Může se hoditNabídku nových i ojetých automobilů Opel Corsa |
Řadu vlastností mají i při rozdílných motorech všechny nové corsy shodné. Například nabízejí jednu z nejprostornějších karoserií ve třídě malých aut a mohou se - jak plyne z měření ve zkušebně nezávislého Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) v Praze - směle měřit s vozem hrajícím prim, se Škodou Fabia. Konkrétně - fabia i corsa jsou uvnitř zhruba stejně široké, na zadních sedadlech má v oblasti kolenou o kousek navrch škodovka, zatímco opel je velkorysejší v prostoru nad sedadlem. Navlas stejný objem mají i kufry zmíněných malých vozů. Fabia je však přívětivější k těm, kteří ocení nízkou hranu prostoru pro zavazadla, když opel ji má o necelých osm centimetrů výš. Stejně jako Škoda Fabia má také Opel Corsa výborné jízdní vlastnosti. Rovněž ovládání obou vozů je srovnatelné. Německý vůz však má dva minusy: pro základní verzi je nutné přikoupit posilovač řízení (15 tisíc korun), zatímco mladoboleslavský výrobek ho má standardně. Řidič škodovky profituje i z volantu nastavitelného ve dvou směrech, ovšem sloupek řízení corsy se pohybuje jen nahoru a dolů. Také v sedadlech má navrch fabia. Její německý konkurent nemá sedačky s tak dobrým bočním vedením. Opel Corsa 1.4 16V Elegance, který se podrobil redakčnímu testu, bude v nabídce malých vozů podobnou lahůdkou, jakou je fabia se stokoňovým motorem 1.4. Ač má opel o deset koní nižší výkon, zabírá motor v nižších otáčkách než Fabia 1.4 (74 kilowattů/100 koní). Výsledkem je pružnější jízda corsy, kterou potvrdil i ÚSMD. Corsa dokáže zrychlit z nuly na 100 kilometrů v hodině o téměř vteřinu rychleji a také pružnost na čtvrtý a pátý rychlostní stupeň vyznívá ve prospěch německého výrobku. Spotřeba benzinu u testovaného Oplu 1.4 ovšem nebyla nijak nízká. Jen na okresních silnicích klesala k 6,5 litru na 100 kilometrů, zatímco v městě atakovala desetilitrovou hranici a na dálnici se blížila osmi litrům benzinu na sto kilometrů. Kromě dnes již obvyklých airbagů a dalších bezpečnostních doplňků může být testovaný opel příkladem i v ochraně pro pátého člena posádky, který sedí vzadu uprostřed: kromě tříbodového pásu měl vůz také opěrku hlavy. Oba uvedené doplňky zatím fabii chybějí. V nabídce motorů pro novou corsu se vedle zmíněné litrové verze, která bude zajímavá i vzhledem k levnějšímu povinnému ručení, objevuje i benzinový motor 1.2 (od 326 900 korun), dál testovaná jednotka 1.4 a nejsilnější je 1.8 (92 kilowattů/125 koní) ve sportovní výbavě GSi - za 479 900 korun. Zájemce o naftový motor osloví turbodiesel 1.7 DTi, jehož základní provedení přijde na 344 900 korun.
Martinu Kovářovi, který pro MF DNES hodnotí testovaná auta pohledem tělesně handicapovaného motoristy, se líbil větší vnitřní prostor nové corsy. "Více místa do šířky oproti staré corse chválím, ale jen skromné boční vedení předních sedadel není pro lidi s některými druhy tělesných postižení příjemné," konstatuje Martin Kovář.
Hodnocení MF DNES
Motor a převodovka
Karoserie a interier
PodvozekPoznámka: min. 1, max. 10 bodů
Měření MF DNESPramen: ÚSMD
Jízdní vlastnosti | 9 |
Řízení a ovladatelnost | 8 |
Tlumení nerovností | 9 |
Brzdy | 7 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,5 |
Zrychlení 0-400 m (s) | 18,4 |
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) | 10,7 |
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) | 23,6 |
Brzdná dráha z 80 km/h (m) | 35,1 |
Očima designéra
Opel Corsa dozrál. Je větší, prostornější a také se zařadil zpět na místo, kterému právem patří – mezi nejhezčí vozy své kategorie. Stal se tak nejvážnějším konkurentem Peugeotu 206. Designu nelze při pohledu zvenčí vytknout zhola nic. Bohužel, pohled z interiéru už zcela ideální není. Výhled dozadu je přes mohutné sloupky velmi problematický. Interiér je prostorný a elegantní i při příslovečné německé strohosti. Příjemným překvapením je kvalita zpracování přístrojové desky i celého interiéru. V případě dveřních loketních opěrek však poněkud pokulhává ergonomie, která byla vždy velmi silnou stránkou automobilky Opel. Opěrky jsou spíše symbolické a svůj účel příliš neplní.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce
Prognóza odhadce
Moderní auta se navzájem pořád víc a víc podobají zvenku i zevnitř a nový Opel Corsa není výjimkou. Přesto má jednu vlastnost, která mu zajistí i nadále nadprůměrnou oblibu českého publika: střídmost a všestrannou účelnost, typickou pro německá auta. A za to se v Česku vždy platilo a platit bude. Navíc kombinace paterých dveří a žádaného zážehového motoru 1.4 je předpokladem mírnější ztráty hodnoty. Ani po pěti letech nebude nová corsa nemoderní a své kupce si rychle najde přibližně za l55 tisíc korun.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce
Prostor na př. sedadlech | 9 |
Prostor na zad. sedadlech | 8 |
Využití kufru | 8 |
Výhled z vozu | 6 |
Pružnost motoru | 9 |
Převodovka | 9 |
Spotřeba v testu | 7 |
Corsa bude velkým konkurentem pro Škodu Fabia |