Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Agila je skvělý, ale moc drahý

  13:35aktualizováno  13:35
Výborně jezdí, uvnitř je spousta místa a pod kapotou cvrliká živý motor. Zní to jako reklama, ale chyby se na tomhle miniaturním opelu hledají špatně. ...Nemít tak astronomickou cenu.

Opel Agila | foto: Opel

ZVENČÍ  |  ZEVNITŘ  |  MOTOR |  JÍZDA  |  CENA 

Oproti stejnojmennému krabicovitému předchůdci odveze nová agila o pár položek víkendového nákupu méně, všechny ostatní parametry jsou ale lepší. A opravdu pobere čtyři cestující, což bývá občas trochu problém i pro auta o několik kategorií výš.

Nový Opel Agila je ale také pěkně drahý. Za "naši" verzi s motorem 1,2 chtějí prodejci minimálně 290 tisíc. Což je opravdu moc; když si připlatíte 30 tisíc, máte o dvě třídy větší astru (akční cena třídveřové verze s 1,4 16V).

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel můžete koupit na www.automodul.cz

Rozměry je agila malá, na fotkách vypadá velká a bachratá a při osobním setkání je ještě větší. A vymyšlená je skvěle.

ZVENKU: malý obřík
Narozdíl od předchůdce, který svým vzhledem opravdu připomíná nejvíc krabičku od sardinek na podvozku z kočárku, je agila mnohem hezčí. Má veselý kukuč velkých předních světel. Zadní lomená protáhlá světla rámují svislé dveře kufru. Hodně ploché jsou i boky. Proč, to poznáte po nastoupení.

Kola v rozích napomáhají dobrým jízdním vlastnostem a umožňují nabídnout hodně místa pro posádku. Vysoká stavba karoserie se pozitivně projevila uvnitř a zvenku rozhodně není vadou na kráse.

Agila má vždycky pět dveří, jenom tři by jí ani neslušely a popřelo by to dobře vymyšlený koncept.

Je to spíš suzuki než opel. Japonský původ - byť uvedený do výrobní praxe v maďarské továrně Suzuki v Ostřihomi - prozradí třeba víčko nádrže umístěné "po japonsku" nalevo.

ZEVNITŘ: prostor, který zvenku nevidíte

Otevřete dveře a přivítá vás obrovský a vzdušný interiér, který agile zvenku ani nevěříte. Je tu spousta místa nad hlavou, i vzadu. Při stavbě interiéru použili konstruktéři oblíbenou fintu. Sedíte výš, než byste čekali, a také o něco víc vzpřímeně. Takže se ušetří místo a čtyři normálně rostlí cestující se do agily bez problémů vejdou. Velkými a hlavně vysokými dveřmi se dobře nastupuje, do agily nasedáte spíše rovně, než abyste si sedali někam k asfaltce, oceníte to, až budete mít pár let a bolavých částí těla navíc.

Plasty jsou sice tvrdé, na pohled ale hezké a pečlivě seskládané. Pracoviště řidiče a spolujezdce je dobře zásobené schránkami a přihrádkami. Sedadla jsou spíše plošší - na vymetání zatáček to není kvůli nulovému bočnímu vedení, při delších cestách se docela rádi zastavíte na odpočívadle na protažení.

Z agily je výborný výhled. Dobře víte, kde začíná a kde končí, a skvěle se s ní parkuje i díky pouhým 9,6 metrům průměru otáčení. Řadicí páka je při ruce na vyvýšeném místě na středovém panelu. Volant s integrovaným ovládáním autorádia je pouze výškově stavitelný.

Hloupé je ovládání palubního počítače. Musíte mačkat titěrný knoflík na ciferníku rychloměru. Když na něj chcete dosáhnout, nezbývá než prostrčit ruku volantem. Moc naše uši nehladil nepříjemný zvuk směrovek.

Kufr je možná malinký, ale od městské kabelky čekat víc nemůžeme. Je dobře přístupný, při nakládání je třeba překonat malý schůdek tvořený nárazníkem. Posuvná sedadla by se agile rozhodně hodila, takhle v nejmenším opelu odvezete maximálně 225 litrů zavazadel. Na nákup je to akorát, na výlet ve dvou taky. Když jedním pohybem sklopíte zadní sedadla, naložíte až 1 050 litrů nákladu. Nějaké litry se ještě vejdou do schránky pod podlahou kufru.

