Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Okno auta se peče jako sendvič, ta na rollse i ferrari se vyrábí v Česku

Fordy, maybachy, jaguary, porsche, BMW i superby dostávají čelní skla z hořovické fabriky francouzského koncernu Saint-Gobain. Ročně tu vyrobí až milion čelních, střešních a zadních oken.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PZ

islandan

30. 6. 2011 8:54
Výroba skel,

zvláště těch speciálních, je opravdu věda. Je zajímavé, že o výrobu tepelně ohýbaných skel o průměru až několik desítek cm se s úspěchem pokoušeli v padesátých létech 20.století amatérští optici bratři Erhartové v Loučovicích u Větřní. Jednalo se o výrobu tzv. menisků pro Maksutovovu astronomickou komoru, kde ve výsledku (po broušení a leštění) jde o přesnost až v tisícinách milimetru.  ;-D

0 0
možnosti
J

jan.banos

29. 6. 2011 19:24
sklo sklo sklo

A jaký je rozdíl v ceně skel na RR vs. SuperB vs. Ferrari, když se vyrábí v jedné fabrice?

0 0
možnosti
J

JeFFik

29. 6. 2011 21:17
Re: sklo sklo sklo

Čelní sklo totiž není jen roztavený kysličník křemíku, přečti si pořádně článek a zjistíš, že cena není daná jenom tím, že se vyrábí v jedné fabrice. Canon dělá v jedný fabrice foťáky od 2.000,-  po 150.000,- Kč a je v nich skoro stejná trocha skla, plastu, křemíku a kovu

0 0
možnosti
ZNVB

Zůstaň nad věcí, baby

29. 6. 2011 17:05
čelní sklo jsem si poškrábal plastovou stěrkou

zajímavé, tvrzený polyvinylchlorid poškrábal SKLO, fakt zajímavé a teď jsem na trní, jestli to půjde za pár stovek vyleštit, rozleštit, nebo bud muset kupovat za 5 tisíc nové čelní sklo. :-P

0 0
možnosti
JS

Elrossx

29. 6. 2011 17:34
Re: čelní sklo jsem si poškrábal plastovou stěrkou

spíš se ti tam akorát dostal kamínek, prostě si to sklo měl špinavý:-)

0 0
možnosti
TH

Milhaus1

29. 6. 2011 12:17
Článek je to pěkný,

ale zcela zjevněšitýá hrórkou jehlou, několikrát se tam opakují stejné věty, to je děs. Hlavně ohledně fólií. redaktor zjevně nestíhal termín...

0 0
možnosti
MK

jambo

30. 6. 2011 16:13
Re: Článek je to pěkný,

Tak, tak. Názvy značek aut začínají malými písmeny. Odstavce jsou zpřeházené. Zvláštně tak působí informace, že sklo do auta vlepí a pak teprve ohýbají.

0 0
možnosti
J

juki

29. 6. 2011 11:16
folie na skla

chtel bych na auto vonkajsi folii, ktera by ho aspon castecne ochranila proti kaminkum. Dobek tam mam nespocet a to nejezdim vuber rychle. Mam pocit, ze takove lehkorozbitne skla delaji naschval, abychom si museli kupovat vzdy nove nebo platit pripojisteni.

0 0
možnosti
IJ

Inkvizitor Johny

29. 6. 2011 11:58
Re: folie na skla

Jako nejsem expert na sklo, ale na kamínkovou ochranu by bylo asi potřeba silnější sklo. A to stojí více peněz. 2 mm silné sklo náraz kamenu v rychlosti 60 km/h a více nikdy nepřežije. A folie tomu nijak nepomůže.

0 0
možnosti
JV

Josef II

29. 6. 2011 10:57
Vedu z toho delaji a ...

vymysleji si blblosti. Takovych zbytecnosti ! No kdyz to vsechno zakaznik zaplati, proc ne . ... PR to neni, protoze zakaznici (96%) jsou v cizine ! Take to neni ceska sklarska tradice. Na tohle bychom jiz nestacili !

0 0
možnosti
VH

jim007

29. 6. 2011 14:23
Re: Vedu z toho delaji a ...

Dovolím si oponovat, věda to skutečně je, do vývoje se investují nemalé peníze a zákazníci to i rádi zaplatí (větší pohodlí, nižší spotřeba, nové funkce – vyhřívání folií, vyhřívané průhledy kamer, Head-Up-Display, …). Je to dokonce i česká sklářská tradice. Skla značky THORAX (tedy laminovaná čelní skla do automobilů) se vyrábí od roku 1930.

0 0
možnosti
D

dj1

29. 6. 2011 10:00
Pjekné PíáR

Myslím, že PR manager dostane od pana řídícího pochvalu :-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...