Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Ascona: lepší mezi staršími auty

  15:56aktualizováno  15:56
6. 1. 1999 - Opel Ascona je jednou z možných voleb vyznavačů německé klasiky, jejichž úvahy o koupi staršího auta omezují relativně nevelké peníze. Vždyť i vůz posledního ročníku 1988, ve kterém Asconu ve výrobě střídal model Vectra (končící typ už dostával také motory svého nástupce), lze v solidním stavu běžně koupit za částky do osmdesáti tisíc korun.
Auta s perspektivou ještě několikaletého používání z časů kolem poloviny osmdesátých let stojí zhruba padesát tisícovek a ceny vozidel ze začátku osmdesátých roků klesají až ke třicetitisícové mezi, ať už to jsou rozšířenější benzinové či méně zastoupené dieselové verze. Ascony ze sedmdesátých let nejsou na zdejším trhu ojetin příliš obvyklé, ale když už se objeví a jsou ve stavu, který ještě může budit zájem, žádají za ně majitelé patnáct až dvacet tisíc korun. V těchto případech je zvláštní opatrnost na místě - udržení vysloužilce v provozu se může při cenách německých náhradních dílů řádně prodražit. Taková auta ale zpravidla kupují lidé, kteří se v dění kolem ojetin alespoň orientují. Ti vědí, že různí překupníci celé Ascony vhodné k využití na náhradní díly dovážejí z Německa v cenách, které se nijak neliší od cen za vozy bez dokladů.
Ze starších ojetin patří Opel Ascona k tomu kvalitnějšímu, co trh nabízí. Potvrzuje to i německý TÜV, v jehož statistikách nyní deseti- i dvanáctiletých vozů je právě zmíněný výrobek v celkovém hodnocení lepší než průměr srovnatelných osobních automobilů. Letitější vozidla už německá technická kontrola nevykazuje.
Zájemci o starou Asconu by měli vzít v úvahu fakt, že model ve výrobě končil právě v době, kdy významné automobilky včetně firmy Opel začínaly značně přidávat na kvalitě antikorozní ochrany karoserií. Asconu to úsilí už nestihlo, dokonce je - pokud se týká rezivění nosných dílů karoserie - horší než průměrná desetiletá a starší konkurence. Nadprůměrné množství závad vůz vykazuje v účinnosti provozních i parkovacích brzd. Při koupi Ascony také pozor na brzdové vedení, které bývá orezlé či jinak narušené. K bolestem dále patří úniky oleje z motoru i převodovky, v jinak solidním řízení je slabým místem převodka. Naopak zavěšení kol hodnotí technici TÜV jako nadmíru solidní. Bezproblémové a kvalitní obvykle bývají brzdové hadičky, destičky, kotouče i bubny. Předností jsou trvanlivé motory a převodovky.
Opel Ascona jezdí s benzinovými i dieselovými motory od 1,3 do dvou litrů, z nichž jako nejvhodnější ke koupi odborníci doporučují benzinové verze 1,8 a 2,0i. Pozor naopak při zájmu o diesel, který velmi pravděpodobně už bude mít v letitých autech to nejlepší za sebou a který právě v pokročilém stáří dokáže působit víc starostí než benzinový agregát.

Opel Ascona vykazuje nadprůměrnou korozi nosných dílů karoserie, problémy bývají v účinnosti provozních i parkovacích brzd. K bolestem patří také úniky oleje z motoru a převodovky.

Autor:


Témata: Opel, Poradna: Bolest

Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Další z rubriky

Čína zruší povinnou účast domácích značek na výrobě cizích aut

Výroba octavií v čínském Ningbo nedaleko Šanghaje. Zbrusu nová továrna otevřela...

Čína do roku 2022 zruší limity pro podíl zahraničních investorů ve firmách v automobilovém sektoru a umožní jim tak...

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Autofotka týdne: Krása terénních drsňáků, které jindy nepotkáte

Jeep Wagoneer Roadtrip

Tisíce offroadových fanoušků se sjely na každoroční Jeep Safari v utažském Moabu. Automobilka Jeep si už po...

Najdete na iDNES.cz