Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OMV chce expandovat ve střední Evropě

  14:49aktualizováno  14:49
Rakouský ropný koncern OMV má zájem o rozšíření aktivit ve střední a východní Evropě a hodlá se účastnit privatizačních tendrů v těchto zemích. Do roku 2008 chce firma zdvojnásobit svůj podíl na trhu v této oblasti na 20 ze současných deseti procent. Centrem jejího zájmu je nyní i český Unipetrol, když česká vláda v polovině října zrušila rozhodnutí předchozího kabinetu o jeho privatizaci, informoval generální ředitel OMV Wolfgang Ruttenstorfer.

Příznivě se pro OMV podle ředitele vyvíjí také plánovaná částečná privatizace chorvatské ropné a plynárenské skupiny INA, i když podle zpráv ze začátku října vláda v Záhřebu hledá nové zájemce. Počet uchazečů v privatizačním tendru se totiž na konci září scvrkl pouze na tři.

Největší akvizicí OMV v zahraničí bylo v poslední době převzetí podílu 25,1 procenta v největší soukromé rumunské petrochemické firmě Rompetrol Group NV a získání dalších zahraničních čerpacích stanic, včetně 36 čerpacích stanic Petra v Česku. Celkový počet čerpacích stanic OMV tak vyšplhal na 1300, z toho na domácím trhu vlastní firma 530 čerpacích stanic. OMV však nemá v úmyslu zvýšit svůj současný desetiprocentní podíl v rakouské MOL, napsala agentura APA.

Česká vláda zrušila prosincové rozhodnutí předchozího kabinetu o privatizaci 63 procent petrochemické skupiny Unipetrol do rukou Agrofert Holdingu 14. října. Vláda zároveň pověřila Fond národního majetku, aby rozvázal s Agrofertem kupní smlouvu. Uložila také ministerstvu průmyslu a obchodu a ministerstvu financí, aby do 15. listopadu předložily scénář dalšího privatizačního postupu.

O účast na privatizaci holdingu mezitím projevili zájem neúspěšní kandidáti z prvního kola i další společnosti. Jsou to například britská Rotch Energy, maďarská MOL, rakouská OMV či polská PKN Orlen. Nejdůležitějšími firmami holdingu jsou
například Chemopetrol, Benzina, Česká rafinérská, Paramo, Spolana a Kaučuk.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.