Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oldsmobile - definitivní konec!

  11:29aktualizováno  11:29
V prvním červnovém týdnu se uzavře více než stoletá historie legendární americké automobilky Oldsmobile. Přesně 107 let od založení automobilky vyjede z továrny v michiganském Lansingu poslední Oldsmobile.

Původně mateřský koncern GM odchod automobilky ze scény naplánoval na 30. dubna, poptávka po modelu Alero však tento krok o více než měsíc oddálila.

Oldsmobile psal historii

Poslední modely už byly pouhou labutí písní. Zářná historie Oldsmobilu, která trvala přes 100 let, se definitivně uzavírá.

Asi nejvíce se do paměti zapsal Oldsmobile Tornado z roku 1966. První "Amerika" s předním náhonem. Pod kapotou bušilo osmiválcové srdce se sedmi litry objemu.

Podíváme-li se ještě hlouběji, najdeme ještě další lahůdky, se kterými automobilka předběhla dobu. V roce 1940 začala do svých modelů nabízet čtyřstupňovou automatickou převodovku Hydra-Matic.  Šlo o vůbec první plně automatickou převodovku na světě, nabízenou v sériové produkci.

V roce 1973 pak inženýři Oldsmobilu zabrousili do oblasti pasivní bezpečnosti a automobilka začala nabízet tzv. air-cushon. Jakéhosi pradědečka moderních airbagů, bez kterých si dnešní automobily snad ani nedokážeme představit.

Zlatá léta sedmdesátá přinesla Oldsmobilu ještě další ocenění. V roce 1977 se stal třetím americkým výrobcem, který vyrobil milion exemplářů jediného modelu. Takový zájem byl o Oldsmobile Cutlass modelového roku 1976.

Poslední prvenství na poli automobilové techniky si automobilka připsala v roce 1995. Navigační systém, využívající družicovou navigaci GPS, pojmenovaný Guidestar, byl vůbec prvním systémem tohoto druhu nabízeném v sériově vyráběném autě.

Oldsmobile Alero

Oldsmobile Cutlass 1976

Oldsmobile: navigační zařízení Guidestar

Oldsmobile Tornado 1966

Autoři: ,


Témata: Oldsmobile, Srdce


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.