Diskuze
Padesátkou v obcích jezdíme 20 let, v noci dřív rychlost omezená nebyla
Děkujeme za pochopení.
R36a39d47o86s46l48a49v 79B15o32d70ř71i50c53h
Nevím, jestli to tu někdo zmínil, ale důvod snižování rychlosti je také kvůli hluku z provozu. Málokdo si uvědomuje, že průjezd auta obcí při 30-40 a třeba při 50-60 je z hlediska hluku nebe a dudy.
I proto jsou v obci ty vynucovací zpomalovače. Primární je bezpečnost, ale sekundární a pro obyvatele v obci vítané, je i snížení hluku. Pokud by lidi jezdili do 50 na tachometru, tak by nebyly ani vybočovací ostrůvky, ani červené s radarem apod. Jenže dnes nemá nikdo z policie respeskt a zákon je všem pro srandu. Na silnici je prostě fůra bezohedných sviní. A to ze nezmiňuji o motorkářích, to je kapitola sama pro sebe.
S53l41a61v65o24m22í32r 51Š25t36ě42p45á40n
Čím pomalejší doprava tím více škodlivin ve městech čím častější rozjezd totéž
J69i24ř78í 97S66c11h19w47a43c62h
s tou rychlostí to neplatí obecně. Auto jedoucí stovkou má větší spotřebu než auto jedoucí padesátkou takže i rychlejší doprava produkuje kupodivu více škodlivin na kilometr....
P30e77t48r 81N58e48c38h90a98n84i25c82k97ý
Tohle by snad mohly vyřešit nějaké Smart značky, co budou podle denní doby, intenzity provozu aut i chodců nastavovat vhodné rychlostní limity. Ale stejně by bylo lepší, kdyby řidič i policejní orgán měli prostě rozum
K85a31r32e35l 26V37a88l94i37š
Jo, dřív i při nehodě byl alkohol polehčující okolností.
L36e19o82p55o23l88d 33H22o72r40á19k
Když už jsme z EU převzali 50 km/h, proč si také po večeři nemůžeme dát malé pivo, nebo dvojku vína jako všude jinde?
J78a40n 86D75l40o73u12h85ý
Když zaváděli 50tku tak tvrdili, že lidi takto budou jezdit těch 60 a že to budou tolerovat....
J44i43ř60í 25J85u26ř92i75c43a
No já jezdím těch 60 a ještě mi za to pokutu nikdo nedal.
P74e91t19r 53M66i91c51h39a98l
Padesátka v obci mi nevadí. Vadí mi na širokých a přehledných průtazích měst. Nebo třeba tam, kde podle značky je sice obec, ale silnice vede za zahradami a kromě křižovatky na začátku a na konci není důvod k omezení. Ani 70 tam nedají.
V12l35a49d66i86s21l84a73v 28B54u44r56y94š52e35k
mně to taky nevadí, jezdil jsem ve městě když byla rychlost neomezena, pak šedesátka a teď padesátka a jezdím pořád stejně bez problému, bez nehod, jak mně říkal policajt ve véesce při závěrečných jízdách, vždycky jeď raději o trochu rychleji než pomaleji, takže jezdím dle svého uvážení a když není důvod k omezení, tak se ani neomezuji, pravda je, že jsem platil desítky pokut, ale nedá se říct, že by mě to nějak zvlášť mrzelo
J93á75n 93B96o38k29o22r
Tiež som proti návratu k 60-tke. Áno, autá sú technicky vyspelejšie, ale je ich na cestách výrazne viac. Vodič tak musí "monitorovať" správanie viacerých pohyblivých elementov. Príklad: Keď idete po takmer prázdnej diaľnici 130km/h, cítite sa v pohode, lebo je tam len pár áut, ktorých pohyb musíte predpovedať. Ak idete po plnej diaľnici 110km/h, je to viac stresujúce, musíte toho proste vyhodnocovať viacej. A podobne je to aj v meste. Predtým bola infraštruktúra výrazne jednoduchšia, bolo menej áut a menej kolíznych situácií. Taktiež boli autá hlučnejšie a chodci nechodili so slúchadlami na ušiach a skôr si to auto všimli, kým dnes tie autá jazdia v kuse, takže ich zvuk sa zlieva do jednotvárneho šumu.
V88í46t79ě30z64s22l47a44v 45S41c71h76m46i76t55t
Já jsem získal řidičák letos na konci července a pár dní poté jsem jel po dálnici přes půl republiky a neměl jsem problém jet po vcelku plné dálnici něco kolem 140 kmh (podle navigace, ne tachometru). Pokud to nedokážete vy, pravděpodobně zkušený řidič, asi máte problém.
J40a22k97u48b 41F86e78i49f83a50r
Padesátka je bohužel na většině míst pouze teoretická. Na každém rohu semafor, pak kruhový objezd či jiné opatření na "zklidnění" provozu. Všude kolony a pak se někdo diví, že na to občas někdo šlápne, když se kus cesty vleče sotva třicítkou....
Bohužel dopravní "inženýři" moc nechápou, že kouzlo provozu je v jeho plynulosti...
L16u97d75v45í11k 72G16a36j77d49o41š63í18k
Ale oni to chápou. Akorát problém musí řešit z poněkud širšího pohledu než je pohled zpoza volantu.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Prodej stavební parcely 791 m2, Štěchovice, Praha - západ
Hlavní, Štěchovice, okres Praha-západ
4 390 000 Kč