Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Corsa: zájem o vysloužilou generaci trvá

aktualizováno 
Po loňské podzimní premiéře na autosalonu v Paříži se poslední dobou šíří i na zdejších silnicích Opel Corsa třetí generace. Každý pohled na něj svádí zájemce o koupi staršího malého auta k myšlence, jak novinka srazí dolů ceny čerstvě vysloužilých modelů druhé generace z předchozích sedmi let.
Opel Corsa

Opel Corsa | foto: AAA Auto Praha

Cenové kotrmelce však nejsou na programu nejbližšího období - Opel Corsa B ztrácí jen s věkem a s kilometry přibývajícími na kontě konkrétního exempláře. Na trhu ojetin je totiž stále žádaný kvůli užitné hodnotě, spolehlivosti, nenáročnosti, dostupnému a relativně levnému servisu a v neposlední řadě i nízké spotřebě. Například jeho tříválcová verze Eco 1.0 12 V vedla v době její největší slávy žebříček nejhospodárnějších benzinových vozů.

Může se hodit

Vyberte si automobil podle svého vkusu Opel Corsa 
Nedělejte kompromisy! www.automodul.cz


I další obyčejné benzinové verze jsou v duchu tradice moderních oplů málo žíznivé, takže zájemce o koupi dieselu, který v barvách firmy Opel naopak nepatří k nejúspornějším, by měl s ohledem na malý rozdíl cen benzinu a nafty důkladně vážit svoje kroky.

Diesel se vyplatí jen při velkém cestování, pro které naopak malá auta ražení Oplu Corsa nejsou ideální. Opel Corsa je v hodnocení TÜV mezi nadprůměrně kvalitními vozy, záporné body dostává hlavně zásluhou úniků oleje z motoru a převodovky, rezervy mívá podle zjištění německé technické kontroly v účinnost brzd na zadní nápravě.

Také v tuzemsku převažují s Corsou B dobré zkušenosti, které kromě už zmíněných solidních užitných vlastností v celém jejich souboru stojí hlavně na relativně vysoké míře pohodlí, prostoru a bezpečnosti i na výborné ergonomii. Kritiku naopak vůz sklízí za hlučné a nepříliš úsporné naftové motory, nepřesné řazení a horší ovládání u modelů bez posilovače řízení.

Při intenzivním brzdění ztrácejí brzdy na účinnosti. U aut z počátku výroby měla i osvědčená druhá generace potíže s kvalitou výrobního zpracování. Ačkoliv u jiných automobilů nebývá rozdíl mezi dvoua pětidveřovou karoserií nijak propastný, je pětidveřová corsa o dost větší a příjemnější než menší provedení.

A kdo chce vozit čtyři, či dokonce pět lidí, ten by ve výběru neměl váhat. Závady lze očekávat v elektrice a v elektronice, která někdy působí problémy v zapalování i s pravidelností chodu motoru. K víc opotřebovanému vozu patří pazvuky v interiéru, potíže bývají s vodní pumpou. Corse rovněž odchází těsnění pod hlavou válců, potíže bývají také se skříňkou zapalování.

Kromě druhé generace vozu se na trhu ojetin stále ještě bohatě udržuje Opel Corsa A z let 1982 až 1992. Tento automobil z mnoha pohledů problémový (koroze nosných dílů, brzdy, převody atd.) lze koupit za ceny od 10 tisíc korun za nejstarší exempláře, kolem 60 tisíc se platí za ročník 1992.

MINUSY
- hlučnější - především dieselové - motory
- dieselové motory nepatří k nejúspornějším
- nepřesné řazení
- problémy s účinností nožní brzdy hlavně na zadní nápravě
- závady elektriky, elektrovýzbroje a elektroniky
- úniky oleje z motoru a převodovky
- pazvuky v interiéru
- netěsnosti palivového potrubí

PLUSY
- dobré užitné vlastnosti
- prostor zvlášť u pětidveřových verzí, bezpečnost
- úsporné benzinové motory
- bohatý výběr variant a výbav
- relativně levný servis a náhradní díly
- bohatá nabídka součástí z druhovýroby
- solidní zavěšení kol, jisté a pevné
- zájem na trhu ojetin

Základní ceny starších vozů Opel Corsa modelu B s třídveřovou karoserií a motorem 1.2 nebo 1.4:

ročník cena (Kč)
1993 110 000
1994 120 000
1995 130 000
1996 145 000
1997 155 000
1998 170 000
1999 185 000
Příplatky: pětidveřová karoserie - 10 000 až 15 000 Kč, motor 1.0 Eco - 5000 Kč, motor 1.6 16V GSI - 10 000 Kč, motor 1.5 D či 1.7 D - 20 000 Kč a motor 1.5 TD - 25 000 Kč
Pětidveřový Opel Corsa 1.2 ročníku výroby 1995 stojí zhruba 140 tisíc korun a konkurenci mu tvoří například následující stejně staré pětidveřové automobily: Citroën AX 1.4 za 100 tisíc, Honda Civic 1.3 (3 dveře a starší verze) za 145 tisíc, Hyundai Accent 1.3 (4 dveře) za 120 tisíc, Fiat Punto 1.1 za 130 tisíc, Ford Fiesta 1.3 za 110 tisíc, Mazda 121 (nová verze) za 145 tisíc, Mitsubishi Colt 1.3 (3 dveře) za 130 tisíc (starší verze) a 150 tisíc (novější verze), Nissan Micra 1.3 za 130 tisíc, Peugeot 106 1.0 za 130 tisíc, Renault Clio 1.1 za 130 tisíc, Renault Twingo 1.2 (3 dveře) za 115 tisíc, Toyota Starlet 1.3 za 125 tisíc, Volkswagen Polo 1.4 za 155 tisíc a z přehledu nelze vyjmout ani větší, ale při každé koupi levnějších automobilů určitě zvažovanou Škodu Felicia 1.3 za 125 tisíc. "Z dané nabídky bych zřejmě zvolil kvůli kvalitě a výdrži Volkswagen Polo nebo Toyotu Starlet i s vědomím, že první vůz je dražší a druhý modelově starší," říká svůj názor Aleš Kužel, vedoucí nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. "S vědomím levnějšího servisu a náhradních dílů bych z pragmatických důvodů uvažoval také o Škodě Felicia, která však má vyšší spotřebu než většina ostatních uvedených automobilů."


NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.