Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line kamery: Vyhněte se kolonám na D1

  17:26aktualizováno  17:26
Řidiči, kteří se chystají vyjet na nejdůležitější dopravní tepnu České republiky, mají nově možnost vyhnout se zácpám. Ředitelství silnic a dálnic umístilo před začátkem prázdnin na "Dé-jedničku" čtrnáct kamer, které sledují provoz.
Automatická obnova fotografií je nastavena na jednu minutu - ilustrační foto

Automatická obnova fotografií je nastavena na jednu minutu - ilustrační foto | foto: Martin DvořákiDNES.cz

Nejstarší česká dálnice je každoročně koncem školního roku přetížena masivním přesunem lidí na dovolenou.

Ještě před vyjetím si může každý řidič zkontrolovat co se na D1 děje na stránkách http://www.jsdi.cz/kamery/.

"Automobilisté si mohou v klidu domova či kanceláře zjistit situaci na dálnici a podle toho si přizpůsobit program své cesty tak, aby se vyhnuli zbytečným dopravním nepříjemnostem," komentuje výhody sledování stavu dopravy mezi Prahou a Brnem generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Petr Laušman.

Dálnici nově sleduje deset mobilních kamer na 19., 21., 23., 188. a 190. kilometru "Dé-jedničky" a to vždy v obou směrech. Kamery může ŘSD využívat podle aktuálních potřeb, například při zúžení dálnice na jeden pruh v jednom směru či v místě častých dopravních nehod. Umístění těchto kamer se bude měnit tak, aby vždy byly obrazem pokryty krizová místa, kde je vznik kolon nejpravděpodobnější.

Další čtyři kamery jsou potom na dálnici D1 umístěny "napevno" a to na 52., 105., 144. a 160. kilometru.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.