- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevím, jestli to tu někdo zmínil, ale důvod snižování rychlosti je také kvůli hluku z provozu. Málokdo si uvědomuje, že průjezd auta obcí při 30-40 a třeba při 50-60 je z hlediska hluku nebe a dudy.
I proto jsou v obci ty vynucovací zpomalovače. Primární je bezpečnost, ale sekundární a pro obyvatele v obci vítané, je i snížení hluku. Pokud by lidi jezdili do 50 na tachometru, tak by nebyly ani vybočovací ostrůvky, ani červené s radarem apod. Jenže dnes nemá nikdo z policie respeskt a zákon je všem pro srandu. Na silnici je prostě fůra bezohedných sviní. A to ze nezmiňuji o motorkářích, to je kapitola sama pro sebe.
Čím pomalejší doprava tím více škodlivin ve městech čím častější rozjezd totéž
s tou rychlostí to neplatí obecně. Auto jedoucí stovkou má větší spotřebu než auto jedoucí padesátkou takže i rychlejší doprava produkuje kupodivu více škodlivin na kilometr....
Tohle by snad mohly vyřešit nějaké Smart značky, co budou podle denní doby, intenzity provozu aut i chodců nastavovat vhodné rychlostní limity. Ale stejně by bylo lepší, kdyby řidič i policejní orgán měli prostě rozum
Jo, dřív i při nehodě byl alkohol polehčující okolností.
Když už jsme z EU převzali 50 km/h, proč si také po večeři nemůžeme dát malé pivo, nebo dvojku vína jako všude jinde?
Když zaváděli 50tku tak tvrdili, že lidi takto budou jezdit těch 60 a že to budou tolerovat....
No já jezdím těch 60 a ještě mi za to pokutu nikdo nedal.
Padesátka v obci mi nevadí. Vadí mi na širokých a přehledných průtazích měst. Nebo třeba tam, kde podle značky je sice obec, ale silnice vede za zahradami a kromě křižovatky na začátku a na konci není důvod k omezení. Ani 70 tam nedají.
mně to taky nevadí, jezdil jsem ve městě když byla rychlost neomezena, pak šedesátka a teď padesátka a jezdím pořád stejně bez problému, bez nehod, jak mně říkal policajt ve véesce při závěrečných jízdách, vždycky jeď raději o trochu rychleji než pomaleji, takže jezdím dle svého uvážení a když není důvod k omezení, tak se ani neomezuji, pravda je, že jsem platil desítky pokut, ale nedá se říct, že by mě to nějak zvlášť mrzelo
Tiež som proti návratu k 60-tke. Áno, autá sú technicky vyspelejšie, ale je ich na cestách výrazne viac. Vodič tak musí "monitorovať" správanie viacerých pohyblivých elementov. Príklad: Keď idete po takmer prázdnej diaľnici 130km/h, cítite sa v pohode, lebo je tam len pár áut, ktorých pohyb musíte predpovedať. Ak idete po plnej diaľnici 110km/h, je to viac stresujúce, musíte toho proste vyhodnocovať viacej. A podobne je to aj v meste. Predtým bola infraštruktúra výrazne jednoduchšia, bolo menej áut a menej kolíznych situácií. Taktiež boli autá hlučnejšie a chodci nechodili so slúchadlami na ušiach a skôr si to auto všimli, kým dnes tie autá jazdia v kuse, takže ich zvuk sa zlieva do jednotvárneho šumu.
Já jsem získal řidičák letos na konci července a pár dní poté jsem jel po dálnici přes půl republiky a neměl jsem problém jet po vcelku plné dálnici něco kolem 140 kmh (podle navigace, ne tachometru). Pokud to nedokážete vy, pravděpodobně zkušený řidič, asi máte problém.
Padesátka je bohužel na většině míst pouze teoretická. Na každém rohu semafor, pak kruhový objezd či jiné opatření na "zklidnění" provozu. Všude kolony a pak se někdo diví, že na to občas někdo šlápne, když se kus cesty vleče sotva třicítkou....
Bohužel dopravní "inženýři" moc nechápou, že kouzlo provozu je v jeho plynulosti...
Ale oni to chápou. Akorát problém musí řešit z poněkud širšího pohledu než je pohled zpoza volantu.