Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel do pěti let představí 29 novinek, první je Astra Combi

  12:03aktualizováno  12:03
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Opel chce urychlit zavádění nových modelů. Mezi lety 2016 a 2020 uvede 29 nových aut. Původně sliboval představení 28 novinek do roku 2022. Chce se stát v Evropě druhou nejprodávanější automobilovou značkou.

Nový Opel Astra Sports Tourer na autosalonu ve Frankfurtu | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Opel mimo jiné vedle nové generace Insignie chystá i druhou vlajkovou loď v podobě velkého sportovně laděného SUV, které pracovně označuje XUV. Má se od konce dekády vyrábět v Rüsselsheimu. Chce nabídnout i elektromobil, který by nahradil model Ampera. Ten mít pokračování nebude. Připravuje se také nástupce malého MPV Merivy.

„Cíl do budoucna je jasně definovaný: Opel má v plánu stát se do roku 2022 druhým největším automobilovým výrobcem na evropském trhu, když loni dosáhl na trhu EU v segmentu osobních vozů třetí pozice,“ uvedla na frankfurtském autosalonu předsedkyně představenstva General Motors Mary Barra. V Evropě vede v prodejích Volkswagen, druhý je teď Ford.

Fotogalerie

Na autosalonu ve Frankfurtu firma představila novou generaci svého stěžejního modelu Astra. Ta je o 200 kilogramů lehčí než předchůdce a nabídne řadu elektronických systémů.

Předseda představenstva Opel Group Karl-Thomas Neumann o novince říká: „Astra je nejlepší Opel jaký jsme kdy vyrobili!“ Opel na ní registruje už třicet tisíc předběžných objednávek.

Jedenáctá generace kompaktního modelu značky se ve Frankfurtu prezentuje také ve verzi kombi, která nese jméno Sports Tourer.

Nová generace astry má mimo jiné wi-fi hotspot pro až sedm mobilních zařízení, otevírání dveří kufru pohybem nohy nebo neoslňující LED světlomety. U českých prodejců se objeví na přelomu října a listopadu a cena bude začínat na 319 900 Kč. Novou astru jsme prozkoumali v předstihu, prohlédněte si ji zde

Prodeje Opelu v Česku stouply do srpna o 31 procent na 5789 vozů. Značka tak rostla výrazně rychleji než celý trh a dostala se na šesté místo.

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.