Původně mateřský koncern GM odchod automobilky ze scény naplánoval na 30. dubna, poptávka po modelu Alero však tento krok o více než měsíc oddálila.
Oldsmobile psal historii
Poslední modely už byly pouhou labutí písní. Zářná historie Oldsmobilu, která trvala přes 100 let, se definitivně uzavírá.
Asi nejvíce se do paměti zapsal Oldsmobile Tornado z roku 1966. První "Amerika" s předním náhonem. Pod kapotou bušilo osmiválcové srdce se sedmi litry objemu.
Podíváme-li se ještě hlouběji, najdeme ještě další lahůdky, se kterými automobilka předběhla dobu. V roce 1940 začala do svých modelů nabízet čtyřstupňovou automatickou převodovku Hydra-Matic. Šlo o vůbec první plně automatickou převodovku na světě, nabízenou v sériové produkci.
V roce 1973 pak inženýři Oldsmobilu zabrousili do oblasti pasivní bezpečnosti a automobilka začala nabízet tzv. air-cushon. Jakéhosi pradědečka moderních airbagů, bez kterých si dnešní automobily snad ani nedokážeme představit.
Zlatá léta sedmdesátá přinesla Oldsmobilu ještě další ocenění. V roce 1977 se stal třetím americkým výrobcem, který vyrobil milion exemplářů jediného modelu. Takový zájem byl o Oldsmobile Cutlass modelového roku 1976.
Poslední prvenství na poli automobilové techniky si automobilka připsala v roce 1995. Navigační systém, využívající družicovou navigaci GPS, pojmenovaný Guidestar, byl vůbec prvním systémem tohoto druhu nabízeném v sériově vyráběném autě.
Oldsmobile Alero |
Oldsmobile Cutlass 1976 |
Oldsmobile: navigační zařízení Guidestar |
Oldsmobile Tornado 1966 |