Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crossland X je další opel do městského terénu

  12:00aktualizováno  12:00
MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X. Premiéra je naplánovaná na 1. února do Berlína.

Do nabídky se Crossland X postaví vedle modelu Mokka X, oproti němu je jen o kousíček kratší. Opel o něm mluví jako o typickém městském crossoveru, kříženci SUV a malého hatchbacku. Německá značka chce brzy nabídnout celou řadu takových aut, spojovat je bude mimo charakteru také X v názvu.

Opel Crossland X
Opel Crossland X

Novinka je dlouhá 4 212 milimetrů (pro srovnání: Mokka X měří 4 275 mm), šíroká 1 765 milimetrů a vysoká 1 590 milimetrů. Crossland X je tedy o 16 centimetrů kratší než Opel Astra, přičemž je o 10 centimetrů vyšší. Pasažéři sedí výše a mají pocit lepšího přehledu nad provozem, což je dnes hlavní tahák SUV a jejich odvozenin. Základní objem kufru je 420 litrů, posunutím zadních sedadel (až o 15 cm) se dá zvětšit na 520 litrů. Maximální objem kufru při dvoumístném obsazení je 1 255 litrů.

Fotogalerie

Opel zatím tají, co se bude dít pod kapotou. Kromě zážehových a vznětových motorů slibuje také verzi na plyn (LPG).

Crossland už se chlubí náloží výbavy. Nabídnout má adaptivní světlomety kompletně osazené LED diodami, head-up displej, couvací kameru se zorným úhlem 180 stupňů, parkovací automat nebo asistenční systém varování před kolizí s detekcí chodců a funkcí samočinného brzdění. Pracuje v rozmezí rychlostí jízdy 5 km/h až 85 km/h. V rychlostech od 5 km/h do 30 km/h systém snižuje nárazovou rychlost případné kolize se zpomalením 0,9 g, v rychlostech 30 km/h až 85 km/h systém brzdí na maximálně 22 km/h.

Nechybí systém varující před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu, zařízení pro čtení dopravních značek nebo systém varování před objekty v mrtvém úhlu. Telematický systém funguje jako wi-fi hotspot umožňující připojení několika koncových mobilních zařízení současně.




Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Wey

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

Autofotka týdne: Parádní hračka pro velké kluky nemá dveře ani okna

Dallara Stradale

Gian Paolo Dallara, jeden z nejslavnějších automobilových konstruktérů, představil auto nesoucí jeho jméno. Fenomenální...



Najdete na iDNES.cz