Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drsňák na uhlíkové dietě: třísetkoňový Opel Astra OPC Extreme

  16:42aktualizováno  16:42
Opel Astra OPC kandiduje na největšího drsňáka na ženevském výstavišti. V úpravě extreme má tři sta koní a na karoserii karbon.

Opel Astra OPC Extreme | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Je to nejrychlejší a nejzuřivější astra všech dob inspirovaná okruhovými speciály. Pro extreme vyladili dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec na tři sta koní (o 20 víc oproti standaru) a oproti vrcholové sériové verzi OPC uspořili metrák hmotnosti použitím karbonových dílů (nově má 1 550 kilo). Z uhlíkových pláten vyztužených pryskyřicí pečených v autoklávu je zadní difuzor, přední spojler, kapota, střecha (lehčí o 7,6 kilo), podběhy a díly zavěšení. 

Fotogalerie

Z karbonu jsou také devatenáctipalcové ráfky kol, tím se ušetřilo dvacet kilo oproti standardním hliníkovým. Rozměr obutých pneumatik je 245/35. Přední kola krotí brzdy Brembo s 370milimetrovými kotouči, do kterých se zakusují šestipístkové brzdiče.

Interiér se upravoval méně. Namontovali bezpečnostní závodní "klec", sedačky vyměnili za závodní Recara s vícebodovými pásy a namontovali volant obšitý alcantarou.

To nejlepší na konec: Opel už slíbil, že pokud bude o Astru OPC Extreme zájem, nabídne ji v limitované sérii k prodeji.

Nová astra dorazí za dva roky, má být krásná

Může se hodit

Potřebujete nový vůz a Opel Astra by se vám líbila? Vyberte si z nabídky na Automodul.cz. v klidu domova.

Kariéra stávající astry bude trvat už jen dva roky, na ročník 2016 má být naplánované představení nové generace.

Má využít zmodernizovanou techniku té stávající (platforma Delta), oblek má mít ale mnohem emotivnější. Britský magazín Autocar zjistil, že design má vycházet ze studie monza představené na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Prémiovějšímu vzezření má sekundovat fajnovější interiér. Jak je u astry zvykem, v nabídce budou opět aspoň tři karosářské verze: třídveřový sportovně střižený hatchback, pětidveřový a pak kombík s prodlouženým rozvorem.

Nová astra má být hlavně lehčí a pod kapotu bude dostávat motory tří různých konstrukčních linií. Základem by podle všeho měl být litrový přeplňovaný benzinový tříválec, který Opel právě představuje na autosalonu v Ženevě. Celkem má být motorů na výběr třináct. Nové budou také převodovky, které jsou podle Autocaru slabinou dnešních opelů, prý hlavně proto, že mají technický základ v sedmdesátých letech minulého století. Nové převodovky mají být lehké (hmotnost má být 37 kilo), řazení bude hladší, rychlejší s krátkou pákou.

Nové astry chce Opel prodávat čtvrt milionu kusů ročně, cíl je jasný: překonat Ford Focus.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.