Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nový Opel Insignia trénuje před startem v maskování

aktualizováno 
Opelu Insignia už je osm let, nová generace finišuje ve vývoji, premiéra je naplánovaná na autosalon do Ženevy na březen 2017. Německá značka láká prvními obrázky maskovaných prototypů při testech.

Nová Insignia má nést označení Grand Sport, což naznačuje sportovního ducha. „Insignia Grand Sport má být šikézní alternativou výrazně dražším vozům,“ hýří sebevědomím automobilka.

První oficiální fotky prozatím maskovaného prototypu ukazují pětidveřové provedení s karoserií se splývavou zádí typu liftback. Autoři se odvolávají na koncept Monza, který Opel představil v roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu.

Fotogalerie

Druhá generace insignie má dostat zcela novou architekturu. Rozvor se natáhne o víc než devět centimetrů, ovšem zkrátí se převisy. Oproti aktuální generaci (délka 483 centimetrů) má být jen o 5,5 cm delší. Auto má být o něco nižší, což má dát vozu atletičtější vzhled. Kabina má být ovšem prostornější. Automobilka slibuje špičkové technologie na palubě a máme se těšit na matrix-LED přední lampy.

Aktuální insignia trpí lehkou zavalitostí, vnitřní rozměry nejsou nijak velkorysé, i zpoza volantu je to ale vcelku těžké mohutné auto. Nová generace to má změnit, díky použití lehkých materiálů má zhubnout až o 175 kilogramů.

Pod kapotou bude základním motorem čtyřválec 1,5 litru turbo s výkonem 165 koní, který je evolucí o decilitr menšího motoru. Dvoultrový turbobenzin má nabídnout 250 koní. Už se spekuluje i o ostré verzi OPC se čtyřsetkoňovým šestiválcem a pohonem všech kol.

Od roku 2008 Opel prodal přes 900 insignií.

Křišťálová Lupa 2016




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.