Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Frontera: patří k oblíbencům trhu off-roadů

aktualizováno 
Vyznavači terénních vozů, kteří o koupi ojetiny teprve uvažují, by měli zpozornět: jak se bude čas obracet k jaru, tak ceny starších offroadů půjdou dolů. "Klesnou o deset až patnáct procent a vydrží tak až do září, kdy s očekáváním zimy a jízd do hor či v komplikovaných podmínkách opět porostou," říká Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha. A potvrzuje, že k nejrozšířenějším a nejžádanějším terénním vozům na zdejším trhu ojetin patří Opel Frontera, jehož nabídka se posílila o auta, která skončila ve službách ministerstva vnitra.
Opel Frontera r.v. 1992

Opel Frontera r.v. 1992 | foto: AAA Auto Praha

Nejčastěji jsou bílá a s benzinovými motory 2.4. Minulost lze zjistit i z dokladů či podle toho, že tito vysloužili mají druhopisy dokladů "Na takové frontery pozor. Mají obvykle dost za sebou. Měly by stát v nejstarších exemplářích z roku 1992 alespoň o 20 tisíc korun méně ve srovnání se stejně starým zachovalejším automobilem," říká Aleš Kužel.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel můžete koupit na www.automodul.cz


Opel Frontera měl premiéru v roce 1992, ovšem vůz stejné vizáže se dá vidět ve třídveřové verzi pod názvem Isuzu Amigo a v pětidveřovém provedení jako Isuzu Rodeo už od roku 1990. Oba isuzu mohou mít ve verzi pro USA pohon jen jedné - zadní - nápravy, což naopak nehrozí Oplu Frontera.

Ten jako čtyřkolka jezdí s benzinovými i naftovými motory od 2.0 do 2.8 s výkony od 74 do 100 kilowattů (101 až 136 koní). "Ze starších vozů před ročníkem 1996, který přinesl úpravy a nový motor 2.5 TD, a hlavně před nástupem druhé generace v roce 1997 nedoporučuji výrobky s dvoulitrovými motory. Mají sice výhodu v tom, že se na ně sežene dostatek relativně levných dílů jako na Opel Vectra či Omega, ovšem na těžkou fronteru nestačí.

Z nabídky pro zmíněná starší auta tedy považuji za vhodný buď silnější benzinový 2.4 nebo diesel 2.2," konstatuje Aleš Kužel. Z moderní druhé generace pak preferuje 2.5 TD a snad i 2.8 TD a u ročníku 1998 naftový 2.2 DTi 16V. Poměrně rozšířený Opel Frontera sice nepatří k největším dělníkům terénu, ovšem i v komplikovaných podmínkách si poradí a jeho výhodou ve srovnání s některými jinými off-roady jsou solidní jízdní vlastnosti a relativní komfort při jízdě na všedních silnicích.

K dalším výhodám patří pořád ještě pohledná a prostorná karoserie, byť pochází ze začátku devadesátých let, stejně jako dostupný a proti jiným off-roadům také levný servis s bohatě nabízenými náhradními díly. Je dobré zkontrolovat práci pohonu všech kol. V žebříčcích TÜV je frontera v kategorii tříletých a sedmiletých vozů v lehkém podprůměru a mezi pětiletými dokonce v nadprůměru, což mohou závidět mnohá klasická osobní auta i věhlasných modelů a značek.

K nevýhodám nejstarších automobilů patří koroze nosných dílů, úniky oleje z motoru a převodovky, málo trvanlivé synchrony v převodovce, horší výrobní zpracování, menší komfort jízdy u automobilů s listovými pružinami (do poloviny devadesátých let), nešikovné ovladače a zastaralá přístrojová deska spolu s méně výkonnými motory rovněž u zmíněných starších modelů a v neposlední řadě i rezervy v účinnosti brzd hlavně na zadní nápravě.


Základní ceny starších vozů Opel Frontera s pětidveřovou karoserií a základním benzinovým motorem:

ročník

cena (Kč)

1992

220 000

1993

220 000

1994

260 000

1995

290 000

1996

340 000

1997

390 000

1998

440 000

Poznámka: U třídveřových verzí ceny klesají o 20 000 až 40 000 Kč

MINUSY
- koroze nosných dílů u starších vozů
- úniky oleje z motoru a převodovky
- málo trvanlivé synchrony v převodovce
- japonské verze Isuzu mohou mít jen pohon zadní nápravy
- horší výrobní zpracování
- na mokru klouže záď vozu
- menší komfort jízdy u vozů s listovými pružinami
- nešikovné ovladače, zastaralá přístrojová deska u starých modelů
- slabé motory 2.0 u krátkých verzí
- rezervy v účinnosti brzd
- menší průchodnost v terénu u delší
- pětidveřové verze
- závady volnoběžky v přední nápravě, což žádá náročnou opravu
- méně místa pro řidičovu levou nohu

PLUSY
- stále přijatelný design
- prostorná karoserie
- poměrně komfortní jízda v terénu i na obyčejných silnicích
- trvanlivost, spolehlivost
- pohodlná sedadla
- silné topení, dobré větrání
- kvalitní zavěšení kol, odolné brzdové hadice
- solidní postavení v žebříčcích TÜV
- zájem na trhu ojetin
- dostupné a relativně levné náhradní díly

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI:

Pětidveřový Opel Frontera s naftovým motorem 2.3 TD a ročníku výroby 1993 stojí zhruba 260 tisíc korun a konkurenci mu tvoří například následující stejně staré vozy: Nissan Terrano 2.7 TD za 310 tisíc, Ford Maverick 2.7 TD za 300 tisíc (i když jde o totožný vůz s terranem a vyráběný dokonce ve stejné továrně ve Španělsku), Toyota 4-Runner 3.0 TD za 330 tisíc, Jeep Cherokee 2.1 TD za 200 tisíc a Mitsubishi Pajero 2.5 TD za 370 tisíc korun. "Mezi zájemci o terénní vozy je z dané nabídky asi nejoblíbenější Mitsubishi Pajero," říká Aleš Kužel, vedoucí nákupu největšího bazaru AAA Auto Praha. "Já bych ale zřejmě zvolil modelově sice starší, ale velmi kvalitní a spolehlivou naftovou Toyotu 4-Runner."

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.