I přesto, že oficiální uvedení nové astry je očekáváno až na rok 2004, pouhá studie Grand Turismo Compact - GTC snese nejpřísnější měřítka už dnes.
Agresivní výraz a jednoduchá silueta, jsou základními charakterizujícími prvky vozu, dá se však předpokládat, že konečná podoba astry bude přece jen o něco umírněnější.
Linie 4349mm dlouhého, 1773mm širokého a 1352mm vysokého vozu v mnohém připomínají před nedávnem uvedenou studii Seat Salsa. Boční prolis přidává GTCčku na dravosti a zvýrazňuje výrazně povytažené lemy blatníků.
"Průhledná" střecha je dnes oblíbeným prvkem, u Opelu proto se sklem rozhodně nešetřili, na velké přední sklo plynule navazuje prosklení střechy. Jediným prvkem, který proto narušuje výhled tak zůstávají boční sloupky a lišta spojleru nad zadním oknem.
Dalším zajímavým prvkem jsou stylová zpětná zrcátka a zadní světla využívající "chromový" efekt, známý z Lexusů, nebo Mazdy 6. Třešničkou na dortu je potom třetí brzdové světlo umístěné ve spojleru na pátých dveřích.
Obrovská kola, na kterých jsou nazuty pneumatiky s "žádným" profilovým číslem a dvojitá koncovka výfuku jsou u automobilu tohoto zaměření samozřejmostí.
Opel studií GTC především otestuje reakce publika na designérské prvky, které hodlá uplatnit na inovované astře. Astra třetí generace však pravděpodobně přeci jen zůstane u usedlejšího designu, který bude "stravitelný" i pro konzervativnější zákazníky. Na druhou stranu není těžké si představit, že nástupce modelu tigra by převzal mnohé právě z "gé-té-céčka".
Dodejme ještě několik informací o chystané "civilní" astře.
Premiéra je očekávána na jaro příštího roku, astra tak vyrazí do přímého souboje s VW Golf páté generace, jehož premiéra je plánována také na první polovinu roku 2004.
Astra třetí generace bude zpočátku nabízena pravděpodobně pouze v pětidveřové verzi. Později samozřejmě přibude třídveřová verze, kombi a dvoudveřové coupé-cabrio s tuhou skládací střechou. Zapomenout nesmíme ani na kompaktní MPV zafira.
Nabídka pohonných jednotek bude zahrnovat vznětové i zážehové varianty různých objemů. Mluví se o benzinových motorech 1,6 turbo; 1,8; 2,0 a 2,2 litru. Z dieselů zmiňme alespoň motor 1,7DTI.
Motory budou spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou. Pro vyznavače pohodlí nebudou v nabídce chybět automaty - poloautomatická převodovka Easytronic, nebo plně automatická převodovka CVT.
Sportovce jistojistě potěší verze GSI s přeplňovaným dvoulitrovým motorem o výkonu 188kW z produkce Saabu.
Opel GTC |
Opel GTC - profil |
Opel GTC - zezadu |