Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Corsa: zájem na trhu ojetin nepolevuje

  12:20aktualizováno  12:20
1. 3. 2000 - Opel Corsa B tedy model současné generace, vyráběné od roku 1993 - patří k hitům trhu ojetin. Líbí se ženám, postačuje skromnějším rodinám, úsporným provozem láká starší generaci, optimistickou vizáží má co říci mladším řidičům. A protože produkce typu zřejmě letos skončí, usadily se ceny z pohledu kupců v relativně příznivých mezích.

Nejstarší vozy jsou pod stotisícovou hranicí, pětidveřovou corsu ročníku 1995 lze sehnat za 125 tisíc korun a vrchol v poptávce, pětidveřový Opel Corsa z roku 1998 s dieselovým motorem, který bývá až o 15 tisíc dražší než benzinová verze, by neměl stát víc než 190 tisíc korun. Zajímavostí Opelu Corsa Eco s litrovým tříválcem, který brzy po zahájení výroby v roce 1997 stanul na samé špici žebříčku nejúspornějších sériových benzinových aut, je to, že je k mání za 150 tisíc korun. Byť je Opel Corsa B kvalitou i zpracováním docela jinde než jeho dost problémový předchůdce modelu A z let 1983 až 1992, je při zájmu o koupi jetého vozu důležité sledovat, zda karoserii neničí rez. Německý TÜV potvrzuje nadprůměrnou korozi nosných dílů již u vozů kolem pěti roků stáří, tedy u ročníků 1994 a 1995. Zdejší zkušenosti radí hledat rez v nadkolí, nebezpečně rezaví šrámy od kamínků a škrábance. Závady mívají řídící jednotky, nepříjemné je blednutí laků hlavně u vozidel prodaných jako nová v tuzemsku. Při razantní jízdě "vadnou" brzdy, slabším místem jsou i hlučnější, a hlavně hůř řaditelné převodovky, poruchové spínače varovných světel a vůbec elektrozařízení. TÜV konkrétně upozorňuje na časté poruchy a nedostatky v osvětlení. Naopak k přednostem kromě už zmíněného patří solidní vnitřní prostor - větší než u modelu Corsa A. Lepší než u průměru srovnatelné konkurence je u kulatého modelu B zavěšení kol a řízení, problémy nebývají s brzdovým vedením, hadičkami ani s kvalitou destiček. Široká je možnost výběru úsporných (zvlášť dieselů) i výkonných motorů (od 33 do 78 kilowattů, tedy od 45 do 106 koní) a výbavy, ve které od roku 1994 sériově nechybějí airbagy.

PLUSY
- jednoduchost a nenáročnost
- úsporný provoz
- prostorná karoserie, vysoká užitná hodnota
- široká nabídka motorů i výbavy
- přijatelná cena ojetin
- kvalitní zavěšení kol a řízení
- trvanlivé brzdové vedení, hadičky a destičky
- malé nároky na údržbu

MINUSY
- koroze nosných dílů
- horší výrobní zpracování
- blíží se konec výroby
- horší manévrovatelnost u vozů bez posilovače řízení
- závady v elektroinstalaci
- hlučnější a hůř řaditelné převodovky
- ve vyšších otáčkách hlučnější motory
- závady a chvění ručičky rychloměru
- blednoucí lak

Největší konkurenti

Pětidveřový Opel Corsa ročníku 1995 stojí zhruba 125 tisíc korun a stejně starou konkurenci mu tvoří hlavně Fiat Punto za 129 tisíc, Škoda Felicia za 125 tisíc, Renault Clio za 120 tisíc, Peugeot 106 za 145 tisíc a Daihatsu Charade za 110 tisíc. "Opel Corsa patří k racionálním volbám, dobře se prodává. Je robustnější než srovnatelná japonská auta," říká k modelu šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha Tomáš Pánek. "V porovnání s nejobvyklejší evropskou konkurencí zaostává prostorově za Fiatem Punto, ale hlavně před ním mnozí zákazníci upřednostňují sice obstarožní, ale pořád ekonomicky velmi výhodnou Škodu Felicii."

Opel Corsa

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.