Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Corsa OPC: A zbrojní pas máte?

aktualizováno 
Jak poznáte opravdu nasupený opel? Nosí modrou. Speciální opelí druh jménem OPC se má čile k světu. Po zuřivé Astre OPC přijíždí ještě zběsilejší modrý blesk. Poprvé naživo bude Corsa OPC k vidění v Ženevě.

Opel Corsa OPC | foto: Opel

Jezdí s ním maminka do školky a supermarketu. Pár penzistů z druhého patra s ním jezdí za vnoučaty a na chatu. Opel Corsa je jedním z nejoblíbenějších maých aut, ta nejposlednější si vede hodně dobře v prodejích. To, co se chystá k Ženevskému jezeru, má ale s krotkým městským hatchbackem pramálo společného.

Pokud nasupený mrňous podědí alespoň něco z charakteru OPCčka astry, bude na silnicích hodně dusno.

Bojové zbarvení jménem Arden Blue, kopec spojlerů, jiná zrcátka, koncovka výfuku hrozivě čnící uprostřed, naposilované nárazníky, velké výřezy, aby se všechno pořádně chladilo, až bude řidiči za volentem horko a především sedmnáctipalcová kola obalená 45% kouskem gumy šířky 215 milimetrů. Na vyžádání jsou i osmnáctky šířky 225.

Doplňky v modré, hliník na pedálech a řadicí páce, posádka usedá do sedadel Recaro... rod OPC je zřetelný i uvnitř corsy.

Exteriéru motorové myši odpovídá také pohonná jednotky. Zbrojní pas bude asi potřeba na přeplňovanou šestnáctistovku s výkonem 192 koní. 230 newtonmetrů kroutícího momentu se může krátkodobě zvýšit až na 260 díky funkci overboost.

Astra OPC se rozjede na maximálních 225 kilometrů v hodině, z nuly na stovku ji to trvá 7,2 sekund. To všechno musí ukočírovat modré třmeny brzd zakusující se do kotoučů s průměrem 308 (vpředu) a 264 mm.

Své závodnické vlohy tříbila corsa na okruhu Nürburgring. Podvozek šel o 10 milimetrů k zemi, zadní odpružení je tvrdší, tlumiče také a stabilizátory mají větší průměr. Stabilizační systém ESP - jak je v laboratořích OPC dobrým zvykem - je plně vypínatelný, dostanete ho v základní výbavě.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.