Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetiny stále překonávají nová auta

  22:40aktualizováno  13. června 10:00
Dovoz ojetých osobních aut od ledna do května vzrostl o téměř 13 procent na 62.026 vozů.
Dovoz ojetých osobních aut od ledna do května vzrostl o téměř 13 procent na 62.026 vozů - ilustrační foto

Dovoz ojetých osobních aut od ledna do května vzrostl o téměř 13 procent na 62.026 vozů - ilustrační foto | foto: MF DNES

O 11.000 aut tak překonal prodej nových vozů, který ve stejném období naopak zaznamenal pokles o více než pět procent. Vyplývá to z informací Sdružení automobilového průmyslu.

Podle Sdružení na ochranu vlastníků automobilů lze v druhé polovině roku čekat ještě výraznější nárůst dovozu ojetin v souvislosti s uvolněním pravidel pro jejich import. Ministerstvo dopravy ani sdružení autoprůmyslu však výraznější nárůst kvůli nasycenosti trhu nepředpokládají.

Pokles prodeje osobních aut byl již tradičně způsoben přesunem části prodaných vozů do kategorie lehkých užitkových kvůli odpočtu DPH. Odbyt v této kategorii vzrostl o 34 procent na 18.247 aut. Dovoz ojetých vozů stoupl jen o 2,5 procenta na 2945 aut.

V případě, že by se k novým osobním vozům připočetly užitkové, které konstrukčně vycházejí z osobních, tedy osobní vozy vybavené pouze bezpečnostní přepážkou, byl by propad prodeje jen kolem 0,7 procenta na 55.500 aut.

Nejprodávanější značka Škoda zaznamenala v prvních pěti měsících pokles prodeje osobních a lehkých užitkových aut o 4,2 procenta na 25.364 vozů.

Podíl malých vozů z kolínské továrny TPCA na trhu osobních aut byl 0,89 procenta, což představuje 456 aut.

Prodej nákladních aut stoupl o čtvrtinu na 4236 vozů, zatímco odbyt ojetých aut klesl o desetinu na 1388 vozů. Prodej nových autobusů stoupl téměř o polovinu na 336 vozidel, dovoz ojetin se zvýšil o 16 procent na 59 vozidel.

Počet registrací nových motocyklů a mopedů se zvýšil o 30 procent na 7926 strojů. Dovoz motorek z druhé ruky ve stejném období stoupl o 28 procent na 5173 strojů.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.