Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Onuk Sazan: turecký sporťák potáhne 485 koní

  13:13aktualizováno  13:13
Výroba supersportů již není doménou pouze motoristicky vyspělých zemí. O své místo na slunci se hlásí turecký sporťák Onuk Sazan. Zrod exotického vozu doprovází stejný příběh, jako v případě legendárního Ferrari Dino.

Turecký supersport Sazan je dílo doktora Ekbera Onuka. Ten vůz navrhl a zkonstruoval na počest jeho syna Kaana, který zahynul při autonehodě v roce 1996. Jméno nového sporťáku Sazan byla ve skutečnosti Kaanova přezdívka.

U zrodu tureckého supersportu tak najdeme paralelu s legendárním Ferrari Dino. To dostalo jméno na počest syna Enza Ferrariho, předčasně zesnulého Alfreda Ferrariho. Tomu se říkalo právě Dino.

Onuk Sazan

Onuk Sazan ale není žádný retro vůz, je to moderní sporťák s poměrně atraktivním designem. Právě čelní vstupní otvory připomínají jiné Ferrari – současný model F430. Poněkud zvláště působí kabina s malým zadním okénkem.

Prototyp tureckého supersportu používal osmiválcový motor Chevrolet LS7 s výkonem 377 kW. Pro sériovou výrobu se však počítá se 3,8 litrovým šestiválcem Nissan s dvojitým přeplňováním. Tato pohonná jednotka má maximální výkon 357 kW (485 koní) a točivý moment dosahuje 588 Nm.

Onuk Sazan

Vůz má pohon zadních kol a používá šestistupňovou manuální převodovku. Jasnou výhodou je nízká hmotnost sériového automobilu, která má hodnotu pouze 960 kilogramů. Výkonové parametry dvoumístného sportovního vozu prozatím nejsou k dispozici.

S malosériovou výrobou by tvůrce rád začal v letošním roce. Překvapí cena vozu. Asi ne každý movitý zájemce bude ochoten za neznámý exotický sporťák zaplatit minimálně 3,6 milionu korun.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.