Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Astra je o dost lepší než předchůdce kadett

  12:47aktualizováno  12:47
5. 4. 2000 - Opel Astra první generace se představil v roce 1991, a byť předloni vyjel už ve druhé generaci, neztratily ani starší vozy na zajímavosti. Dobře se prodávají, neboť astra v motoristickém povědomí zatím nezestárla. A jestliže je na trhu ojetin poměrně bohatě zastoupena, když spousta starších či havarovaných vozů přijela ze západní Evropy a zvláště z Německa, lákají potenciální kupce i ceny.
Například nejobyčejnější bílá třídveřová Astra 1.4 nejstaršího ročníku 1991 bývá k mání už za 90 000 a žádanější pětidveřový vůz třeba z roku 1993 stojí kolem 125 000 korun.
Špička zájmu, Astra kombi 1.7 TD po modernizaci v roce 1995, je zhruba za 170 000 a čtyřdveřový model Classic 1.6 z roku 1998 mívá cenu kolem 230 000 korun. Pro srovnání: pětidveřový vůz druhé generace, kterou přinesl rok 1998, se v bazarech objevuje za 320 000 korun. Astra první generace stojí ve statistikách německého TÜV nad průměrem sledovaných modelů a výrazně horší než konkurenti je v hodnocení technického stavu snad jen v únicích oleje z motoru a převodovky. Ukazuje se tak v docela jiném světle než její předchůdce kadett, který naopak stojí ve všech věkových kategoriích pod průměrem. K výhodám vozu dál patří jeho jednoduchost, relativně levný provoz, bohatá nabídka motorových i karosářských variant, spolehlivost a v neposlední řadě také dostatek levných dílů z druhovýroby. Solidní jsou prostorové, jízdní i bezpečnostní vlastnosti. Naopak výčet bolestí starší astry musí začínat u koroze, která nejdřív postihuje zadní blatníky a prahy, a to snad až nečekaně vzhledem k tomu, o jak mladý model jde. Viděno nároky na vůz západoevropské provenience není bezchybné výrobní zpracování, když výhrady lze mít kupříkladu k lícování dílů karoserie. Strohý je interiér, snad až ošklivé čalounění. Někteří majitelé aster si stěžují na úniky chladicí kapaliny a s tím související přehřívání motoru, často trucuje palubní elektronika a někdy i zapalování. V situaci, kdy v Česku pracuje spousta ne vždy kvalitních myček, trpí u aster - podobně jako u modelu Omega a víc než u jiných srovnatelných vozů lak. Ještě důležitější než u kadetta je, jak ukazuje praxe, kontrola a včasná výměna rozvodových řemenů. Opel Astra se nabízí s tří-, čtyř- a pětidveřovými karoseriemi, nechybí kombi ani kabriolet. Motorová nabídka zahrnuje benziny i diesely od 1.4 do 2.0 litru o výkonech od 42 do 110 kilowattů (57 až 150 koní).

PLUSY
- dobré jízdní, prostorové a bezpečnostní vlastnosti
- bohatá nabídka karosářských i motorových variant
- dostatek servisů i levnějších náhradních dílů
- relativně nízká pořizovací cena
- nenáročný provoz
- nadčasový design
- jednoduchost

MINUSY
- předčasná koroze
- úniky oleje z motoru a převodovky
- úniky chladicí kapaliny
- horší výrobní zpracování
- závady elektrického vybavení
- lak, který vždy nevydrží práci zdejších myček

Největší konkurenti

Jestliže pětidveřový Opel Astra 1.6 ročníku výroby 1993 stojí zhruba 125 000 korun, tvoří m u největší stejně starou konkurenci hlavně Ford Escort 1.6 za 129 000, Vokswagen Golf 1.8 za 145 000, Fiat Tipo 1.6 za 99 000 a Nissan Sunny 1.6 za 119 000 korun. »Z uvedených možností není Opel Astra špatná volba,« říká šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha Tomáš Pánek. »Zájem o ni projevují zákazníci, kteří často váhají, zda nekoupit Ford Escort. V neprospěch astry přitom hovoří hlavně častější koroze, výhodou naopak je nekomplikovaná, jednoduchá technika.«

Opel Astra

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.