Opel Corsa: zájem na trhu ojetin nepolevuje

1. 3. 2000 - Opel Corsa B tedy model současné generace, vyráběné od roku 1993 - patří k hitům trhu ojetin. Líbí se ženám, postačuje skromnějším rodinám, úsporným provozem láká starší generaci, optimistickou vizáží má co říci mladším řidičům. A protože produkce typu zřejmě letos skončí, usadily se ceny z pohledu kupců v relativně příznivých mezích.

Nejstarší vozy jsou pod stotisícovou hranicí, pětidveřovou corsu ročníku 1995 lze sehnat za 125 tisíc korun a vrchol v poptávce, pětidveřový Opel Corsa z roku 1998 s dieselovým motorem, který bývá až o 15 tisíc dražší než benzinová verze, by neměl stát víc než 190 tisíc korun. Zajímavostí Opelu Corsa Eco s litrovým tříválcem, který brzy po zahájení výroby v roce 1997 stanul na samé špici žebříčku nejúspornějších sériových benzinových aut, je to, že je k mání za 150 tisíc korun. Byť je Opel Corsa B kvalitou i zpracováním docela jinde než jeho dost problémový předchůdce modelu A z let 1983 až 1992, je při zájmu o koupi jetého vozu důležité sledovat, zda karoserii neničí rez. Německý TÜV potvrzuje nadprůměrnou korozi nosných dílů již u vozů kolem pěti roků stáří, tedy u ročníků 1994 a 1995. Zdejší zkušenosti radí hledat rez v nadkolí, nebezpečně rezaví šrámy od kamínků a škrábance. Závady mívají řídící jednotky, nepříjemné je blednutí laků hlavně u vozidel prodaných jako nová v tuzemsku. Při razantní jízdě "vadnou" brzdy, slabším místem jsou i hlučnější, a hlavně hůř řaditelné převodovky, poruchové spínače varovných světel a vůbec elektrozařízení. TÜV konkrétně upozorňuje na časté poruchy a nedostatky v osvětlení. Naopak k přednostem kromě už zmíněného patří solidní vnitřní prostor - větší než u modelu Corsa A. Lepší než u průměru srovnatelné konkurence je u kulatého modelu B zavěšení kol a řízení, problémy nebývají s brzdovým vedením, hadičkami ani s kvalitou destiček. Široká je možnost výběru úsporných (zvlášť dieselů) i výkonných motorů (od 33 do 78 kilowattů, tedy od 45 do 106 koní) a výbavy, ve které od roku 1994 sériově nechybějí airbagy.

PLUSY
- jednoduchost a nenáročnost
- úsporný provoz
- prostorná karoserie, vysoká užitná hodnota
- široká nabídka motorů i výbavy
- přijatelná cena ojetin
- kvalitní zavěšení kol a řízení
- trvanlivé brzdové vedení, hadičky a destičky
- malé nároky na údržbu

MINUSY
- koroze nosných dílů
- horší výrobní zpracování
- blíží se konec výroby
- horší manévrovatelnost u vozů bez posilovače řízení
- závady v elektroinstalaci
- hlučnější a hůř řaditelné převodovky
- ve vyšších otáčkách hlučnější motory
- závady a chvění ručičky rychloměru
- blednoucí lak

Největší konkurenti

Pětidveřový Opel Corsa ročníku 1995 stojí zhruba 125 tisíc korun a stejně starou konkurenci mu tvoří hlavně Fiat Punto za 129 tisíc, Škoda Felicia za 125 tisíc, Renault Clio za 120 tisíc, Peugeot 106 za 145 tisíc a Daihatsu Charade za 110 tisíc. "Opel Corsa patří k racionálním volbám, dobře se prodává. Je robustnější než srovnatelná japonská auta," říká k modelu šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha Tomáš Pánek. "V porovnání s nejobvyklejší evropskou konkurencí zaostává prostorově za Fiatem Punto, ale hlavně před ním mnozí zákazníci upřednostňují sice obstarožní, ale pořád ekonomicky velmi výhodnou Škodu Felicii."

Opel Corsa