Opel Astra OPC Extreme

Opel Astra OPC Extreme | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Drsňák na uhlíkové dietě: třísetkoňový Opel Astra OPC Extreme

  • 8
Opel Astra OPC kandiduje na největšího drsňáka na ženevském výstavišti. V úpravě extreme má tři sta koní a na karoserii karbon.

Je to nejrychlejší a nejzuřivější astra všech dob inspirovaná okruhovými speciály. Pro extreme vyladili dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec na tři sta koní (o 20 víc oproti standaru) a oproti vrcholové sériové verzi OPC uspořili metrák hmotnosti použitím karbonových dílů (nově má 1 550 kilo). Z uhlíkových pláten vyztužených pryskyřicí pečených v autoklávu je zadní difuzor, přední spojler, kapota, střecha (lehčí o 7,6 kilo), podběhy a díly zavěšení. 

Z karbonu jsou také devatenáctipalcové ráfky kol, tím se ušetřilo dvacet kilo oproti standardním hliníkovým. Rozměr obutých pneumatik je 245/35. Přední kola krotí brzdy Brembo s 370milimetrovými kotouči, do kterých se zakusují šestipístkové brzdiče.

Interiér se upravoval méně. Namontovali bezpečnostní závodní "klec", sedačky vyměnili za závodní Recara s vícebodovými pásy a namontovali volant obšitý alcantarou.

To nejlepší na konec: Opel už slíbil, že pokud bude o Astru OPC Extreme zájem, nabídne ji v limitované sérii k prodeji.

Nová astra dorazí za dva roky, má být krásná

Kariéra stávající astry bude trvat už jen dva roky, na ročník 2016 má být naplánované představení nové generace.

Má využít zmodernizovanou techniku té stávající (platforma Delta), oblek má mít ale mnohem emotivnější. Britský magazín Autocar zjistil, že design má vycházet ze studie monza představené na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Prémiovějšímu vzezření má sekundovat fajnovější interiér. Jak je u astry zvykem, v nabídce budou opět aspoň tři karosářské verze: třídveřový sportovně střižený hatchback, pětidveřový a pak kombík s prodlouženým rozvorem.

16. září 2013

Nová astra má být hlavně lehčí a pod kapotu bude dostávat motory tří různých konstrukčních linií. Základem by podle všeho měl být litrový přeplňovaný benzinový tříválec, který Opel právě představuje na autosalonu v Ženevě. Celkem má být motorů na výběr třináct. Nové budou také převodovky, které jsou podle Autocaru slabinou dnešních opelů, prý hlavně proto, že mají technický základ v sedmdesátých letech minulého století. Nové převodovky mají být lehké (hmotnost má být 37 kilo), řazení bude hladší, rychlejší s krátkou pákou.

Nové astry chce Opel prodávat čtvrt milionu kusů ročně, cíl je jasný: překonat Ford Focus.