Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Astra 1.7 DTI nehýří palivem ani rychlostí

aktualizováno 
Nejlevnější naftový motor pro Opla Astru neoplývá velkým výkonem, když má jen 55 kilowattů, ovšem na druhé straně zaručuje nízkou spotřebu paliva. Ta se během testu MF DNES pohybovala při poklidné jízdě kolem pěti litrů nafty na 100 kilometrů. Pro německý vůz nižší střední třídy je rovněž charakteristická prostorná karoserie a bezproblémové jízdní vlastnosti.

Naftové motory jsou v kursu a výrobci jich využívají i v soutěži, kdo přijde na trh s úspornějším vozem. Testovaný Opel Astra patří k nejšetrnějším vozům na trhu, brzy se navíc po jeho boku objeví i verze se stejným motorem, označená přídomkem Eco 4. Číslice má udávat, kam až může poklesnout jeho průměrná spotřeba.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel Astra můžete koupit na www.automodul.cz

Oproti tentokrát testovanému Oplu Astra 1.7 DTI dostane verze Eco 4 několik aerodynamických úprav, z nichž nejviditelnější bude zadní spoiler. Kromě toho se budou o nižší spotřebu starat i jiné stupně převodů. Cena Astry Eco 4 zatím není známa, ale od testované verze bez úprav za 479 000 korun by se - jak slibuje prodejce - neměla příliš odlišovat.

Motor oplu se nemůže pochlubit nejmodernější technikou Common-Rail nebo systémem čerpadlo-tryska. Zato vyniká tichým chodem a nižší sazbou povinného ručení, což je zásluha objemu motoru. Testovaný Opel Astra 1.7 DTI příliš nepřesvědčil svými výkony.

Do dvou tisíc otáček byl motor líný, což se projevilo na výsledcích měření ve zkušebně nezávislého Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) v Praze. Akceleraci z klidu na 100 kilometrů v hodině Astra 1.7 DTI zvládla za 18 vteřin. Lepších výsledků v tomto kritériu dosáhl i vůz, o který je v současnosti v tuzemsku největší zájem - Škoda Fabia 1.4 s výkonem 44 kilowattů.

Důvodem slabých výsledků může být skutečnost, že hodnocený vůz měl za sebou jen prvních 1500 kilometrů. O naftových motorech je přitom známo, že se zabíhají déle než jejich benzinoví sourozenci. Přímý konkurent Oplu Astra 1.7 DTI - Škoda Octavia 1.9 TDI o výkonu 66 kilowattů - akceleraci na stovku zvládl o čtyři vteřiny rychleji.

Malá porce absolvovaných kilometrů se někdy promítne i do vyšší spotřeby paliva. Testovaná astra však konzumovala naftu střídmě. Nejméně si řekla o pět litrů, při městských jízdách nepřesáhl její apetit sedm litrů nafty na sto kilometrů. Opel Astra patří mezi vozy nižší střední třídy, které nabízejí nadprůměrný prostor na zadních sedadlech.

Podle výsledků měření v ÚSMD například oproti octavii (stará verze) najdou cestující vzadu až o šest centimetrů a o čtyři (nová verze) místa pro kolena více. Vedle astry stejný prostor nabídne i Citroën Xsara, Mazda 323 F a Renault Mégane. Do šířky je kabina Oplu Astra k posádce méně laskavá než premianti třídy. Kufr astry poskytuje lepší průměr. Jak už však bylo tisíckrát řečeno, není to vozům nižší střední třídy mnoho platné.

Vždyť pokud někdo bazíruje na objemu kufru, koupí si Škodu Octavia, která má před konkurencí v tomto ohledu náskok jako formule před civilním automobilem. Jízdní vlastnosti Oplu Astra patří k nejlepšímu, co trh nabízí. Stejně tak komfort odpružení byl u testovaného vozu vysoce solidní.


Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 5
Převodovka 7
Spotřeba v testu 9

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 9
Využití kufru 8
Výhled z vozu 8

Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 18,2
Zrychlení 0-400 m (s) 20,7
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 13,7
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 33,5
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 29,3
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Opel Astra na sebe soustředil pozornost na poměrně krátký čas, který netrval déle než rok od premiéry. Design karoserie se okoukal, zevšedněl a dnes působí téměř laciným dojmem. Připočteme-li k tomu fakt, že design interiéru byl krokem zpět už v době jeho zrodu, je tu poměrně smutný příběh jednoho ambiciózního projektu. Oproti svému úhlavnímu rivalovi, Volkswagenu Golf, však astra drží přece jen jeden významný trumf – prostornější karoserii. Tento fakt se projevuje nejvíce v místech pro cestující na zadních sedadlech
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Prodej Oplu Astra letos poklesl, což je zásluhou silného konkurenta Škody Fabia. Přesto nelze očekávat žádný dramatický obrat ve vývoji cen jetých aster - na to jsou pozice značky v Česku dost silné. Na trhu ojetin si tento rodinný vůz udrží stabilní ceny a ani sezonní výkyvy nebo drahota pohonných hmot na ně nebudou mít výrazný vliv. Hodnotu může ovlivnit počet ujetých kilometrů. Po pětiletém provozu a zhruba 150 tisících kilometrů cena astry klesne asi na 176 tisíc korun a při 100 tisících kilometrů bude činit kolem 214 tisíc korun
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Opel Astra 1.7 DTI

Opel Astra 1.7 DTI - zboku

Opel Astra 1.7 DTI - zezadu

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.