Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Agila je skvělý, ale moc drahý

  13:35aktualizováno  13:35
Výborně jezdí, uvnitř je spousta místa a pod kapotou cvrliká živý motor. Zní to jako reklama, ale chyby se na tomhle miniaturním opelu hledají špatně. ...Nemít tak astronomickou cenu.

Opel Agila | foto: Opel

ZVENČÍ  |  ZEVNITŘ  |  MOTOR |  JÍZDA  |  CENA 

Oproti stejnojmennému krabicovitému předchůdci odveze nová agila o pár položek víkendového nákupu méně, všechny ostatní parametry jsou ale lepší. A opravdu pobere čtyři cestující, což bývá občas trochu problém i pro auta o několik kategorií výš.

Nový Opel Agila je ale také pěkně drahý. Za "naši" verzi s motorem 1,2 chtějí prodejci minimálně 290 tisíc. Což je opravdu moc; když si připlatíte 30 tisíc, máte o dvě třídy větší astru (akční cena třídveřové verze s 1,4 16V).

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel můžete koupit na www.automodul.cz

Rozměry je agila malá, na fotkách vypadá velká a bachratá a při osobním setkání je ještě větší. A vymyšlená je skvěle.

ZVENKU: malý obřík
Narozdíl od předchůdce, který svým vzhledem opravdu připomíná nejvíc krabičku od sardinek na podvozku z kočárku, je agila mnohem hezčí. Má veselý kukuč velkých předních světel. Zadní lomená protáhlá světla rámují svislé dveře kufru. Hodně ploché jsou i boky. Proč, to poznáte po nastoupení.

Kola v rozích napomáhají dobrým jízdním vlastnostem a umožňují nabídnout hodně místa pro posádku. Vysoká stavba karoserie se pozitivně projevila uvnitř a zvenku rozhodně není vadou na kráse.

Agila má vždycky pět dveří, jenom tři by jí ani neslušely a popřelo by to dobře vymyšlený koncept.

Je to spíš suzuki než opel. Japonský původ - byť uvedený do výrobní praxe v maďarské továrně Suzuki v Ostřihomi - prozradí třeba víčko nádrže umístěné "po japonsku" nalevo.

ZEVNITŘ: prostor, který zvenku nevidíte

Otevřete dveře a přivítá vás obrovský a vzdušný interiér, který agile zvenku ani nevěříte. Je tu spousta místa nad hlavou, i vzadu. Při stavbě interiéru použili konstruktéři oblíbenou fintu. Sedíte výš, než byste čekali, a také o něco víc vzpřímeně. Takže se ušetří místo a čtyři normálně rostlí cestující se do agily bez problémů vejdou. Velkými a hlavně vysokými dveřmi se dobře nastupuje, do agily nasedáte spíše rovně, než abyste si sedali někam k asfaltce, oceníte to, až budete mít pár let a bolavých částí těla navíc.

Plasty jsou sice tvrdé, na pohled ale hezké a pečlivě seskládané. Pracoviště řidiče a spolujezdce je dobře zásobené schránkami a přihrádkami. Sedadla jsou spíše plošší - na vymetání zatáček to není kvůli nulovému bočnímu vedení, při delších cestách se docela rádi zastavíte na odpočívadle na protažení.

Z agily je výborný výhled. Dobře víte, kde začíná a kde končí, a skvěle se s ní parkuje i díky pouhým 9,6 metrům průměru otáčení. Řadicí páka je při ruce na vyvýšeném místě na středovém panelu. Volant s integrovaným ovládáním autorádia je pouze výškově stavitelný.

Hloupé je ovládání palubního počítače. Musíte mačkat titěrný knoflík na ciferníku rychloměru. Když na něj chcete dosáhnout, nezbývá než prostrčit ruku volantem. Moc naše uši nehladil nepříjemný zvuk směrovek.

Kufr je možná malinký, ale od městské kabelky čekat víc nemůžeme. Je dobře přístupný, při nakládání je třeba překonat malý schůdek tvořený nárazníkem. Posuvná sedadla by se agile rozhodně hodila, takhle v nejmenším opelu odvezete maximálně 225 litrů zavazadel. Na nákup je to akorát, na výlet ve dvou taky. Když jedním pohybem sklopíte zadní sedadla, naložíte až 1 050 litrů nákladu. Nějaké litry se ještě vejdou do schránky pod podlahou kufru.

