Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetý Volkswagen Passat - prostorný a bezpečný

  19:38aktualizováno  19:38
Volkswagen Passat patří v České republice k rozšířeným automobilům, oblíbený je i na trhu ojetin. Nicméně ve statistikách poruchovosti si nestojí nijak dobře.

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY


HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Passat se vyrábí jako čtyřdveřový sedan nebo pětidveřové kombi pod názvem Variant. V roce 1991 se na trhu poprvé objevila špičková varianta se šestiválcovým motorem VR6.

Výroba třetí generace byla ukončena příchodem čtvrté v roce 1993. Ta se vyráběla do roku 1996, kdy byla vystřídána generací pátou, pouze varianta kombi byla obměněna o rok později.

 V roce 1997 se na trhu kromě již zmíněného Passatu Variant objevila i verze Syncro s pohonem všech kol. Šestá generace potom přišla na podzim roku 2000. Volkswagen Passat nabízí velký interiér a zavazadlový prostor o objemu 475 litrů (4. generace). Kombi nabízí zavazadelník o objemu 465 litrů, po sklopení zadních sedadel 1 500 litrů (4. generace).

Sedan páté generace disponuje zavazadlovým prostorem o objem 475 litrů, po sklopení zadních sedadel 745 litrů. V případě kombi je to 495 litrů v základním provedení nebo 1 600 litrů při sklopených zadních sedadlech.

Poslední generace Passatu nabízí zavazadelník téměř stejného objemu jako generace předchozí. Výjimkou je provedení 4Motion, kde zavazadelník dosahuje objemu 400 litrů u sedanu (725 při sklopených zadních sedadlech) nebo 450 litrů u kombi (1 545 při sklopených zadních sedadlech).

Počátkem roku 2002 přišla na trh zatím poslední verze Passatu šesté generace pod označením W8, který vznikl de facto složením dvou vidlicových čtyřválcových agregátů. Třetí generace vozů Passat se přišla na trh v roce 1988.

 

 

VW Passat





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.