MOTOR: čipera
Točivá čtyřválcová dvanáctistovka má ráda vysoké otáčky. Benzíňák s výkonem 63 kW od Suzuki je skvělý, určitě lepší než ten, který Opel montuje do corsy.

Pořád se chce vytáčet a jede jako o závod. Do nějaké osmdesátky jste v městských sprintech mezi největšími rychlíky. Pak se dvanáctistovka trochu zadýchá, ale pořád jede hezky.

Ani na dálnici není louda. Na vyšší rychlosti se rozjíždí podle svých možností, ale pak už upaluje konstantní rychlostí kopec-nekopec (v Německu přes stošedesát). Když se z agily snažíte vymáčknout duši na dálnici, jezdí za 6,5 litru. Při městském poskakování pod šest.

Když čekáte na zelenou, ani o motoru nevíte, při vyšších rychlostech ale cvrliká už hodně hlasitě. Budíček otáčkoměru trčí nahoře do zorného pole řidiče. Díky hezkému zvuku motoru ho ale brzy ani nepotřebujete a řadíte "podle ucha". Řadicí páka běhá v přesně vymezených krátkých drahách a je nakrátko odstupňovaná.

JÍZDA: jistota a pohodlí
Od malé nákupní kabelky moc radosti z jízdy nečekáme, agila ale překvapí. Má skvěle naladěný podvozek, který je v zatáčkách suverénní a ještě ke všemu dokáže napravit lenivost českých silničářů. Vpředu je Mcphersonovská náprava, tu zadní tvoří vlečná ramena s torzní příčkou. Odpružení je dokonale vyvážené, komfortní, ale nehoupavé.

Agila se naklání, ale míň, než by od vysokého auta řidič čekal a stopu vede skvěle. Ve městě jste díky posilovači řízení s proměnlivým účinkem obratní, na dálnici řízení ztuhne a zlepší váš pocit vlády nad agilou. Jen při předjíždění kamionů a mezi poli, po kterých se prohání fujavice, je třeba počítat s větší citlivostí na boční vítr, která je daní za vysokou karoserii.

Jediné, co opravdu vadilo, byl vysoký hluk v interiéru při dálničních rychlostech. Nutno říci, že by nějaké decibely ušetřil šestý - dálniční - stupeň převodovky.

KONEC: ta cena...
Máte před sebou možná jedno z nejlepších malých aut současnosti. Zahoďte předsudky, i městská kabelka může být dospělé auto. Závodní speciál to není, ale dokazuje, že i jízda městem nijak vysokými rychlostmi může řidiče bavit.

Agilu bohužel diskvalifikuje vysoká cena. Za stejné peníze koupíte větší corsu, ovšem s pocitově lenivější opeláckou jedna-dvojkou.

Nejlevnější agila s nejslabším litrovým motorem vyjde na 230 tisíc a bude mít základní výbavu Essentia. Všechny ostatní verze mají vyšší bohatou výbavu Enjoy.

Za Agilu 1,2 16V 63 kW si tak naúčtují 289 900 Kč, uvnitř bude ABS, 2 airbagy, ISOFIX, centrální zamykání, palubní počítač, přední elektricky ovládaná okna, radio s CD a MP3 ovládané z volantu, dělená sklopná zadní sedadla, mlhovky a manuální klimatizace, za kterou chce ceník 25 tisíc, teď ji ale díky akční nabídce dostanete zadarmo. Za 15 tisíc je bezpečnostní sada (ESP a boční airbagy) a 9 tisíc stojí metalíza.

Opel Agila 1,2 v číslech
motor zážehový 1,2 Twinport Ecotec
objem (ccm) 1242
max. výkon (kW/k) 63/86
max. krouticí moment (Nm) 114
převodovka 5stupňová manuální
pneumatiky 185/60 R15
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3740 x 1680 x 1590 x 2360
objem kufru (l) 225  - 1050
pohotovostní/celková hmotnost (kg) 1040/1435
max. rychlost (km/h) 175
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,3
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,5
základní cena verze 1,2 (Kč) 289 900

Poznámka: hodnoty udávané výrobcem







Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.