MOTOR: čipera
Točivá čtyřválcová dvanáctistovka má ráda vysoké otáčky. Benzíňák s výkonem 63 kW od Suzuki je skvělý, určitě lepší než ten, který Opel montuje do corsy.

Pořád se chce vytáčet a jede jako o závod. Do nějaké osmdesátky jste v městských sprintech mezi největšími rychlíky. Pak se dvanáctistovka trochu zadýchá, ale pořád jede hezky.

Ani na dálnici není louda. Na vyšší rychlosti se rozjíždí podle svých možností, ale pak už upaluje konstantní rychlostí kopec-nekopec (v Německu přes stošedesát). Když se z agily snažíte vymáčknout duši na dálnici, jezdí za 6,5 litru. Při městském poskakování pod šest.

Když čekáte na zelenou, ani o motoru nevíte, při vyšších rychlostech ale cvrliká už hodně hlasitě. Budíček otáčkoměru trčí nahoře do zorného pole řidiče. Díky hezkému zvuku motoru ho ale brzy ani nepotřebujete a řadíte "podle ucha". Řadicí páka běhá v přesně vymezených krátkých drahách a je nakrátko odstupňovaná.

JÍZDA: jistota a pohodlí
Od malé nákupní kabelky moc radosti z jízdy nečekáme, agila ale překvapí. Má skvěle naladěný podvozek, který je v zatáčkách suverénní a ještě ke všemu dokáže napravit lenivost českých silničářů. Vpředu je Mcphersonovská náprava, tu zadní tvoří vlečná ramena s torzní příčkou. Odpružení je dokonale vyvážené, komfortní, ale nehoupavé.

Agila se naklání, ale míň, než by od vysokého auta řidič čekal a stopu vede skvěle. Ve městě jste díky posilovači řízení s proměnlivým účinkem obratní, na dálnici řízení ztuhne a zlepší váš pocit vlády nad agilou. Jen při předjíždění kamionů a mezi poli, po kterých se prohání fujavice, je třeba počítat s větší citlivostí na boční vítr, která je daní za vysokou karoserii.

Jediné, co opravdu vadilo, byl vysoký hluk v interiéru při dálničních rychlostech. Nutno říci, že by nějaké decibely ušetřil šestý - dálniční - stupeň převodovky.

KONEC: ta cena...
Máte před sebou možná jedno z nejlepších malých aut současnosti. Zahoďte předsudky, i městská kabelka může být dospělé auto. Závodní speciál to není, ale dokazuje, že i jízda městem nijak vysokými rychlostmi může řidiče bavit.

Agilu bohužel diskvalifikuje vysoká cena. Za stejné peníze koupíte větší corsu, ovšem s pocitově lenivější opeláckou jedna-dvojkou.

Nejlevnější agila s nejslabším litrovým motorem vyjde na 230 tisíc a bude mít základní výbavu Essentia. Všechny ostatní verze mají vyšší bohatou výbavu Enjoy.

Za Agilu 1,2 16V 63 kW si tak naúčtují 289 900 Kč, uvnitř bude ABS, 2 airbagy, ISOFIX, centrální zamykání, palubní počítač, přední elektricky ovládaná okna, radio s CD a MP3 ovládané z volantu, dělená sklopná zadní sedadla, mlhovky a manuální klimatizace, za kterou chce ceník 25 tisíc, teď ji ale díky akční nabídce dostanete zadarmo. Za 15 tisíc je bezpečnostní sada (ESP a boční airbagy) a 9 tisíc stojí metalíza.

Opel Agila 1,2 v číslech
motor zážehový 1,2 Twinport Ecotec
objem (ccm) 1242
max. výkon (kW/k) 63/86
max. krouticí moment (Nm) 114
převodovka 5stupňová manuální
pneumatiky 185/60 R15
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3740 x 1680 x 1590 x 2360
objem kufru (l) 225  - 1050
pohotovostní/celková hmotnost (kg) 1040/1435
max. rychlost (km/h) 175
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,3
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,5
základní cena verze 1,2 (Kč) 289 900

Poznámka: hodnoty udávané výrobcem



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

První jízda novým Fordem Focus. Zas jezdí skvěle a má zajímavou cenu

Ford Focus

Skvělé svezení za skvělou cenu, nový Ford Focus se zase povedl. Po dvaceti letech od uvedení přelomové první generace...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Honda CR-V dala sbohem dieselu, poprvé je sedmimístná

Honda CR-V

Honda často staví svá auta jinak než ostatní. A není to jen netradičním designem. Například vytvoří od podlahy nové...

Najdete na iDNES.cz