Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Astra sedne řidiči do ruky

  12:00aktualizováno  12:00
Připravujete se na nákup auta? Znát zkušenosti majitelů, kteří ho řídí, je nejlepší reference. Chystáte se koupit ojetý kombík Opelu Astra? Čtěte zkušenosti řidiče, který jezdí už s druhým exemplářem tohoto věčného konkurenta VW Golf.

Opel Astra F caravan | foto: Opel

ZKUŠENOSTI UŽIVATELE: Nynější Opel Astra F Caravan 1.6/55 je už mou druhou astrou téhož druhu. To, že jsem vstoupil podruhé do stejné řeky, hovoří za vše. Mnoho lidí se na opely dívá skrze prsty - za to mohou staré modely Kadett.

Na vině jsou i první astry, které se poprvé objevily tuším v roce 1991. Jenže vývoj se nezastavil.

A stejně jako mně teď, začala vadit špatná pověst i automobilce někdy kolem devadesátého čtvrtého roku. Astry prošly drobnými modernizacemi tak říkajíc za pochodu. Modely z roku '97 už byly docela "vychytané" (z toho roku byla i má první Astra F).

To, co vás dostane jako první, je interiér. Maximálně užitný, pohodlná sedadla s dobrým vedením, solidní plasty, volant, který sedne do ruky.

Když nastartujete, uslyšíte tichý a kultivovaný chod motoru a překvapivé ticho v kabině bez vrzání plastů a podobných pazvuků.

Přesto, pokud budete chtít jít do astry F, volte poslední modelové roky, kdy byla výroba převedena do Polska. Před nasazením na polskou výrobní linku došlo k ještě jedné podstatné modernizaci - byl vychytán podvozek, autu se dostalo nové kabelové formy, zlehka bylo zapracováno na motoru a více na brzdách.

Základní vlastností je uživatelská přívětivost auta. Nastoupíte, nastartujete a vyjedete. Za pět minut máte auto spolehlivě v ruce - na rozdíl od jiných značek. Brzdy brzdí, volant reaguje citlivě, řazení je přesné jako hodinky, auto sedí jako přibité.

Čeho si cením nejvíc, je spolehlivost a bezporuchovost. Jedinými závadami jsou vymačkané silentbloky na ramenech (1 rameno 2 500,-) a únik oleje z posilovače řízení.

Nádržku oleje serva je třeba kontrolovat, nový posilovač - pokud se vám zadře - stojí 15 000 Kč! Vadí mi únik oleje z motoru, ale i přes něj nedolévám olej, prostě vydrží od servisu do servisu.

To nejdůležitější je ale zacházení s autem. Má rádo slušné zacházení, spíš tempařský styl než sportovní jízdu stylem brzda-plyn. Pokud nezávodíte, budete spokojeni.

Přesto auto umí jet i stoosmdesátkou, což s bodovým systémem nejspíš nevyužijete. Pokud jezdíte po městě a pak vyrazíte na dálnici, bude chvilku trvat, než se auto rozjede.

Má vláčnější start do velkých rychlostí, pokud jste jezdili předtím pomalu. Je to tím, že se hodnoty nastavení a lambda sondy nahrávají do počítače, aby bylo dosaženo optimálního spalování a výkonu.

Počítač si obrazně pamatuje váš styl jízdy a podle něj hlídá spalování. Teprve až se hodnoty přepíší novými, začne se auto chovat svižně.

Stává se, že někdy nejdou sundat disky z bubnů brzd, stačí povolit šrouby a cuknutím autem vpřed a vzad se uvolní, teprve pak na hever a sundat, jindy pomůže drátěný kartáč k odrhnutí té trošky rezu na středu kola.

Antikorozní ochrana karoserie je na solidní úrovni a sedmileté auto (pokud není bílé) je téměř stále ještě bez koroze. Prostorný kufr byl ve své době největší ve své třídě, výhodou je rovný práh kufru u kombi "Caravan".

Tenhle kombík byl svého času nejhezčím kombíkem na trhu. Je to tím, že byl jako kombík vyprojektován, tedy nebyl jen dodán poslední oblouk na karoserii sedanu, jako se to dělá dnes.

Mírnou vadou na kráse je horší ventilace kabiny, nebo lépe řečeno hlučnější větrák. Na druhý stupeň málo větrá, na třetí je hlučný.

Ideálním řešením je dodatečná montáž střešního okna (9 000,- Kč), do obou aster jsem ho nechal domontovat a nelitoval jsem ani minutu.

A na závěr? Dělal jsem správu autoprovozu a kdo si do služebního opelu sedl, brzy si ho kupoval jako své privátní auto.

Co je zač
značka Opel
model Astra
typ F, poslední modelové roky 1999 až konec výroby v Polsku
karoserie kombi
objem motoru 1,6
palivo benzin
rok výroby 2000
typ řazení manuální
najeto km při koupi 84 tkm
najeto km nyní 152 tkm
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 4 roky
průměrná spotřeba město 8, mimo město kolem 6,6 - průměr v létě pod 7 a v zimě 7,5 l
předchozí auto Opel Astra F Caravan
poruchy silentbloky na ramenech (předek) a prosakování oleje ze serva a motoru

KLADY ZÁPORY
spolehlivost občasné poruchy podvozkových skupin
prostor horší ventilace kabiny
zpracování náchylnost k vadám při horším zacházení
menší zájem zlodějů  únik olejů z motoru a serva
ovládací prvky praskání žárovek v palubce

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 2
Cena náhradních dílů 3
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano

Hodnocení
brzdy 1
design 1
dílenské zpracování 1
dynamika motoru 2
jízdní komfort 2
ovladatelnost 1
prostornost 1
pružnost motoru 1
řazení 1
řízení 1
sedadla 1
spotřeba 2
výhled z vozu 2
celkové hodnocení - průměr 1,3
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovnatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


***

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.

Článek převzat ze serveru TipCars.com






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Ferrari 458 4,5 SPIDER
Ferrari 458 4,5 SPIDER

r.v. 2012, naj. 22 200 km, benzín
4 999 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.