíc jsem ztratil shnilý výfuk - oprava stála 1300 korun,« vypočítává motorista ztráty. »Druhý měsíc se poprvé přehřál motor a já jsem za 1800 korun měnil skříň termoregulátoru. Třetí měsíc přinesl další přehřátí motoru a termostat s příslušenstvím a prací mě stál 2300 korun.« Zásadnější problémy motoristu čekaly na dovolené v rakouských Alpách. Odtah auta s přehřátým motorem do servisu, kde měnili těsnění pod hlavou motoru, platil v šilincích - přepočtených na pětatřicet tisíc korun. »Místo téhle zkažené dovolené jsem se vydal do Chorvatska. Sto kilometrů za Vídní se ale rozsvítila kontrolka dobíjení. Když mě za tři tisíce korun odtáhli z dálnice do nejbližšího servisu Škoda, dal jsem čtyři a půl tisíce šilinků, tedy více než jedenáct a půl tisíce korun, za alternátor s prací,« líčí další strasti Petr Sirůček. »Ještě v servisu se ale felicie opět přehřála a já už jsem nabídku další opravy v přepočtu za zhruba sedmadvacet tisíc korun odmítl. Za čtyři tisíce korun mě totiž za hranice do Česka vrátila znojemská odtahová služba.« Oprava motoru s prasklou hlavou a nefungující pumpou v tuzemských servisech stála 15 tisíc korun. Petr Sirůček nechce slyšet spekulace, co měl či neměl čekat při nákupu auta se 136 tisíci kilometry na kontě. »Vím, že jsem udělal chybu,« přiznává. »Kéž by se z ní poučili jiní.« Motoristovi se nakonec povedlo to, co se každému nezdaří: autobazar od něho vzal po tvrdých diskusích vůz zpět.