Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetý Ford Focus: spolehlivý fešák

  14:26aktualizováno  14:26
Uvažujete o koupi nového auta? Je ve vašem hledáčku i ojetý Ford Focus? Na co si dát při jeho nákupu pozor? Kde na voze najdete identifikační znaky a jakým motorům se vyhnout?

Ford Focus | foto: Ford

I. generace Fordu Focus se na trhu objevila v říjnu 1998 jako přímý konkurent VW Golf a Opelu Astra, které byly představeny ve stejný rok.

Svým designem připravil zákazníkům překvapení, protože do té doby podobné tvary ve stylu new edge nebyly známy.

Zpočátku to u některých zákazníků, spokojených s relativně spolehlivým ale tvarově konzervativním escortem, vyvolalo rozporuplné dojmy.

Nicméně po čase si všichni zvykli a dodnes jeho tvary vítězí právě při výběru ojetiny. V roce 1999 se nejen začal prodávat combi a sedan, ale Ford u svých focusů nabídl zákazníkům 12 letou záruku na karoserii.

Nejen svými tvary, ale i spolehlivostí , vnitřním prostorem a jízdními vlastnostmi si získává zákazníky dodnes. Při pravidelném servisu a šetrném zacházení najezdí Focus hodně kilometrů bez vážnějších závad.

Při koupi ojetiny je důležité se s vozem pořádně projet, slabostí bývají vůle v silentblocích zadní nápravy. Na všeobecně vysokou spolehlivost ukazuje i nadměrná obliba při nákupu firemních flotil, pokud by auto bylo často porouchané, firmy by ho nechtěly.

Navíc svým designem a prostorem nabídne komfort nejen rodině, která hlavně ocení dostupnost a nízké ceny náhradních dílů, ale ocení to i manažer při jízdě na delší služební cesty.

Možná i rozšířenost tohoto modelu přispěla k menší oblibě u zlodějů, i když pokud je Focus v černé barvě a na atraktivních kolech, je lepší parkovat na hlídaném parkovišti.

Samozřejmě se najdou i zákazníci, kteří tento model nemohou vystát, spíše je to ale dáno tím, že zakoupili nějaký opravený model z dovozu, kde například chybí airbagy a jsou zde pouze záslepky. Tím, že je focus rozšířen i v západní Evropě, je hodně i havarovaných vozů a právě "bezairbagové verze“ jsou hodně časté.

Je opravdu nutné dbát na to, aby při zkušebním startování zhasínaly kontrolky, které mají, a ne pouze jakési propojení jiných kontrolek. Je potřeba řádně prozkoumat volant  a část palubní desky, případně zajet do autorizovaného servisu a nechat si vozidlo "napíchnout" na diagnostiku.

U benzinových motorů je potřeba poslechnout motor – hlučné ventily. U dieselů je potřeba motor vyzkoušet ve všech možných režimech. 55kW turbodiesel s radiálním čerpadlem je asi nejhorší doporučitelná jednotka, z benzinových je asi nejhorší 1,4 16V – hlučná a slabá.

Nejvíce se dá doporučit 1,6 16V 74kW, o  které se dá říci, že je šitá na míru, ostatní benzinové verze jsou sice výkonnější, ale také oproti 1,6 daleko méně úsporné. Pokud diesel, tak TDCi 85kW. Zvláště pak combi s tímto motorem je ideální verze s nízkou spotřebou a slušným krouticím momentem.

VIN číslo karoserie najdeme vyražené na podlaze u spolujezdce, štítek je vyznačen pod oknem, pokud odkryjeme plastové okénko, nesmí být jakýkoliv zásah okolo čísla. V praxi se spíše setkáme s velkou opravou velké havárie než přímým zásahem do VINka, ale vyloučit se to nedá.

PLUSY MINUSY 

+  nadčasový a líbivý design

- často zanesený EGR ventil u diesel 
+ spolehlivost - ne zcela povedené dieselové provedení do doby, než se začal dávat commonrail
+ levné náhradní díly - uložení zadního stabilizátoru 
+ na svou třídu velmi dobré jízdní vlastnosti a dynamika 16V 1,6 - potíže s přesností palivoměru 
+ každý zákazník si vybere z karosářské varianty  
+ nížší povinné ručení u dieselu, jako jeden z mála do 1850ccm   

Historie

1998

v říjnu představen „revoluční“ design nového Ford Focus
1999 v nabídce se objevuje karosářská varianta combi a elegantní sedan
2001 facelift
2004 druhá generace Ford Focus II

Karosářské varianty

1998

3dv hatchback
1998 5dv hatchback
1999 5dv combi
1999 4dv sedan
Motory
benzinové naftové

1,4i 16V - 55kW

1,8TD -  55kW
1,6i 16V - 74 kW 1,8TDDi - 66kW  
1,8i 16V -  85 kW 1,8 TDCi - 74 nebo 85kW
2,0i 16V - 96 kW
2,016V ST -  127kW
2,016V Turbo RS -  158kW
 





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.