Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Astra 1.6 kombi: dobrý prostor, líný motor

aktualizováno 
Opel Astra 1.6 Caravan nabízí proti svému největšímu rivalovi na tuzemském trhu - Škodě Octavii - víc místa pro kolena cestujících na zadních sedadlech, ale kabinu má užší. Motor 1.6 pod kapotou německého vozu dává obvyklý výkon sto koní, leč jeho pružnost je ve srovnání s konkurenty menší. A jak vyplývá ze srovnávací tabulky, další nepříjemnou vlastností astry je vyšší cena.
Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zvládl vůz v testu MF DNES ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) za 14,9 vteřiny. Stejně výkonná Octavia 1.6 (74 kW) se k téže rychlosti na zkušebním letišti rozjela za 13,1 vteřiny. U astry navíc dává o sobě vědět šestnáctiventilová technika, která lépe zrychluje až ve vyšších otáčkách a řidiče nutí k častějšímu řazení rychlostních stupňů, nechce-li se spokojit s pomalým pohybem ručičky rychloměru. Lepší dojem zanechala poměrně líná astra v testu svou spotřebou: na dálnicích se vešla těsně pod sedm litrů a na okresních silnicích brala od pěti do sedmi litrů na stovku kilometrů. V kopcovitém terénu a při razantnější jízdě je nutné počítat s horní hranicí. V pražských ulicích byla spotřeba v průměru devítilitrová. Mezi nejlepší vozy své kategorie se Opel Astra 1.6 Caravan řadí také díky výbornému podvozku, který patří k tvrdším a především spolehlivým. Řidič se může spolehnout na výborné jízdní vlastnosti stejně jako na snadné a přesné ovládání. Pochvalu zaslouží i komfortní sedadla s dobrým bočním vedením. Opel už je tradičně užší v nabídce vnitřního prostoru. To se také potvrdilo jako jediná slabina jeho karoserie. Jinak pracovníci zkušebny ÚSMD naměřili astře nadprůměrně místa pro kolena cestujících na zadních sedadlech. Ve srovnání se Škodou Octavia má astra o sedm centimetrů víc místa mezi předním a zadním sedadlem. Zatímco objem kufru astry (480 litrů) představuje jen průměr aut její třídy, umožňuje nadstandardní možnosti přepravy nákladu velmi nízká hrana zavazadelníku a zhruba čtvercový otvor uprostřed zadního sedadla. Ten je zvláště praktický pro převážení dlouhých předmětů, například lyží. Výtku naopak zaslouží plato, jež skrývá obsah kufru před kolemjdoucími. Je vyrobeno z měkkého materiálu, takže unese jen lehké předměty. Jeho skládání a rozkládání je navíc méně praktické než u konkurence, která často používá vysouvací mechanismus. Martin Kovář, který v testech MF DNES hodnotí auta z pozice tělesně handicapovaného řidiče, oceňuje vnitřní prostor a kufr Oplu Astra 1.6 Caravan. "Sedačky mají - zdá se - dobré boční vedení a nízká hrana kufru usnadní nakládání přímo z vozíku. Ale zvednout přední kapotu - to je kus pořádné práce nejen člověka na vozíku, ale i pro dámu bez handicapu," říká Martin Kovář.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Pružnost motoru 7
Převodovka 8
Spotřeba v testu 8

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 7
Prostor na zad. sedadlech 9
Využití kufru 9
Výhled z vozu 8

Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 7
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,9
Zrychlení 0-400 m (s) 19,6
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 13,8
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 27,7
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,3
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Opel Astra Caravan, prostorný, praktický automobil, jehož tvary budí dojem menšího vozu, než ve skutečnosti je. Design je velmi dobře sladěn s karosářskými díly, které sdílí s ostatními variantami této typové řady. Dokonce si myslím, že Astra Caravan je po třídveřové verzi tvarově nejčistší. Škoda jen, že povedený design karoserie nekoresponduje s provedením interiéru, kde se designéři naopak moc nepředvedli. Interiér postrádá nápad a odráží snahu o úsporu nákladů více, než by bylo u této třídy vozů akceptovatelné. Stejnou výtku bych měl i k některým detailům karoserie. Například vnější kliky dveří působí laciným dojmem. Ani v tomto případě to však není pouze vina použitých materiálů.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Opel/Vauxhall Astra je od roku 1993 nejprodávanějším kombi na evropském trhu, kde si je rozdělují všechny skupiny zákazníků. Je oblíbeným služebním vozidlem mnoha firem i každodenním společníkem obchodních zástupců. Po ukončení leasingů se tak auta ve značné míře a v mnoha verzích objeví na trhu ojetin, ale jejich ceny to nijak dramaticky neovlivní. Komu se bude cena nové astry zdát vyšší, ten může sáhnout po předchozí generaci, která se vyrábí paralelně a stále představuje solidní nabídku. Nová astra kombi ztratí v prvním roce 25 a ve druhém dalších zhruba šest procent hodnoty. Po pětiletém provozu její cena klesne na 203 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce


 

Opel Astra kombi

Autor:




Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.