Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opatrně s nahříváním některých klíčů nad zapalovačem

aktualizováno 
-
Zamrzlé zámky proměňují každoročně bezpočet automobilů v nedobytné pevnosti. Pohotovostní služby vyjíždějí zimu co zimu jenom v Praze k desítkám takových případů denně. Odborníci přitom konstatují, že zamrzání automobilových zámků nelze zcela zabránit. »Jakmile řidič v autě zatopí, vlhkost se vysráží i dovnitř dveří a v noci zmrzne,« vysvětluje Petr Novák, technik Autoklubu Bohemia Assistance (ABA).

Rizika lze minimalizovat důkladnou péčí. Aleš Marciník ze servisní firmy doporučuje použít přípravek značky Sonax, který je běžně dostupný u čerpacích stanic. »Prodává se v malé plastové lahvičce se špičatým zakončením a má výhodu, že zámek namaže, zbaví vlhkosti a zabrání jeho zamrznutí,« říká Marciník. K rozmrazení už zatuhlých zámků jistě poslouží i další výrobky,které však nepůsobí preventivně a jejich použití v ranním mrazu je zdlouhavé. Stejnou nevýhodu má i kdysi populární rozmrazovač na tužkové baterie. Oblíbeným trikem majitelů starších vozů je zahřívání klíče nad zapalovačem. »Protože je klíč z materiálu, který není uzpůsobený pro vysoké teploty, může snadno prasknout,« upozorňuje Petr Novák z ABA. U novějších automobilů to komplikuje fakt, že klíč je z poloviny plastový a často je v něm čip imobilizéru nebo dálkového ovládání. Není vyloučeno, že ho zvlášť vysoká teplota poškodí. Největším rizikem pro zámek v zimě je automyčka. Proto odborníci radí před mytím přelepit zámky izolepou, po skončení zajet ke stojanu na huštění pneumatik nebo do nejbližšího servisu a vzduchem je důkladně vysušit.




Autor:


Témata: Autoklub


Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.