Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Corsa se chlubí novým motorem

  17:17aktualizováno  17:17
- Čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1199 cm3 a slušný výkon i točivý moment. To je základní charakteristika zbrusu nového motoru pod kapotou Opelu Corsa. Ve třídě malých aut je nyní možné koupit úspěšnou Corsu s litrovým tříválcem, naftovým motorem 1,7 a novou benzinovou dvanáctistovkou. Ale jak napovídá srovnávací tabulka, není Corsa 1,2 16V žádnou lácí.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel Corsa můžete koupit na inzertním portálu www.automodul.cz

Nejmenší Opel už za sebou nějaký ten pátek má, a proto nedostal jen nový motor, ale i několik málo vylepšení v interiéru. Od své mladší, ale větší sestry Astry si například půjčil výborný tříramenný volant s airbagem (nafukovací vak je však za příplatek 10 800 korun), který kočírování Corsy hodně zpříjemňuje. Stejně jako airbagy nezahrnuje základní cena Corsy ani posilovač řízení. Naopak velkým plusem v nabídce doplňků za příplatek je pár bočních airbagů za 9900 korun. To je prozatím v třídě malých vozů jen zřídkakdy vídaný jev. Praktickým doplňkem ve výbavě testované verze Family je centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a autorádio. V ceně je i teploměr venkovní teploty, který v létě potěší a v zimě varuje před namrznutou silnicí.
Nový motor s výkonem pětašedesát koní se svými vlastnostmi plně hlásí ke konkurenčním vrstevníkům se šestnáctiventilovou technikou. V nižších otáčkách dynamikou nijak neuchvacuje, ale když se ručička otáčkoměru dostane za hranici čtyř tisíc otáček, promění se Corsa v malé šídlo. V nízkých otáčkách je motor velmi tichý a ani hodně vytočený o sobě nedává vědět výrazným hlukem. Spotřeba Corsy se v průměru pohybovala okolo šesti a půl litru benzinu na sto kilometrů.
Kabinu lze charakterizovat jako trochu úzkou, ale zato elegantní. Černé plasty i tmavé textilie potahů a čalounění dveří dělají z Corsy malého elegána a design přístrojové desky je nejen praktický, ale i oku lahodící. Že je Corsa vyzrálé auto, dokazuje praktické využití každého milimetru karoserie i dostatek odkládacích ploch. Co se týká vnitřního prostoru, je vůz přece jen užší, což se na předních sedadlech projevuje tím, že mezi řidičem a spolujezdcem není místa na rozdávání. Vzadu na prostředním místě si trochu pohodlí užije snad jen dítě.
Příjemný dojem zanechává Corsa svými jízdními vlastnostmi. Ani v zatáčkách se nijak moc nenaklání, dobře drží zvolenou jízdní stopu a s terénními nerovnostmi nebo kočičími hlavami si poradí s klidem obvyklým spíše u větších vozů - bez hluku a otřesů. Jedinou větší vadou je řazení převodových stupňů, které bylo jaksi gumové už při prvních testech Opelu Corsa před pár lety. Řidič si není vždy stoprocentně jistý, zda zařadil chtěný rychlostní stupeň.
U aut malé třídy patří mezi ostře sledované údaje i velikost zavazadlového prostoru. Se svými dvěma sty šedesáti litry patří Corsa k průměru třídy. Standardně má dělené zadní sedadlo, po jehož úplném sklopení se nákladová plocha rozroste na 1050 cm3.
Nejlevnějším malým Opelem je v současné době tříválcová Corsa 1,0 s trojicí dveří za 234 567 korun. Se čtyřválcovým motorem 1,2 a stejným počtem dveří stojí Corsa 289 900 korun. Zájemci o naftovou verzi musí z peněženky vytáhnout 316 900 korun (třídveřová verze) nebo 332 900 korun.
Opel Corsa je jedním z nejúspěšnějších vozů automobilky Opel v historii. Vyrábí jej několik továren po celém světě, a tak se nelze divit, že se jeho budoucnost bude s velkou pravděpodobností odvíjet ve stopách větší Astry. Možná už příští rok se objeví úplně nová Corsa, ta stávající však bude i nadále sjíždět z pásů souběžně s novým modelem. Škoda, že se na tuzemský trh nikdy nedostala Corsa kombi, kterou vyrábí brazilská továrna.

Hodnocení
AUTO MOTO
MOTOR A PŘEVODOVKA
Výkonová charakteristika
/kultivovanost chodu
9
Pružnost 7
Řazení
/odstupňování převodovky
6
Spotřeba v testu 7
KAROSERIE A INTERIER
Prostor na předních sedadlech 7
Prostor na zadních sedadlech 1) 7
Využití zavazadlového prostoru 2) 8
Výhled z vozu 3) 8
Vybavení interiéru 7
PODVOZEK
Jízdní vlast. (v běžném provozu) 8
Jízdní vlast. (v krajních mezích) 7
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8
Poznámka:
Daný vůz byl hodnocen v kontextu ke konkurentům v jeho třídě s odpovídajícím objemem a výkonem motoru. Hodnocení je stupnicí od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový). Hodnocení je výsledkem testovacích jízd tří různých řidičů/redaktorů MF DNES. Většina testovacích jízd se uskutečnila při obsazení jednou nebo dvěma osobami.
1) Prostor nad hlavou, ve výšce ramen a beder, prostor pro nohy při krajních polohách předního sedadla a pasažéra vysokého 170 a 184 cm.
2) Využití prostoru, variabilita, snadnost nakládání, vstupní otvor.
3) Vpřed i vzad.

Opel Corsa 1,2 Family

Opel Corsa
Výkon motoru (kW/k) 48/65
Max. toč. moment (Nm) 110
Maximální rychlost (km/h) 163
Zrychlení z klidu na 100 km/h (s) 14,0
Spotřeba paliva (l/100 km)
město/mimo město/kombinovaná
8,5/5,3/6,5
Zavazadlový prostor (l) 260/1050
Rozvor (mm) 2445
Počet ventilů na válec 4
Výbava automobilu
Airbag řidiče/spolujezdce 10800/10700
ABS 26900
El. ovládání předních oken 11400
Klimatizace 37300
Centrální zamykání ano
Posilovač řízení 14500
Cena (Kč) 304 900

Svými rozměry se Corsa řadí k vozům určeným hlavně do města, ale jízdní vlastnosti ji nenechají na holičkách ani při delších vyjížďkách

Interiér zaznamenal několik změn k lepšímu, největším přínosem je tříramenný volant, se kterým se na rozdíl od předchůdce velmi příjemně pracuje

- gumové řazení

+ výkonný motor

Autor:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.