Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Corsa: zájem na trhu ojetin už roky trvá

  9:14aktualizováno  9:14
Opel Corsa je už dlouho jedním z nejžádanějších automobilů na zdejším trhu ojetin.
Opel Corsa je už dlouho jedním z nejžádanějších automobilů na zdejším trhu ojetin. Platí to zvlášť o vozech od ročníku 1993, a tedy od druhé generace, které krátce po své premiéře udivily Evropu, neboť se v ní staly nejprodávanějšími malými vozy. Lákaly - a dosud motoristy přitahují - zvláště velkým vnitřním prostorem, pohledem roku 1993 poskytovaly také solidní bezpečnost. A v neposlední řadě - úsporné benzinové i naftové motory corsu doslova předurčují k městské službě, pro ženy či jako druhé či třetí auto v rodině. V bazarech je největší zájem o corsy, které za sebou nemají víc než 100 tisíc kilometrů.

Dál však Opel Corsa pro většinu motoristů nedosahuje. Nenabízí totiž velký komfort cestování, ideální je tak pro ročních deset tisíc kilometrů. Výhodnější a pohodlnější je pětidveřová verze, která se u corsy - jako u jednoho z nemnoha modelů - v zadní části zcela liší od třídveřového provedení. Ale i když jsou slyšet hlasy, že v pětidveřovém typu lidé běžně cestují v sestavě čtyř dospělých, skutečností zůstává, že pro větší náklady a kilometrické porce je z nabídky firmy Opel vhodnější o dost vyspělejší astra. Nabídka motorů pro Opel Corsa je široká, nicméně odborníci se shodují, že vozu právě kvůli jeho poslání nejvíc sluší ekonomické slabší benzinové agregáty. Jistě, je třeba slyšet také hlasy majitelů dieselových cors, které se prý při šetrnějším cestování spokojí se čtyřmi, čtyřmi a půl litry nafty na sto kilometrů, ale při tenčících se rozdílech cen nafty a benzinu a rostoucích nákladech na pojištění a další provoz se diesel vyplatí jen větším cestovatelům. "Upřednostnil bych corsu s tříválcovým litrovým motorem 12V. Má malé provozní náklady, nízkou spotřebu kolem pěti litrů benzinu na 100 kilometrů a přitom solidně jede," sděluje Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Hovořím ovšem z pozice člověka, který by ke corse určitě měl ještě druhé, větší auto." Opel Corsa tedy sklízí hodně chvály, leč samozřejmě má i svá slabá místa, i když o nějakých vskutku zásadních problémech nemůže být řeč. Takže - o nižším komfortu cestování už byla zmínka, tuto bolest podtrhuje také větší hlučnost vozu při vyšších otáčkách. Do ročníku 1996/1997 měla corsa dlouhé a nepřesné řazení, brzdy při větším zatížení vadnou. Diesely 1.5 a 1.7 nejsou příliš pokrokové, nelze je vůbec srovnávat s volkswagenovými TDI. Potíže bývají s elektroinstalací a elektrovýzbrojí, vadí úniky oleje kolem čerpadla. Někteří majitelé si stěžují na nepravidelný chod motoru a na netěsnosti chladicí soustavy. Na rozdíl prakticky od všech předchozích oplů ani starší corsy výrazněji nekorodují v lemech blatníků. S nástupem Škody Fabia dostal Opel Corsa tvrdého konkurenta. I když je německý výrobek od ročníku 2000 moderní a zcela jiný vůz s jiným podvozkem než jeho předchůdce, přece jen se mladoboleslavský model ukazuje jako lepší. Corsa však jasně vítězí v porovnání litrových motorů.

Největší konkurenti

Na trhu ojetin se prodává Opel Corsa kupříkladu ročníku výroby 1997, s motorem 1.2 a s pětidveřovou karoserií za 160 tisíc korun a konkurenci mu tvoří hlavně následující auta: Fiat Punto 1.2 za 150 tisíc, Citroen Saxo 1.1 za 150 tisíc, Ford Fiesta 1.1 za 145 tisíc, Nissan Micra 1.0 za 160 tisíc, Peugeot 106 1.1 za 155 tisíc, Renault Clio 1.2 za 145 tisíc a Volkswagen Polo 1.0 za 175 tisíc korun. "Z dané nabídky bych osobně upřednostnil pověstně kvalitní a trvanlivý Volkswagen Polo, který je navíc také o poznání větší než nejeden z jeho uvedených konkurentů," říká Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Opel Corsa by mě také zajímal, ale nejraději v nejúspornější a celkově ekonomicky nejméně náročné verzi s tříválcovým motorem 1.0 12V. Diesely bych v tomto případě naopak nebral, neboť za skutečnosti, že s malými auty lidé obvykle najedou do 15 tisíc kilometrů ročně, se prakticky nevyplatí."

-

* nižší komfort cestování
* hluk ve vyšších otáčkách
* nepřesné řazení u starších typů
* při větším zatížení vadnou brzdy
* závadová elektroinstalace
* úniky oleje z čerpadla
* netěsnosti chladicí soustavy

+

* velký vnitřní prostor
* nízké provozní náklady u slabších benzinových verzí
* solidní bezpečnost
* dobré výrobní zpracování
* bohatá nabídka motorů
* úsporné motory
* zájem na trhu ojetin, drží dobré ceny
* relativně pohodlná pětidveřová verze
* dobrá antikorozní ochrana u vozů od 90. let
* široká servisní síť, dostupné náhradní díly

Opel Corsa

Ceny průměrně udržovaných a opotřebovaných atomobilů Opel Corsa například ve verzi s motorem 1.2 a s třídveřovou karoserií se pohybují v následujících mezích:

ročník (Kč)
vozy první generace do 20 000
1983/1984 22 000
1985 25 000
1986 30 000
1987 35 000
1988 40 000
1989 40 000
1990 45 000
1991 50 000
1992 60 000
1993 100 000
1994 110 000
1995 120 000
1996 130 000
1997 150 000
1998 165 000
1999 185 000
2000 220 000
2001 240 000

příplatky

karoserie 5dv. do roku 1992 5000
karoserie 5dv. od roku 1993 10 000
motory od roku 1993 - 1.4 10 000
motor 1.0 12V 5000 až 10 000
motor 1.4 16V 15 000 až 20 000
motor 1.6 GSI 20 000
motor 1.5 D 10 000 až 20 000
motor 1.5 TD 20 000
motor 1.7 D 15 000 až 20 000


Autor:






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.