Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Omezení rychlosti: v Německu neprojde, v Paříži ano

aktualizováno 
Omezení rychlosti na německých dálnicích chce prosazovat vládní sociální demokracie. Návrh ovšem narazil na tuhý odpor, proti je i kancléřka Merkelová. Pařížský starosta si však snížení rychlosti na velkých bulvárech prosadil.

Značka, 130, dopravní značka

Bertrand Delanoe nařídil snížit na 50 km/h stávající sedmdesátikilometrový limit, který do nynějška platil v některých úsecích pařížských bulvárů. Snížení rychlosti je součástí projektu na zmenšování zátěže pro životní prostředí.

Automobilisté mají v Paříži těžký život. Nejprve přišlo drastické omezení pro velká terénně zaměřená auta typu SUV, která byla vytlačena z některých částí města. Nařízení, které sníží maximálku na pařížských bulvárech na padesátku, vstoupí v platnost ve chvíli, kdy bude změněno dopravní značení.

Podle pařížské prefektury je padesátikilometrová rychlost optimální pro zajištění plynulosti dopravy. Velké množství dopravních nehod ve městě prý padá na vrub rozdílným rychlostem v provozu.

Po vnějším pařížském okruhu se bude jezdit i nadále osmdesátkou.

Na německé dálnici stále neomezeně
Německá sociální demokracie (SPD) navrhuje plošně omezit rychlost na dálnicích. Pouze doporučená maximální rychlost na dálnicích v Německu je světovým unikátem. Prosazování omezení této výsady německých řidičů si SPD odsouhlasila na svém sjezdu. Podle ohlasů však straníci nejsou jednotní ani uvnitř strany.

Německá kancléřka Angela Merkelová (CDU) tento návrh radikálně odmítá: "Je to slepá ulička." Němci se přiklánějí spíše k lokálním omezením rychlosti.

Odborníci prosazují inteligentní řešení, která budou reagovat na aktuální dopravní situaci a počasí. Německý autoklub ADAC dodává, že tak jako tak je na polovině německých dálnic rychlost omezena. A uvádí, že 80 % všech jízd se odehrává pod hranicí 130 kilometrů v hodině.

ADAC návrh vládní strany odmítá s tím, že by takové opatření nemělo přínos pro bezpečnost. Německý autoklub cituje statistiky, podle kterých jsou německé dálnice třikrát bezpečnější než ostatní silnice. Jsou prý také bezpečnější než dálnice v zemích, kde je maximální rychlost plošně omezena, jako například v Rakousku či USA.

Podle studie vydané minulý týden italským provozovatelem dálnic je vysoká rychlost příčinou 60 % smrtelných nehod na dálnicích. VÍCE ZDE

Argumentem pro omezení rychlosti má být také snížení objemu škodlivých emisí. Podle výpočtu ADACU se doprava na produkci CO2 v Německu podílí 12 %, zavedení rychlostního limitu by pak vedlo ke snížení o méně než půl procenta.

"Zavedení rychlostního limitu by nemělo přínos ani v otázce bezpečnosti, ani v otázce životního prostředí," říká prezident ADACu Peter Meyer.

ADAC dodává: "Pokud máme udělat něco pro životní prostředí, je především třeba vyrábět úspornější auta, zavést ekologický daňový systém a zvyšovat plynulost provozu."

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.