Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel do pěti let představí 29 novinek, první je Astra Combi

  12:03aktualizováno  12:03
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Opel chce urychlit zavádění nových modelů. Mezi lety 2016 a 2020 uvede 29 nových aut. Původně sliboval představení 28 novinek do roku 2022. Chce se stát v Evropě druhou nejprodávanější automobilovou značkou.

Nový Opel Astra Sports Tourer na autosalonu ve Frankfurtu | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Opel mimo jiné vedle nové generace Insignie chystá i druhou vlajkovou loď v podobě velkého sportovně laděného SUV, které pracovně označuje XUV. Má se od konce dekády vyrábět v Rüsselsheimu. Chce nabídnout i elektromobil, který by nahradil model Ampera. Ten mít pokračování nebude. Připravuje se také nástupce malého MPV Merivy.

„Cíl do budoucna je jasně definovaný: Opel má v plánu stát se do roku 2022 druhým největším automobilovým výrobcem na evropském trhu, když loni dosáhl na trhu EU v segmentu osobních vozů třetí pozice,“ uvedla na frankfurtském autosalonu předsedkyně představenstva General Motors Mary Barra. V Evropě vede v prodejích Volkswagen, druhý je teď Ford.

Fotogalerie

Na autosalonu ve Frankfurtu firma představila novou generaci svého stěžejního modelu Astra. Ta je o 200 kilogramů lehčí než předchůdce a nabídne řadu elektronických systémů.

Předseda představenstva Opel Group Karl-Thomas Neumann o novince říká: „Astra je nejlepší Opel jaký jsme kdy vyrobili!“ Opel na ní registruje už třicet tisíc předběžných objednávek.

Jedenáctá generace kompaktního modelu značky se ve Frankfurtu prezentuje také ve verzi kombi, která nese jméno Sports Tourer.

Nová generace astry má mimo jiné wi-fi hotspot pro až sedm mobilních zařízení, otevírání dveří kufru pohybem nohy nebo neoslňující LED světlomety. U českých prodejců se objeví na přelomu října a listopadu a cena bude začínat na 319 900 Kč. Novou astru jsme prozkoumali v předstihu, prohlédněte si ji zde

Prodeje Opelu v Česku stouply do srpna o 31 procent na 5789 vozů. Značka tak rostla výrazně rychleji než celý trh a dostala se na šesté místo.

Autoři: ,




Nejčtenější

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.