Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel chystá malý minivan

  14:27aktualizováno  14:27
Potvrzeno! Minivan Concept M, kterým se v poslední době šéfové z Rusellsheimu chlubí, dostane zelenou. MPV odvozené z modelu corsa se představí veřejnosti sedmého března na ženevském autosalonu, přičemž první zákazníci by si vůz mohli koupit na přelomu roku. Stane se "corsa MPV" lékem na bolavé hospodaření německého výrobce?

Nový Opel by měl být o něco větší než současná corsa, dosud zveřejněné údaje o Conceptu M hovoří o délce 4,05 metru, šířce 1,78 m a výšce 1,62 metru. Interiér by měl být v porovnání s corsou ale podstatně prostornější, i když v Ženevě plánuje Opel ukázat zatím pouze čtyřmístnou verzi se samostatnými sedadly. Až později se prý objeví pět sedadel s podobným uspořádáním, jaké lze získat nyní u Zafiry. U nového minivanu půjde o systém Flex 5, který zaručuje v kombinaci s rovnou podlahou vozu neobvyklou variabilitu interiéru.

Prostornost vnitřku zaručuje především větší rozvor kol u podvozku nové corsy, na jejíž platformě bude rusellsheimské MPV postaveno. Rozvor je dokonce větší než u konkurenčního scénicu. Průkopník minivanů od Renaultu, jež má být hlavní konkurencí, je však téměř o dvanáct centimetrů delší.

V souvislosti s většími rozměry připravovaného minivanu zástupci Opelu jednoznačně odmítají spekulace kritiků, kteří nové MPV považují za konkurenci zafiry. "Tak to vůbec není, vždyť zafira je sedmimístná. Náš vůz se popere o zákazníky, jež uvažují o scénicu či Citroenu Picasso," prohlásil tiskový mluvčí firmy.

Než se začne s výrobou, Concept M se dočká ještě určitých změn. Nepůjde však o nic zásadního, upravit se musí například přední nárazník, aby vůz splňoval bezpečnostní požadavky EU.

V ženevském prototypu bude osazen motor CGN o objemu 1,6 litru (150 koní), později by se měl objevit i další zážehový agregát o objemu 1,8 litru a diesel 1,7 l ze současné palety pohoných jednotek. Vývojářské středisko Opelu připravuje pro novinku celou řadu technických fines, pořídit bude možné například přehrávač DVD či systém PDE (Personal Digital Assistant) s monitorem, jenž integruje všemožné funkce od klimatizace až po přístup na internet.

Pokud se ptáte, proč společnost patřící do koncernu GM ohlašuje příchod minivanu s takovým předstihem, odpověď je zřejmá. Jde o úplně nový automobil neobsazeného segmentu, proto se Opel snaží co nejdříve nalákat příznivce své značky, aby snad nepřešli ke konkurenci. Navíc neexistuje starý model, jehož prodej by mohl vychvalováním příchozí novinky utrpět. Opel tedy volí osvědčenou strategii.

Zda však nový minivan zbaví manažery Opelu nočních můr z vysokých finančních ztrát posledních let, není vůbec jisté. Konkurence v segmentu malých MPV se v průběhu příštího roku znatelně vyostří, v budoucnu by dokonce třída menších velkoprostorových vozů mohla hrát prim i v porovnání se současně nejoblíbenější nižší střední třídou.

A které značky ohrozí sny šéfů z Russelsheimu nejvíce? Rozhodně se mohou obávat říjnové premiéry Fordu Fiesta Fusion, překvapení v podobě minivanu na bázi Punta nejspíše chystá i Fiat. Rivalů se ale postupně objeví podstatně více.

Exteriér Conceptu M dozná jen malých změn, za rok by se v této podobě měl již začít vůz vyrábět.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.